1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607428 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 2019-2020

Sv: Silly Season 2019-2020
KulltorpsOlli: Hardegård vill jag definitivt inte se igen i Timrå, hellre en P-12 än han på plan... Brattström SKA vara förste målvakt(om han blir kvar), what so ever...

Sputnik: Alltså man mår ju inte bättre när man läser aftobladet och Wennerholm myser med sina krönikor nu.

Nisse1: Tror nog Blomberg varit klar ett tag. Mest troligt att Nubben inte haft med honom i planeringen inför framtiden då han byggde lag för SHL. Även om jag tycker han kunnat göra en mycket bra roll i en 3:e kedja tex. Sen kanske han intr trivdes iofs, inte så att Freddan coachat sig till spelares förtroende som det känns.

TIK-Lund: Det var absolut en spelare som man kunnat bygga på, Pantern är attraktivare än TIK. Usch! 10-små neger pojkars flykten har startat.

Röda Tallen:

Ja, det är ju såklart en förutsättning👍🏻
Men blir Freddan kvar så är det många som kommer få svårt att acceptera det efter denna säsong.

The great one: Frågan är hur mycket att brinner för hockey numera.
Han vill väl bara spela och titta på tennis?

TIK-Lund: Fullt förståeligt att han inte riktigt brann för föreningen. En relativt misshandlad spelare söker nytt; föga förvånande.

Tänker att Freddans vara eller icke vara kommer att bli facit för hans ledarstil. Blir han kvar och merparten av spelare lämnar får vi ett kvitto på att han inte har förtroende hos spelarna heller. Blir han kvar och många av spelarna blir kvar så ser vi att han är omtyckt som ledare.

bar mofftak: Kika hur Käntää lyckades i Oscarshamn med 8 milj. Varför ska inte vi lyckas. Nubben har tappat den fingertoppskänsla han hade för 10 år sedan. I år blev det pannkaka. Bara att inse, det vet även du

bar mofftak:

Gör klart med Lill-Kenta nu. Han finns ju redan i stan. Måste få in ett etablerat namn.

TIK-Lund: Ska vi få behålla någon så gäller det att gå ut med en ny huvudtränare idag.

bar mofftak: Första spelaren att lämna är alltså en av få man "hoppades" skulle få behålla! Blomberg till Pantern.

fredriko74:
Vilka har du tänkt att vi ska lyckas rekrytera? Det här är laget vi hade råd med meden SHL budget. Nu kommer en HA budget som är på runt 20% av den.
Det är mitten/botten HA spelare Timrå IK kommer bestå av nästa säsong och vi kommer behöva överbetala dom för att de ska vilja spela i Timrå.

The great one: Man kan ju hoppas att Wedin drar till NHL direkt nu när han har chansen. Vill inte se honom i nått SHL-lag. TIK kommer verkligen att behöva varenda krona om man ska bli konkurrens kraftiga igen.

erathoo: Är du helt seriös? Du menar att Söderberg, Drugge, Hardegård och Boyce ska vara kvar? Kika hur de vart i år. Boyce är en trotjänare, men ska vi inte försöka bygga upp ett lag som blir konkurrens kraftigt igen? Då ska definitivt ingen av dessa 4 herrar vara kvar, jag är ytterst tveksam till Persson också. Han fick inte nytt kontrakt i FBK, hos oss hsr han inte imponerat i mina ögon.

erathoo: Skulle inte förvåna mig om någon SHL klubb plockar Nielsen efter hans spel i kvalet.

Olli Nomadinen :

Gallo o Thörnqvist i LHC är nog ingen vågad gissning.

erathoo: Tyvärr tror jag Gallo lämnar också

The great one: Synd att man redan klantat bort Daniel Öhrn, kunde ha blivit bästa spelaren i nästa års trupp.

erathoo:

Molinder?

