1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606533 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Ska inte mammorna kunna ta med barnen på hockey i höst eller vad är det frågan om? Avgå Linkan!!

Knylan: Underbart att se !!

Snoop: Fast nu ska man inte ha några större förhoppningar på någon tuffing för att hans finns med på en Y-tube video.....Visst var det härligt att se. Men även Z finns med i en fight......Och Mäkiaho var inte mycket att hurra över!

rykterna säger att första centern är klar!

Snoop: Vi har att göra med en psykopat här. Mycket intressant. Bara det inte handlar om ett Mäkiaho-fetto, men det tror jag väl knappast.

fettsteffe: Jag vore nöjd bara vi får någon som vågar ta en fight, vi har typ bara Styf nu..

TIKfan: Och Snoddas har tydligen dött också.

Knylan: Bara det? Jag hade förväntat mig en Roxette

jens_88: Jag känner en sådan press på att ständigt förnya mig, hehe.

jens_88: Jo ifs! Tycker det är lite tråkigt är typ 3 fighter (högst) per år i ES det slåss mycket mer i SM-liigan.

fettsteffe: Ja man vill ju ha en som inte räds att släppa handskarna och ta en fight iallafall en idiot som Thörnberg försöker något

fettsteffe: Fast det är nog ändå det enda man är lite avundsjuk på. I övrigt så får jag en livskris bara av att se finska människor. Tur att dom har alkoholen att samlas runt åtminstone.

Knylan: Linkan är pokerkungen. Härinne har det surrats, vänts och vridits på diverse tänkbara namn...vissa har t.o.m varit "klara". Och så nu detta, en finsk kanadick som 1:e center samt en fransk landslagscenter som 3:e center. Bägge som blixtar från en klar himmel. Något säger mig att det görs ett betydligt mer omfattande jobb inom TIK-ledningen än många av oss förstår.

Att de supportrar som tror att de har blåkoll och agerar missnöjesministrar vid varje utebliven signering från en spelare som enl. rykten varit i det närmaste klar eg. inte har någon som helst aning om vad som försigår.

Knylan: haha sant ;-)

Jag vill inte förstöra glädjen här inne , men jag måste säga att Linkan defintivt inte mörkat, han har fått NEJ TACK, av alla spelare på sin berömda lista och Corso är troligen på plats nr 6 eller liknande.
Jag har inte sett mycket av honom, jag vet att jag föreslog honom som förstacenter förra året också men jag trodde inte att vi skulle få se han i Timrå och jag trodde ännu mindre att han skulle bli årets förstacenter.
Den här kampen har vi vunnit mot KHL och Rögle, om han nu kommer.
Jag tror detta blir väldigt bra, men som jag sagt tidigare är jag mindre orolig för att vi ska hitta en förstacenter än att vi ska hitta en Första back, det kommer bli ett problem tror jag.
Jag tror att Corso är en perfekt lösning!

mikenomad: Ja, visst är det roligt? Lite psykisk ohälsa har aldrig skadat någon...

Dom får gärna mörka mer än Kameruns avbytarbänk för mig, så länge det presenteras något positivt till slut. Och ser ju ändå ut att sluta relativt lyckligt detta ändå. Vill dom spexa till det lite extra så kör dom ett dubbel-PM inom de närmsta dagarna. Som med målvakterna samt Granath/Karlsson.

Mackelito: Vad får dig att tro att man jobbat utifrån en prioriterad lista där man börjat med namn 1 och jobbat sig neråt med en massa "nej tack" och att det därför tagit tid? Det kan ju minst lika gärna vara så att man jobbat parallellt efter en lista på säg 10 namn som man ansett vara tillräckligt bra för rollen som center för första linan. Sedan har man helt enkelt valt det namn gav mest "bang for the buck".

Jag bryr mig inte om vilka som tackat nej och om de haft högre eller lägre prioritet än Corso, eller vem vi nu får hit. Huvudsaken är att den som leder förstakedjan är tillräckligt bra och det tror jag utifrån statistiken att Corso är om nu det är han som kommer h it.

Angående backsidan har vi redan bra backar för PP i Moe och Karlsson. Det behöver inte vara någon PP-back som tillkommer. Jag kan lika gärna se en backtyp som Aki Petteri Berg för att ge ett konkret exempel. Dvs en solid back som slår snabba enkla uppspel och är drypsäker i defensiven.

Stackars ST... Alltid steget efter

jens_88: haha ja kul att lokaltidningarna måste skriva "säger agenten Lars Cederström till Aftonbladet"! Starkt jobbat ST!

jens_88: Det kommer nog en större artikel imorgon.

JimmyH: Jo dom lär ju för tillfället jaga livet ur Linkan och Robban för en kommentar till detta

Enligt agenten till Corso är det bara smådetaljer kvar innan de är klart och att de inte bör vara några problem.

jens_88: Skulle jag skriva artikeln då skulle jag ge fan i att ringa Linkan och ringa agenten ist! För enligt Linkan finns han nog bara på den där berömda listan...... :)

Snoop:

"Tom Wandell, Oscar Sundh, Johan Andersson och Petr Tenkrat är några av de namnkunniga spelare som Timrå förlorat hittills."

