1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607838 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
mikenomad: Ni pratar du lite skit här tycker jag. Du har rätt i att HV slåss om guldet, som dom vanligtvis gör, men att vi slåss för våran ES-existens tycker jag är att gå till överdrift.

Kommande säsongs trupp är inte klar, och den borde inte bli mycket sämre än fjolårets, som väl kändes sådär. Det verkar ju som att en förstecenter prioriteras, och när namn som Kontiola diskuteras så känns det som att man har höga krav på denna position.

Även om vi får ett likvärdigt lag i år som i fjol, så tror jag inte att det kan gå lika dåligt. Försvarsspelet fick man igång på slutet, och det kommer nog fungera bättre i år än i fjol, och den svackan som vi var med om känns nästan overkligt att det kommer hända igen.

Jag tror inte att vi slåss om våran existens i ES. Inte i år iallafall.

Jensen_12: Just nu finns det ingenting, INGENTING, som tyder på att vi får ens ett tillnärmelsevis lika bra lag som senaste säsongen. Och då slåss vi för vår ES-existens, varken mer eller mindre. Det kan hända att Linkan o co sitter och trycker på en royal straight flush men för mig som ovetandes supporter framstår dom som dåliga falskspelare hela bunten!

Hahl Bundy: Vart fiskar du? Själv börjar snart säsongen i Ljustorparn sedan bär det av till "The queen of Rivers" i Norge i 5 veckor. Det är riktig livsnjutning det.

Flyfishing only!!

RTS: Jag förstår det.:)
Nu ska jag ta sista isfisket . Sen blir det som du säger Fly fishing resten av säsongen lite överallt i Norra Sverige o Norge :)

mikenomad: Ja, jo, som laget ser ut för tillfället håller vi väl inte länge, men att påstå att vi slåss för våran existens i ES redan nu känns för mig lite överdrivet.

Själv så tror jag på Linkan och Robban, tills motsatsen är bevisad, så att säga.

Hahl Bundy: Var själv i påsk i frostviken men totalt kasst pimpelfiske, men till helgen skall man ut på sista anglingen och dricka grogg.

Men detta är som sagt ett hockeyforum så jag vet inte om Silly Season 09/10 är rätt tråd, tror vi får fortsätta vår konversation på Edge flyfishing.

Ni får ursäkta oss övriga skribenter men vi kan inte hjälpa det.

Jensen_12: Det är det som är det jobbiga, det blir svårare och svårare att känna det förtroendet när mer och mer av det som olycksryktena kraxar om slår in...

RTS: Fiske o flugfiske i synnerhet kan man resonera om när, hur o vart som helst :)

Hahl Bundy:Jag var i ljjungan och drog en öring på 2 kg i lördags.

Hahl Bundy: Vad är det som är så bra med den intervjun och som du inte redan vet om Timrås filosofi?

Bra mix av spelartyper och karaktärer önskar sig nog alla lag.

---

Och alla lag anser nog att det även är bäst och billigast med egna produkter.

---

"Sportens uppgift i rekryteringsarbetet är att optimera nyttjandet av de ekonomiska resurserna för att få en så slagkraftig spelartrupp som möjligt. I den uppgiften ingår att värdera och prissätta den förväntade prestationen. Kontentan av det blir att vi som förening måste sätta ned foten och bestämma vilka resurser vi kan lägga på enskilda spelare."

Lex Oscar Sundh. Eller Lex Gabriel Karlsson om man så vill.

Alltid bra med en intervju där man förklarar, men det som sas här stämmer nog oerhört väl in med Timrås filosofi och åsikter också. Men jag ser hellre att sportscheferna lägger tid på att fylla de sista platserna istället för att svansa runt i media.

Det lär inte hända speciellt mycket förrän efter VM och det får vi nog bara finna oss i. Vi kommer att få ett bra lag med klar slutspelschans nästa säsong. Något SM-guld lär vi inte vinna, men jag tror att våra supporters kan vara lugnare än SSK:s och Rögles ...

mikenomad: Då är det väl bara att hoppas att några av de lite positivare ryktena slår in, och jämnar ut det hela, så att säga.

Luka: Bra att du redogjorde för allt. Nu är jag lugnare :)

Jensen_12: Jadå...än har inte hoppet övergivit mig. :-) Jag tror fortfarande att vi kommer ha ett lag som fightas kring platserna 6-9/10 nästa säsong. Det är en rimlig förväntning och förhoppningsvis en verklighet några år. Dvs att vi s.a.s "överlever" några år för att sedan ta sats mot den absoluta toppen igen. Tänker jag positivt är det så jag ser Timrås närmsta framtid.

