Skarin: Men vad spännande det blir nu att få veta vem som blir vår stjärnback samt vem som blir stjärncentern! Jag är alldeles full av förväntan, det är en oviss tid vi lever i. Nu har Linkan (eller vem det är) lurat oss igen att tro att vi visste vem som var på G, han är en riktig spjuver....
73Sjöbba: Timrå IK har tydligen 3 spelare klara, morbror min som jobbat i Timrå jobbar också på samma ställe som Huss och Huss hade surrat om den där Lepistö, men tydligen ska 3 spelare vara klar.
Man har ju misstänkt detta. Kontiola hade jag väl iofs inga större förhoppningar om längre och vad gäller Obsut så har det varit alldeles för tyst om det hade varit "klart"...Jag menar, om så vore vad finns det för anledningar att dra ut på det?
Nä, som jag skrev, spänningen stiger och jag sitter här med julklappsögonen och väntar...och väntar...och väntar..
....på att Linkan ska kliva fram som en glöggstinn jultomte och med ett bullrande "ho ho" förkunna att truppen fylls på med nya stjärnnamn.
mikenomad Jag tror vi kan glöma att linkan fixar några stjärnor. För ingen sportchef kan ha fått så många nej som han. Hade vi haft Nubben kvar nu så hade truppen varit klar nu
Loomis: Jag tvivlar på att det är nubbens magiska leende som lockar stjärnorna. Vi har den budget vi har, om det sen är linkan eller michelingubben som lägger fram ett kontraktsförslag, det skiter nog Obsut i.
Exakt! Det får vara slut med den här j-a Nubbenglorifieringen härinne nu. Det var andra tider då...Linkan har helt enkelt inte samma möjligheter rent ekonomiskt. Det är den bistra verkligheten. Obsut går inte till TIK för att få ligga sked med sportchefen, han går dit han får bäst pengar.
mikenomad: Jag menar det. Att bedöma nubbens kvalitéer som sportchef funkade väl medans han var i Timrå, vad han gör just nu är ju bara att ge väldigt många stjärnor väldigt mycket mer pengar än vad dom flesta andra klubbarna kan göra. Frölunda köpte dom stora stjärnorna innan nubben kom till klubben och det kommer dom göra oavsett om han är anställd eller ej.
Huge: I Almtorps fall antagligen nåt i den här stilen: "Jag är överlycklig att ngn klubb öht ville ha mig, jag var nästintill beredd att betala årsavgift till klubben för att få spela."
mikenomad: Tror iaf att SSK är på mer rätt väg än ex utbrytarlagen. Dom kan ha tagit sig vatten över huvudet den här gången. Jag tror att ES är ett alltför starkt varumärke hos de svenska fansen, även om man byter ut NT-lagen mot Leksand, AIK och några till. Inte ens ryssbasen Medvedev verkar ju tro på nån internationell liga...
Huge: Det har du rätt i, utbrytarlagens väg är inte den rätta, därom är jag övertygad! Inhemska ligor kommer ALLTID vara intressantare publikt än internationella. Är rätt säker på att de fem skjuter snett i det här fallet, någonstans missar man hela poängen. Dvs att vad som är än viktigare än vilka stjärnor som mönstras i de lag som beträder isen är själen och rilvaliteten mellan klubbarna och dess supportrar.
Harryhaffa: Det där med EP-länkar har jag en ganska neutral inställning till. Själv är jag fullständigt ointresserad av dem och utnyttjar då min möjlighet att låta bli att klicka upp dessa länkar. Men eftersom en stor del av de som är här uppskattar dem så ser jag inget fel att de får fortsätta odla sina udda intressen....
Poffa: Definition på hagla,,flertalet iskristaller fallande från skyn,,,enda,,en tal dvs ett ord, Ända en tal dvs ett ord,,,hagel en tal dvs ett hagel;)
mikenomad: När det gäller dessa omtalade EP-länkar, så kan jag inte förstå varför den som länkar inte kan skriva i texten vem länken gäller? Exempel: Sami Lepistö verkar vara en interssant back (och så en länk)
...och inte: Det här verkar vara en spelare som jag vill ha till Timrå (samt en länk som man måste öppna för att få veta vilken spelare vederbörande menar)!
Skärpning alla EP-terrorister :-)
Laken: Är Lepistö klar, så kan du glömma Obsut - vi får ju inte in 2 klassbackar till.
Kevin O Shea: Själv nöjer jag mig att med markören, utan att klicka upp länken, konstatera att det är en ep-länk och då är jag inte intresserad. Jag är bara intresserad av spelare som det av en eller annan anledning finns en rimlig möjlighet kommer att spela för TIK, inte vad någon amatörsportchef har sniffat reda på.
mikenomad: Fast det är ju jäkligt svårt att veta om det är en spelare som det finns rimlig chans att värva - när fanskapen inte har vett att bifoga länken med ett namn på spelaren...
Där snackar vi om en talang som Timrå slösade bort iallafall. Känner honom och hans lillebror väldigt väl sedan barnsben, väldigt engagerad och ambitiös. Känner mig sjukt stolt just nu!
Om jag inte missminner mig helt så har Mathias Månsson uttryckt en önskan om att få lämna SAIK. Ifall det verkligen kommer att hända är jag osäker på, men i så fall borde han vara ett namn för Linkans berömda lista. Det är visserligen ingen spelare för en förstaformation, men han skulle nog kunna bidra i andra- eller tredjefemman.