Detta är irriterande, tänk alal som inte är insatta i timrå, dom tror ju på fullaste allvar att vi blev dissade av Tenkrat och Sundh! Vi ratade dom! Jävla skillnad.

fettsteffe: men när det gäller modo då jävlar skriver dom rätt!

"Långt ifrån alla lämnar frivilligt. Spelare som Pierre Hedin, Sami Torkki, Marco Tuokko, Jeff Ulmer och Fredrik Warg har inte fått nya kontrakt eller ombetts söka ny klubb."

Så skulle dets tått om Sundh och Tenkrat också!

fettsteffe: Ja men dom är ju retarded dom som skriver artiklarna, och ibland får man en känsla av att alla är emot Timrå på nåt vis.

Knylan: Och när du ändå nämner psykisk ohälsa; nu ser jag med spänning fram mot Hahl Bundys kommentarer/reaktioner.

"- Ingenting är påskrivet men vi är muntligt överens och det bör inte bli några problem. Bara smådetaljer återstår innan allting är klat, säger agenten Lars Cederström."

Det där fick mig lite illa till måds ändå

Hur många poäng tror ni han är god för i Elitserien, 40+?

fettsteffe: Precis. Och Luleå har ju stulit landslagsbacken Robin Jonsson ifrån oss ;)

Tenkrat fanns nog i tankarna att behålla, men kanske inte till den peng han spelade för ifjol.

Vilka spelade Corso med i Kärpät? Har för mig att de hade två riktiga toppkedjor..

Cartman: Svåer att säga, men ge oss 40 till att börja med så är jag nöjd...

Eskas: Jag tror inte man bara ska gå efter stats, men iofs finns inte mycket annat att gå efter.

jag skrev förstback, inte pp back, Jag blir också nöjd med ex. Niniima.

Icing-Ove: Corsos riktige radarpartner var ju Jonas Andersson, vet je vem den tredje i deras forwards länk var.

Cartman: Nja, ex han KHL stats och han statistik från Tyskland lovar inte gott, han kan behöva en sniper bredvid sig för att han ska göra över 40, jag tror runt 35.

Mackelito: Ge hit Marcus Nilson och Strålman på det här är jag nöjd ;) Sen tar vi Elomo av bara farten.

Seriöst så är det dåligt med rykten kring Nilson. Han var ju strålande i VM och förmodligen iskall i KHL efter en fiaskosäsong där. Borde inte han gå att få hit? DIF har väl knappast råd med honom då de satsar på Bremberg.

Mackelito: Då tror jag på 37,5, varken mer eller mindre. Jag känner mig så tillfreds med centernamnen att jag nästan skiter i de resterande värvningarna. "Spelande back" är bara ett pop-begrepp ändå.

Eskas: Ja hit med Nilson, ingen sur Hedström här ;-)

fettsteffe: Nilsson skulle vara en "våt dröm", men man kan ju alltid hoppas på det bästa

Nilsson Corso Svensson (Ja, Svensson i första han var ju bäste forward i slutspelet)

Hynning Karlsson Pärssinen

Sonnenberg Meunier Pääjärvi

Axelsson Samuelsson Lander

Kronwall Moe
Karlsson Erixson
Skogs Styf
Sonntage Granath

Laget känns bra sammansatt och bra dock saknas en forward, bara att hoppas på att Pyörälä stannar!

Eskas: Nilson är klar för DIF.

Wayne Gresky: Ja Nilsson med två "s" är klar för DIF, men vem fna vill ha Hardy ?

...vi vill ha hedströms kärlek Nilson med ett "s" =)

fettsteffe: Inget konstigt med att citera Aftonbladet. Svenska Dagladet t.ex. är full av citat därifrån.

fettsteffe: dock så har dom skrivit Nilsson med två "s" på Y-tube länken, men det ska vara ett "s"

fettsteffe:
Nu kan ni hämta hem Kokko...Blues har garageförsäljning..

fettsteffe: Jag har hört att Mackan är klar för DIF (även om det inte är officiellt) från en trovärdig källa. Vad är det du inte förstår?

Icing-Ove: Tipsa Linkan omedelbums!

Knylan: Helt jävla rätt! In på kroppen och döda!

Daniel Corso och Uno Gordon. Nu händer det grejer!

fettsteffe: Nilson i Timrå. Då jävlar i min själ skall du se att norrlandsmatcherna mot Luleå glimrar igen. Då är det nästan så att man jaga fatt på "Lulekickan" igen och få lite fint fredagsmys igen med Åkessons tetrapack och en skål med blandgodis från Timrå-hörnan sedan blir det till att duellera hela natten lång. Hedström v.s. Nilson, Uno Gordon/Ambroo - Lulekickan!

Yeah right!

T T: En smällkaramell som heter duga i sensommarvärmen!

fettsteffe:

Finns inte ens någon Nilson med två s?
Vet tyvärr inte vad du pratar om.

« · 1162963 · »