Hahl Bundy: Vart fiskar du? Själv börjar snart säsongen i Ljustorparn sedan bär det av till "The queen of Rivers" i Norge i 5 veckor. Det är riktig livsnjutning det.
Flyfishing only!!
Hahl Bundy: Var själv i påsk i frostviken men totalt kasst pimpelfiske, men till helgen skall man ut på sista anglingen och dricka grogg.
Men detta är som sagt ett hockeyforum så jag vet inte om Silly Season 09/10 är rätt tråd, tror vi får fortsätta vår konversation på Edge flyfishing.
Ni får ursäkta oss övriga skribenter men vi kan inte hjälpa det.
Frella: Kan vara en jäkla chansning att endast starta med 8 yttrar med tanke på hur skadebenägna vi varit de sista 3 åren. Sedan så måste det finnas MINST 15miljoner att handla spelare för. Vi skulle banta spelar budgeten med ca 4 miljoner, men sett till vad vi förfogar över för tillfället så måste de nämda summorna finnas frigjort.
Den sort avtall som Wandell hade hoppas jag man slipper uppleva igen, ena dagen ES andra NHL/AHL nej tack, men ja tack till Bergfors.
En vecka gammal sammanställning av kontraktsläget från difhockey.se som är rätt intressant läsning. Just DIF blir spännande att följa, Ölvestad har förlängt men Rattfyllot och Anger har fortfarande inte skrivit. Utan de två topparna hade DIF hamnat längre ner.
Kommande säsongs trupp är inte klar, och den borde inte bli mycket sämre än fjolårets, som väl kändes sådär. Det verkar ju som att en förstecenter prioriteras, och när namn som Kontiola diskuteras så känns det som att man har höga krav på denna position.
Även om vi får ett likvärdigt lag i år som i fjol, så tror jag inte att det kan gå lika dåligt. Försvarsspelet fick man igång på slutet, och det kommer nog fungera bättre i år än i fjol, och den svackan som vi var med om känns nästan overkligt att det kommer hända igen.
Jag tror inte att vi slåss om våran existens i ES. Inte i år iallafall.