1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613360 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 2026-27

Sv: Silly Season 2026-27
Hur blir de med genborg??

Cobbel: ingen substans alls. Nubben sa bara att det inte är omöjligt men inget mer än så.

Rip Kirby: Man måste bara älska vår nya mål-Otto!

Vilken magiker vi har fått. Ser fram emot att se honom live. Vår mest spännande värvning i mitt tycke.

Har potential att bli den nya Omark i SHL. Timrås egna fast ännu bättre förstås :)

Smörgåsen : Hur mkt substans finns det i att Kimmo skulle återvända? Eller är det en tolkning av en intervju med Nubben?

Smörgåsen : Tänk detta om nåt år eller så:

Wallinder - Moverare
Hardegård - Sundin
Strömberg - Barkemo
Forsmark - Hallquisth

Kivenmäki - Kapanen - Hållander
Gardiner - Pettersson - Dahlén
McLaughlin - Eriksson - Forsell
Wedin - Lander - Hartmann

Gåshud
Är detta ett guldlag?

RYGG HANS: Han är inte bättre.

RYGG HANS: Då välkomnar vi Kimmo som sportchef igen, så plockar vi tillbaka Oliver igen om nåt år, + Hållander. Vägen till guldet känns ganska solklart.

Gooode: Han är petad.

Från det ena till det 3:e, men har någon koll på varför Kapanen inte är med i Montreals trupp? Skadad? Eller bara placerad utanför?
Bra länge sedan jag såg honom i nåt målprotokoll också.

Rip Kirby: Han kan alltså inte bara passa fram till mål. Ser ut som en riktigt spännande värvning det här!🤩

Rallarn: De hoppas vi på att så sker!! Men kan ingen täppa till truten på Wennerholm pga de han skriver om Timrå!! Han borde ha skrivförbud när man hatar ett lag som han gör med Timrå!! Någon borde prata med deras redaktion o påtala detta hat!!🤬🤬🤬🤬🤬

JonteD: OTTO! *klapp klapp klapp*, OTTO! *klapp klapp klapp*.

JonteD: man får hoppas att Gardiner och Heikkinen sätter skotten!

Tom Topp: mm det kunde varit värre… man kunde varit burkölssupporter eller, gud förbjude, modoloid!!!
😂
Nu är man sannerligen nyfiken på vad spetsen går för ihop med våra kvarvarande lirare.

Man ser fram emot en försäsong där agerandet från spelarna faktiskt har betydelse för dem själva och deras chanser till framskjutna roller!

Nu måste träningen vara helhjärtad i sommar, mentalt måste individerna förbereda sig på vad dom ska stå för på isen och allt vad det innebär, hoppas att Heikinen kommer tillbaka till sin skottvillighet han visade första 3:e-delen av serien ifjol. Är han redo så kommer Otto servera! Lundmark, bra utveckling sista matcherna med bra skott i bra lägen. En go del ramträffar vilket är mål som inte fattat det själva bara. Han var dock inte alls lika obekväm för motståndarna fysiskt som tidigare. Det var inte många utöver Genborg ifjol konsekvent men till nästa säsong kanske det med nytt ledarskap lyfts upp i prio lite mer…
Mindre klubblyft mera axlar! Då kanske Lundmark kan hitta tillbaka till den uppskattning han fick under Olli…

Det blir verklig konkurrens om platserna inledningsvis och jag hoppas det syns i spelet. Då blir det roligare att följa laget nästa år!

Tom Topp: Håller med om att det ska vi inte göra!! Tror att Kivenmäki är kommer att få oss att jubla även om han inte kommer att skjuta lika mkt som Jonte 🤣🤣🇱🇸

SKRIDSKOSKENAN: Sedan tror jag att träningsupplägget är bättre nu än tidigare.
Hoppas man orkar spela hela matcher samt flera matcher efter varandra.
Men upplägget i år ger förtroende i alla fall.

JonteD: Tungur Knivur.

otroligt egentligen hur man vänt i sitt humör efter den katastrofalt dåliga säsongsavslutningen o tappen som blev kända snabbt efter.

vi får se hur det går men nubben+sportrådet har iaf skapat hopp o lite förväntningar hos mig. tack för det!

