Kulltorp: Det där med ”högre krav” är ju lite intressant, jag vet inte riktigt hur det kunnat bli en nästan vedertagen sanning. Varför har Hammarby 25000 pers på en hemmamatch mot Giffarna? Är det för att publiken idag har högre krav? Uppenbarligen inte. Det finns tydligen något annat än blixtar, rök och LED-skärmar som lockar. Jag förstår att det måste framstå som en av världsalltets största gåtor för en SHL-klubbledare som varit på inspirationsresa till Las Vegas: hur går det till?
Det är precis som att man försöker truga en påhittad målgrupp som ändå inte vill gå. Varför lägga kraft och enorma pengar på sånt?
Vill man få mycket folk att gå fortlöpande på matcherna så verkar det finnas något i det där att det ska finnas en samhörighet. Man peppar folk att köpa sitt säsongskort sen ser man fan folk till att vara där också, det byggs något form av kollektiv och en identitet. Timrå Hej må ha sina skavanker men den är fan kult, och är det några som omfamnar den så är det de yngre och mest dedikerade supportrarna. De som trots allt har valt att stödja Timrå IK istället för att börja vallfärda ner till Tele2-arena som någon ”Sundsvallsbajare”-fraktion.
lungan: Vafan skriver du!? Hur kan du hålla Lundström ansvarig? Har du helt glömt bort hans storspel i kvalserien 2012 när vi höll oss kvar? Han var våran bästa målvakt 2011-2013 enligt mig.
I slutet av 2013 så tog Bellissimo över efter att ha fått ett uppsving innan kvalet. Bellissimo blev då våran förstamålis i kvalet och gjorde det inte så bra. Men hela laget och tränaren var ganska dåligt i det kvalet så man kan inte lasta Bellissimo för det. Lundström var alltså INTE delaktig i kvalet. Fick bara spela 3 matcher på slutet när det var över. Både i kvalet och under säsongen så hade Lundström bättre stats än Bellissimo.
Lundström spelade bra för oss i två säsonger men behövde ändå tävla med en annan målis båda säsongerna. Jag minns i nån intervju så lät Lundström väldigt frustrerad. Han blev frågad om vem som skulle vara förstamålis i kvalet och han svarade något i stilen: "Det är ju bara att kolla vem som får spela mest." Tycker inte att det är så konstigt att han ville dra. Trots att han räddade kvar laget 2012 så fick han inte förtroende året efter.
timråhockey: Känns Inte som Att det nödvändigtvis måste bli NHL för hans del, läste nån artikel där han sa att han vill ha mycket speltid och utvecklas. Skulle nog å bra av nån säsong som ledande målvakt och fler matcher per säsong innan han åker över pölen, det lär han inte få med Viktor Fasth att tampas med.
Sputnik: Det vore en kanonlösning tror jag. Sett över säsongen var han i mitt tycke bättre än Fasth. En trygg målvaktstyp som inger förtroende och lugn i försvarsspelet. Så för min del: Ett jätteja om det skulle bli så.
Knylan: Jag gick igenom kontraktslösa målvakter i Nordamerika på EP, och han var en av de som dök upp. Men jag avfärdade honom som osannolik och valde att inte ens skriva om honom här inne. Men det kanske är dags att inse att vi faktiskt spelar i SHL nu?
luffaren: Nu ska inte jag vara sån men det är faktiskt olagligt att kopiera in hela artiklar som är låsta. Hädanefter råder jag dig och alla andra härinne att ta det kallt när det gäller sånt. Det finns de som ser, om man säger så då.
OlliJanne: Mycket spekulationer nu och jag har inte tillgång till ST(apropå lalglig/olagligt, man lär väl få återberätta med egna ord vad man läst. Klipp o klistra däremot är väl olagligt?) Är det så att bägge norrmännen är avskrivna? Är Svedberg seriöst på tapeten och Växsjös keeper ett långskott här på HS?
Betalar också plus, då jag som sedvanligt köper det en månad för att säga upp det efter sluttampen på säsongerna då det varit som mest intensivast men nu glömt det..
Bevakning i all ära men det är ju inga återkommande artiklar av något som vidare djup, enligt mig, känner ni att det är det? Att dyka upp som reporter med en fotograf och avverka ett 120 sekunders samtal med Nubben om nyförvärv, eller med Freddan om status på träning kan ju ordbajas till en artikel här och där men tycker ST lämnar mycket att önska. Timrå kan gott göra som Brynäs och anställa en egen reporter. Skulle Hamrin öppna bloggen igen ändrar jag gärna prenumerationen till hans privata konto.
Propagandus: Nu får man ju även tillgång till samtliga tidningar i Mittmedia-koncernen, plus Hockeypuls, och det sammantaget ger nog landets bästa och mest heltäckande hockeybevakning.
JonteD: Älskar engagemanget. Det är fint hur vi alltid löser komplexa föreningsfrågor med CAPS LOCK och utropstecken.
Jag tycker vi tillsätter en ny styrelse bestående av några från kommentarsfältet. Vi kan ta besluten mellan periodpauserna och finansiera allt med swish och kaffe i pausen.