Så här ser min lista ut för närvarande:

Vilka försvinner med 99% säkerhet:

Wedin
Thörnqvist
Laxen
Hållander
Kinnvall
Rhensfeldt
Svedberg
Olofsson
Jallasvaara
Larsson
Westerlund
Olsson

Dom man verkligen vill ha kvar:

Brattström
Nielsen
Gallo
Kaiser
Jansson

Dom som förmodligen blir kvar, och är ok för HA:

Berglund
Boyce
Blomberg
Persson
Carlsson
Drugge
Hardegård
Söderberg

Dom man klarar sig utan och troligen (förhoppningsvis, Dyra!) lämnar:

Palmberg
Madsen
Collberg
Falk

Sputnik: Jag tror och hoppas på att, bygger vi smart och rätt kommer vi att byta plats med IKO redan om ett år igen. ⚪️🔴⚪️🔴

Woody Jokinen: Laxen kommer dra. Det har han redan varit ärlig och sagt. Tyskland där det finns pengar.han hade möjlighet att dra dit även nu om vi varit kvar i SHL dä det gett han mer pengar. Men valde av tacksamhet att till Timrå att stanna. Va i en intervju för ett ag sen på ST.

KulltorpsOlli: Laxen, Ohlsson och Blomberg kan vi kanske få behålla.

Ok, så vad händer nu?

Tränare
Freddan, vet ej
Thelin-vet ej

Målvakter:
Brattis- Kvar, men jag kan tänka mig att intresse finns från andra. kanske beror på hur Freddan gör.
Svedberg-Bort

Backar:
Hardegård-Kvar
Molinder-Kvar
Nielsen-Kvar
Drugge-Kvar
Albin-Kvar
Söderberg-Kvar

Jaalasvaara- Bort,
Falk-Bort
Kinnvall-Bort
Hampus-Bort
Westerlund-Bort, kanske

Forwards:

Boyce-Kvar
Berglund-Kvar
Persson-Kvar
Jansson-Kvar
Gallo-Kvar
Kaijser-Kvar

Blomberg-Bort, kanske
Madsen-Bort, Kanske
Palmberg-Bort, kanske
Olofsson-Bort
Collberg-Bort
Laxen-Bort
Wedin-Bort
Olsson-Bort
Rensfeldt-Bort
Hållander-Bort

Nytt?

Juniorer?
Backar:
Landin
P-Englund

Hassan: En strykrädd tik närmare bestämt...

Nu kom nerverna för en annan. Det dröjde lite längre denna gång än i onsdags men nu är det samma. Darrningarna, svettningarna, humörsvängningarna, det apatiska sinnestillståndet. Om några timmar smyger man runt som en strykrädd hund, håller sig längs väggarna och tittar över axeln med sänkt blick.

TIK-Lund: Ja förlåt mig.

{8179}: Känns inte helt omöjligt att anledning till att Ante inte fick förnyat är för att man knutit upp just honom faktiskt.

Vet inte riktigt varför Freddan skulle vara någon form av drömnamn för Modo som sportchef bara?

En annan parentes i sillytråden är väl att man försöker skriva kontrakt med Nisse nu iallafall, oavsett serietillhörighet, enligt ST.

Nubbs vill skriva kontrakt med Nielsen. Hoppas det är ömsesidigt.

{4606}: Popovich? Kan ju inte vara "modano inavel" du syftar på, då han inte direkt har några kopplingar till Timrå IK, åtminstone som jag känner till.

Färskare och färskare, lyckas få till backspel verkar han iallafall kunna.

TIK-Lund: Finns så mycket mer färskare än Popovich, inget mer inavel hit.

TIK-Lund: Poppe hade såklart varit väldigt spännande att få in. Men sen är ju frågan hur realistiskt ett sånt etablerat namn är. Han lär vara väldigt eftertraktad på marknaden. FBK bör exempelvis vara där och hugga nu när dom kickar Ante.

Det ryktet bör nog tas med en rejäl skopa salt, skulle säga att det är mer ett önsketänkande från Modo-håll.