Dock vet alla som varit med länge att det fanns en tid då bara spel i ES framstod som en våt dröm. Med detta menar jag at spel i ES för TIK långt ifrån är en självklarhet och att 80 och 90-talets harvande i lägre division kan bli verklighet snabbare än nån anar....

Vad jag anser måste till för att min positiva vision ("ta sats mot den absoluta toppen") skall förverkligas antar jag att de flesta härinne vet.

Rätt intressant att man redan nu börjar spekulera vilken plats vi ska hamna på då vi inte har en aning om hur laget kommer att se ut nästa år..

FM: Rätt intressant att man väljer att skriva ett inlägg som kommenterar att det spekuleras kring ens lags kommande slagstyrka i ett forum för just det laget..

Hahl Bundy: Härligt Hahl Bundy ;-)

Men håller du inte med i sak, att det är ett j-a gnäll på att det inte kommer in några nya spelare och vi får inte veta vad som händer? Ingen tror väl på fullaste allvar att sportscheferna sitter och rullar tummarna. Låt dem få fokusera på sitt jobb istället för att lugna oroliga gästboksbesökare ...

Luka: Nej dom sitter inte o rullar tummarna. Men samtidigt måste man förstå att det kan finnas en viss oro i supporterleden när den ena spelaren efter den andra lämnar, de spelare som man jagar tackar nej o det inte presenteras några spelare (än). Det enda man hör är att det finns ett visst intresse för den o den men ........ osv osv.

Att sen få utlopp för den oron härinne i ett Forum där Timrå IK ska diskuteras o lagbygget mm mm inför nästa säsong, ser jag nåt positivt i (i all negativitet), pga engagemanget o att supportrarna brinner för laget.

Att Sundh lämnar är ingen nyhet. Det har man vetat länge liksom de rykten som florerar om bra spelare på ingång.
Det som oroar i det fallet är om det till slut blir ett Nej. Hur säkra är egentligen ledningen på att de kommer?
Om det blir nej, Då står vi där med arslet bart o byxorna nere. Det får inte hända.

Luka: Jag måste få lägga mig i.

Naturligtvis har du en poäng i det du skriver. Men samtidigt bör man ha klart för sig att det sällan brukar bli "billigare" att hitta spelare ju längre tiden går, även om det är långt kvar än.
Jag hade varit mer lugn om något litet namn slunkit igenom till oss supportrar så att känslan fanns där att det jobbas febrilt. Uppslagen som ventileras nu i media är spelare man tittar på men inte är intresserad av, typ.

Antingen mörkar Linkan fruktansvärt bra där han sitter relativt nöjd med de spelare han gjort klart med. Eller så kan det vara precis tvärtom.

Om Sundh nu är på väg bort så kan det faktiskt innebära att Chrippe närmar sig Timrå IK. Frågan är vad som blir bäst?

Hahl Bundy: Varken du (eller jag) vet ju inte hur det ligger till men jag kan tänka mig att vi är "muntligt överens" med X antal spelare. Jag tycker faktiskt att faktumet är vi släpper Sundh borde tyda på att vi har rätt vassa spelare på gång.
När diverse slutspel/VM är över så är jag helt övertygad om att vi kommer att ha ett mkt bra lag färdigt.

FM: I dagens samhälle litar jag inte på muntliga överenskommelser. Så länge det inte finns på papper är jag lite orolig.

Hahl Bundy: Sant,just därför går inte Linkan/Robban ut med något.

FM: O jag menar på, att har man riktigt otur så står vi alla där med byxorna nere om allt skiter sig.

Om man nu tänker sig att Pärssinen håller för spel kommande säsong så kommer nog endast två yttrar att värvas, man har nog inte råd att ha ett överflöd på någon position i år, inte i säsongsupptakten åtminstone. Att då knyta upp Sundh, som mestadels bidrar med spel i BP känns lite som resursslöseri. Chrippe har ett bättre offensivt spel och har spelat bra i BP i både FBK och SAIK, där känns det som man får mer valuta för pengarna om man som Jimmy antar att Sundh velat ha löneökning till kommande säsong. Sista platsen får gärna tas av någon ytter med spetskvalitet.

Ren bonus vore om vi också kunde knyta till oss Bergfors på samma sorts avtal som Wandell.

250kg kärlek: Helt klart har du rätt i att det "sällan blir billigare ju längre tiden går". Samtidigt vet vi av erfarenhet att det är månaden efter VM som det mesta brukar klarna.

Jag hade gärna sett Sundh hellre än Axelsson, men antagligen har väl prislappen varit olika på killarna. Och som du skriver så kanske Chrippe är på ingång istället för Sundh. Och enligt mig är det ett plus. Visst var Sundh bra i slutspelet, men vi ska ju ta oss dit också och då är nog Chrippe att föredra, dessutom var han ju riktigt bra i slutspelet också.

