1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606551 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Skarin: Men vad spännande det blir nu att få veta vem som blir vår stjärnback samt vem som blir stjärncentern! Jag är alldeles full av förväntan, det är en oviss tid vi lever i. Nu har Linkan (eller vem det är) lurat oss igen att tro att vi visste vem som var på G, han är en riktig spjuver....

Skarin: undra vilken 'första-back' vi ska välja nu . Linkan får väl kolla på sin lista över intressanta namn igen ....

Det värsta av allt är att det verkar stämma det här. Obsut ser ut att välja Ryssland istället. Vet inte om jag klarar av det här längre. Jag hade sett fram emot Jaroslav Obsut i TIK. Helvetes jävla skit!!! Säg att det inte är sant det här.

chris simon skulle isåfall vara ett bättre nyförvärv han kan ju iallafall göra lite poäng oxå

Cartman: Om vi vill spela BP ännu mer nästa säsong då borde linkan definitivt ringa Verot.

Mathias:

Nu var det inge EP länk jag skickade.

Cartman: The king of EP länkar

Olle:

Hur kan detta ansiktet vara skrämmande =)

Cartman: Det ska ju i så fall vara om människan är så fruktansvärt ond och elak att han bokstavligt talat skrämmer bort dom därifrån, i annat fall lär han ju hamna i utvisningsbåset ändå :)

Olle:
Sant, men tänk vad han skulle bli användbar när kåberg el. ledin/Ward, Jämtin är framme och gruffar vig Åke ;)

Cartman: Inte för att värva spelaren ifråga, hoppas jag. Han verkar ju inte ha åstakommit ett skit förutom att slåss och sitta utvisad, verkar det som. Poängproduktionen har ju dessutom gått stadigt nedåt sedan säsongen 01/02.

Är det nån mer än jag som tkr linkan borde kontakta dennes agent??

Laken: Som brukligt är det bättre att länka till källan.

Cartman: Du och många andra bör göra en sak - Ta ett djupt andetag.. Det är långt kvar av Silly Season!

lungan: Djurgården har inte presenterat ett enda nyförvärv än, som exempel...

Hahl Bundy: Inte så svårt att vara nytänkande när man har ett ex antal miljoner i egetkapital och har en fet omsättning år ut och år in.

fettsteffe: Det finns ju dom som är väldigt positiva till detta tex Lasse Anrell o kallar det hela för nytänkande.
De övriga, inkl. Timrå, står för "gammaldagshockeytänk".

fettsteffe: Mär = Näe*

"Göran Frick utesluter inte att Nordic Conference kan starta redan till säsongen 2010/11.

– Nej, det är absolut ett alternativ. Men det viktigaste är att vi känner att vi har en genomarbetad produkt.

Något som talar för ligastart 2011/12 är att de finska klubbarna i SM-liiga har ett gemensamt avtal som gäller till 2011."

Fan vad tid det ska ta för dessa äckliga klubbar! Sparka ut dom efter säsongen 09/10 sen får dom klara sig bäst fan dom vill tills dom fixat ihop en egen wannabe NHL liga! Inte ska dom få vara kvar i ES i flera år medans dom planerar att total dissa oss så fort dom får chansen! När visa lite kraft nu SSK, RBK, Tik, MoDo, BIF, LHF, SAIK

lungan: Hade du varit supporter för ett annat lag skulle du skrivit

"Obsut verkar klar för Timrå"...

Theo: Så sant (:

"Jag kommer tillbaka längre fram med mera information, men med dessa ord tackar jag för Din tid för den här gången"

Cartman: Det vore väl på sin plats med ett nytt pressmedelande där Linkan redogör lite och uppdaterar oss om läget. Han nämnde väl att han skulle återkomma i det första.

Linkan... Värna om dina fans i Timrå IK, OFFENTLiGGÖR

Hagos till SAIK

Tedeny förlänger med HV71

Linkan väntas krita på för DIF

Linköpings Fernholm blir borta i 6 månader

Bartechko förhandlar med SAIK

MODO ska presentera 1-2 spelare innan veckans slut

Hento vill gå ner i Lön och spela med Luleå

Pebben på g till Frölunda

Nordström förhandlar med FBK

Södertälje flyttar upp juniorer

Brynäs trupp är KLAR!

Rögle värvar Fransos med VM-meriter

Det enda lag i Elitserien det är knäpptyst om är TIMRÅ IK.