{8179}: Själv röstar jag på Popovich om en backtränare skall in.
Även om Ante känns som ett ganska naturligt alternativ förutsatt att Timrå breddar/ändrar tränarstaben till nästa säsong.

F.ö går det lite rykten i Modoboken om att Freddan eventuellt skulle värvas in som sportchef där till nästa säsong. Vet dock ej vad det grundar sig i.

Här har vi en backcoach som blir ledig efter säsongens slut. Väldigt omtyckt också.

OlliJanne: Känslan är att Ludde är en bättre och större version av Emil Berglund!

OlliJanne: Beror ju ytterst på i vilken serie Timrå spelar. Till ett lag i Hockeyallsvenskan är han en toppvärvning. Mer skeptisk om laget håller sig kvar i SHL.

Charlie2: jag tycker Ludde är en sund Timråvärvning om det nu blir så. Han har haft en bra kurva sedan han lämnade oss och kanske inte är ett namn för topp 2 kedjorna men han blir bra!

Rytter: Mitt enda minne av herr Wandell från sin sejour i Timrå är att han hade väldigt speciell tekningsteknik, och det vetetusan om jag blandat ihop honom med nån annan.

Fine att Wandell kanske kostar mer än han smakar sett till produktion senaste åren men han har andra värdefulla kvalitéer. Sannolikt bra mycket billigare att värva honom nu än det kostade Örebro med anledning av just produktionen.

En av mina favoritspelare i SHL i år, otroligt nyttig center.

Ludvig Nilsson lämnar Brynäs. Det händer mycket under dessa veckor och innan slutet på serierna. Inte konstigt att vi fick kämpa med smulor förra säsongen när vi stod där som underdogs mot Karlskrona vid den här tiden på året. Vem fan trodde på TIK i SHL då?

Må vi aldrig underskatta IK Oskarshamn.

Men jag minns att vi inte firade något speciellt innan vi var där...

Max sju matcher kvar. Nubben & Co kan skriva in sig som heroes for ever.

Ge oss frid. VINN!

{8629}: Håller med TIK-Lund. De matcher jag sett honom i år har han burit sin kedja.
Sedan har kanske inte poängproduktionen varit så bra, men jag hade mer än gärna sett honom ett par år till i Timrå.

Rytter: Tyckte han var rätt seg när han var hos oss också. Ingen tempospelare direkt. Dåligt kroppsspråk också, vad jag minns.

Rytter: Till DIF tydligen

TIK-Lund:

För att han lär vara sjukt dyr i jämförelse med vad han presterat i år och de två tidigare åren i Örebro. Sedan har han ju inte utmärkt sig speciellt i tekningar i år.

Jag tror du lever på era gamla minnen av honom, det är en spelare som troligen kostar mer än han bidrar med. Ingen jag skulle hoppa jämfota av att väva som en shl klubb.

TIK-Lund: Dom tycker väl inte han producerar tillräckligt kontra lönen han får, gissar jag på, han verkar va långt ifrån den spelaren han var för 10 år sedan när han spruta in poäng hos oss och drog till NHL.

Örebro bryter kontraktet med Wandell? Varför i hela friden gör de så?
En av Shls bästa Centrar på att lyfta upp spelet samt en jäkla bra tekare.

Komsi komsi!

Daniel Öhrn på G till Västerås

Sputnik: tror inget ont om Svedberg som person eller idrottsman. Jag kan gilla hans temperament på ett sätt, viljan att vinna kan man nog inte klaga på. Men han kom inte alls till sin rätt här. Blir inte alls förvånad om han mäktar 92% I ett annat lag som kan erbjuda bättre pjäser framför honom.

Öndulat: Hundratjugotusen gånger snyggare än dom slutspels-tröjorna Växjö Lakers alltid delar ut.
Funkar knappt som målartröjor ens.

Tröjorna dom ger bort är ju inte skitfula iaf. Hoppas dom passar en fetjävel som mig!
Uppladdat:

500x0-screenshot20190321162544.jpg

« · 1968098 · »