Detta blir mitt sista inlägg i denna lilla debatt som började med att jag reagerade på en tämligen intetsägande text om Skellefteås planer som lyftes fram här i gästboken.

Jag förstår frustrationen hos många och sitter inte så j-a trygg själv heller, men visst tusan får vi ihop ett lag som är med och fajtas om en plats i slutspelet :-)

Hahl Bundy: Om det skiter sig så är det ju å andra sidan rätt bra att stå med byxorna nere...

orion: :-)

Frella: Kan vara en jäkla chansning att endast starta med 8 yttrar med tanke på hur skadebenägna vi varit de sista 3 åren.  Sedan så måste det finnas MINST 15miljoner att handla spelare för. Vi skulle banta spelar budgeten med ca 4 miljoner, men sett till vad vi förfogar över för tillfället så måste de nämda summorna finnas frigjort.

Den sort avtall som Wandell hade hoppas jag man slipper uppleva igen, ena dagen ES andra NHL/AHL nej tack, men ja tack till Bergfors.

RTS: Vi har iaf två målvakter så vi slipper köra med "flygande" målvakt som SSK riskerar..:-)

Luka: Vadå intetsägande? Det enda jag menade var att det vore trevlig med nån info nån gång hur dom ser på saker o ting.

Om du tycker att sånt är intesägande så Ok för mig.
Själv tycker jag det är intressant.

Jaha ja Timrå släpper även Sundh, bara hoppas dom vet vad sjutton dom håller på med, yxan kommer fram när man ser vad som kommer istället, men Sundh o Axelsson hade man gärna sett bli lite av en stomme i Timrå några år framöver.

Hahl Bundy: Om du tycker att det är intressant att de vill bygga laget som i princip alla andra lag i alla andra idrotter + att de inte har samma budget som "de fyra stora" so go ahead. För mig var artikeln ointressant då den inte gav något nytt. Men helt okej för mig att du tycker att artikeln var intressant.

Over and out. Ser självklart fram emot att du får sista ordet :-)

Luka: Bra för jag vill ha sista ordet :)

Det var inte artikeln som jag länkade till som var intressant utan det jag menade var att jag tyckte att det kunde vara intressant med en intervju med Linkan för att klargöra vissa saker ungefär som SAIK gjorde, med tanke på all negativ fokusering som är just nu på Linkan, Robban o TJ.

Du kanske inte vill ha det. Men här på forumet så kan det finnas en del som skulle uppskatta det.

Jag är intresserad av allt som har med Timrå IK att göra oavsett hur petitessaktigt o ointressant det är för andra.

Hahl Bundy: Vad bra, för då har vi ju pratat om olika saker. Så vi kanske är överens :-)

Luka: Ja jag vet inte vad du har yrat om.

Freddan nämner i en intervju på modohockey.se att man siktar på att ha truppen klar, helst innan VM. Då det efter detta mästerskap brukar bli dyrare spelare. Skulle kunna bli en kul vecka om det gällde även för oss =)

Frella: "FORWARDS: Här finns det en hel del bra namn på marknaden. Minst två nya forwards siktar vi på. Helst vill vi också ha detta klart innan VM startar upp, därefter brukar det mesta bli dyrare och svårare."

Du var före precis men jag klipper in kommentaren ändå. :)

Hahl Bundy: till något annat så spekuleras de i att tik är intresserade av Kerman och Haataja...

Mackelito: i finland skall de stå...

Mackelito: Kalle Kerman?

Hahl Bundy: Jag saknar också det , även FBK gjorde så dagen efter sm guldet och har uppdaterat så flera ggr efter det , förvissoär detta i tidningen och inte på deras hemsidan , men men

Kerstin_k: Jepp

Mackelito: Jaha, där ser man. Han gjorde ju bra ifrån sig i Luleå...

Kerstin_k: "näe ist tar dom väl in någon avdankad finne"

....Jag kanske börjar bli synsk, vad fan ska vi med Kerman till?

fettsteffe: Det förra inlägget var dock inte direkt riktat mot Kerstin_k.......

En vecka gammal sammanställning av kontraktsläget från difhockey.se som är rätt intressant läsning. Just DIF blir spännande att följa, Ölvestad har förlängt men Rattfyllot och Anger har fortfarande inte skrivit. Utan de två topparna hade DIF hamnat längre ner.

fettsteffe:Riktat mot mig?? Jag har läst det på finska nyhetssidor ,så nja mig är inte rätt man att skylla på...

Mackelito: Näe inte riktat mot någon faktist, bara jag som tänkte högt =)

Mackelito: Modo gör det ju också idag med Freddan på modo.se

Kerman (och) eller Haataja. Hmmmmmm.

Skarin: Jag skulle ta Haataja isåfall..

« · 1154889 · »