Vill att något snart händer.

Cartman: Eller så är det helt enkelt så att man har ett eller ett par andra namn på önskelistan som man helst vill ha. Skulle dessa namn inte bli verklighet så tar man upp Obsut till diskussion igen. I min värld skulle det kännas som att Obsut, förutsatt att Timrå gett honom ett kontraktsförslag som han accepterat, spela ett ganska högt spel. Väljer Timrå en annan spelare före Obsut så måste Obsut ut på marknaden igen och försöka hitta en annan klubb. Och visst, han har säkert ett ganska högt marknadsvärde som gör att han kan gambla.

250kg kärlek: Jag blundar, slår mig för öronen o skriker samtidigt AAAAHHHH.

Jag varken vågar, hoppas eller tror nånting längre.

Hahl Bundy och mikenomad: Detroit är två segrar ifrån att slå ut Chicago. Skulle det ske får man hoppas på att det leder till ett nyförvärv. Det har ju ryktats om denna spelare tidigare. Mumma om det skulle stämma.

Hagos till SAIK. Snart kommer även Bartecko dit.

mikenomad: Man säger ju att förståndet har sina gränser. Endast dumheten eller vår sjukdom är gränslös. :)

mikenomad: Du har nog rätt, detta är gränslöst.
Världsrymden sägs begränsas av sin egen krökning men det vi sysslar med fortsätter bortom oändligheten! :)

Hahl Bundy: Vem pratar om en gräns? Som jag ser det är sinnessjukdom en förutsättning, eller åtminstone till stor hjälp, för att hålla på Timrå IK.

Gränsen mellan att hålla på Timrå o en sinnessjukdom är ibland hårfin!

Varför? Varför? Varför händer det ingenting?

250kg kärlek:

Det är väll som vanligt

Linkan:
"Vi vet om att han är en ishockeyspelare"

250kg kärlek: Nä, det finns nog inte på papper.
Man är antagligen "muntligen överens", som det så populärt heter, i dessa silly tider.

Varför oroa sig? Det går åt skogen i alla fall.

JimmyH: Se så framgångsrikt jag har lyckats förtränga de där åren.

Det kan mycket väl vara så att Obsut är klar för Timrå. Men i så fall begriper inte jag varför man inte går ut och presenterar honom. Varken han eller Timrå har väl något som skulle innebära att man måste dra på det? I så fall, vad?

Att spelare som fortfarande spelar inte offentliggörs har jag full förståelse för. Men jag är minst lika oförstående varför man inte presenterar redan klara namn som liksom inte har något att "dölja". Jag tolkar Obsuts vara eller icke vara i Timrå att det är långt ifrån klart. Måhända har man kommit en bit på vägen men föga troligt att allt finns på papper.

T T:

Antonin Planovsky, Tjeckoslovakien 90/91
Andrej Chistjakov, Sovjetunionen/OSS/Ryssland 91/92

Wayne Gresky: Tikare i TIK, det är ett mastodontverk som får vänta. Det är en ständig uppdatering.

T T: Anton Lander, egen produkt 07/08

Obsut kan alltså bli vår första slovak. Andra pionjärer har varit:

Kevin O'Shea, Kanada 75/76
Jarmo Tolvanen, Finland 77/78
George Tower, USA 78/79
Dmitri Starostenko, Vitryssland 96/97
Stephen Foyn, Norge 81/82
Nic Zupancic, Slovenien 00/01
Robert Schnabel, Tjeckien 00/01
Frans Nielsen/Peter Regin, Danmark 05/06

Kevin O Shea: Har hört 86.45%

Långben: Själv är jag lite pessimistisk, och tror att han bara är klar till 79%.

ante08: tack

Långben: NEJ!

Håll detta utanför framstjärten, så kanske vi kan ro hem detta före nubben snor han.

Jaroslav Obsut skulle vara kanon för oss om han nu ritat på!Ingen som vet nått!!ring nubben han vet!haha..

RTS: Samma här, han känns som en flopp/flipp varning ...

Paddan: 6.630 kr + ungefär lika mycket till i kringkostnader i vinter. Men det är det värt....Paddan!!!!Lägg dom pengarna på nått som du kan ha glädje av istället!!Att lägga så mycket pengar för att se Svarten och Susse glida omkring otränade mellan linjerna i sweddis kan inte vara bra för hjärtat...:)

superfalle: Red Wings 1.30 inatt.

« · 1161508 · »