-ny tränare som känns väldigt spännande
-spelare/spets som absolut har förutsättning att ersätta de poäng som tappats
-en liknande målvaktssits som förra
-truppen är tom ännu lite bredare med förutsättning för konkurrens
-prospects som ev kan växa säsonger framöver

sen kan allt gå åt helvete ändå men hatten av att man iaf gjort sitt bästa

JonteD: vi måste sluta med att jämföra med Jonte. Det är som att hoppas på en ersättare till Zäta. Men vi kan få ett bättre LAG mot för förra säsongen!

En åttondeplats i år är inte otroligt.
Det kan bli ett riktigt giftigt lag.
Får Gath bara till defensiven och med snabba uppspel då går vi långt.

Rip Kirby: Tror att han är en inte riktigt fulländad ersättning till Jonte men de kan inte fattas många berömda hår som många säger efter vad jag sett så är han en som vi troligtvis kommer att att glädja oss i framförallt i pp!!🤣🤣🤣🇱🇸🇱🇸

Rip Kirby: Kniven kan bli en sensation! 👍

Nu är det bara 3 dygn 10 timmar 40 minuter, kvar tills vi vet vilka bortamatcher Timrå får börja med.
3 st på raken innan vår första hemmamatch.
Troligen FHC, FBK och RBK

JonteD: jag gillar hur laget är sammansatt! Sedan så har vi en orutinerad backsida! Men vem trodde att Freij skulle ha den utveckling som han hade? Kom från löven där han hade varit långtidsskadad. Och Genborg, platsade inte i ät ägg! Nä jag är optimistisk!

Villervalla: Du slår verkligen in spiken på rätt ställe! Jag tror att alla i laget kommer att höja sig åtminstone två steg från förra säsongen iaf kanske mer för jag tror han kommer att krama ur mer ur dom som inte va så lyckade ifjol o gör dom inte de då får man ju nöta bänk!! Han Gath har stora krav på varje individ i de lag som han tränar!!😎🇱🇸🇱🇸

vonDöbeln: Guldet ska hem!!!

JonteD: Jag tror att om Gath får ihop laget som ett lag och att rätt personer spelar med varandra så tror jag att några kvarvarande spelare kommer att höja sig ganska ordentligt. Närmast att höja poängen borde Heikkinen, Genborg och kanske Lilja vara. Bland backar så är det nog Freij, Harde och Forsmark som det finns poäng att hämta från.

Tom Topp: Men de kan kanske komma en back längre fram som jag förstått snacket från rådet o nubben på artistkontrakt??? Bara undrar annars så har vi förhoppningsvis ett bra hopsatt lag ändå jag som TIMRÅIT e nöjd över dessa värvningar o är väldigt nyfiken på vad Kivenmäki kommer att ställa till med tillsammans med jänkarna!!🤣🤣🇱🇸😎

vonDöbeln: Tittar man på laget och utan att ha alla andra lags trupper klara, så tror jag att nånstans mellan 7:e och 12:e plats är en fullt rimlig förväntan. Sämre än så är ett misslyckande naturligtvis...

The great one: Och Göte Wiklund då? Han lurade väl ner Bulla till Husqvarna. Det är svårt att förlåta.

vonDöbeln: playin säger jag!

Med laget nu fullt på pappret och inga andra rykten på väg in så skulle jag nog säga att betyget ändå är godkänt utifrån förutsättningarna.

Målsättningen ska givetvis dock vara att undvika kval och inget mer, men nog ska vi väl kunna sy ihop detta till att inte spela play-out?

Tom Topp: Tackarrr de samma!!🤣🤣😎🇱🇸🇱🇸

Kommer bli en spännande säsong att se fram emot.
Vi kommer kanske rent av att skrälla mot alla experter 😂😂

Där kom finnen, välkommen
vi har ett spännande LAG
Helgen räddad 👍

Hank: buy a back

Jag tror det kan bli bra. De spelare vi får in känns mer välscoutade än de vi fick in förra säsongen där det känns som mycket var Nubbens magkänsla. Nu gäller det bara göra sig av med dököttet på ett smidigt sätt i ett hyfsat tidigt skede och sen kanske addera något ytterligare vad säsongen lider

AVGÅ ALLA!!!

Gathlopp: Hi, this is from hockeysnack. You must be 1,95 cm, not shoot in the magplatta and not cost so much som Pääijärvi

JonteD: och är vi glad i förväg så gör väl inte det nånting! Tids nog får vi gnälla! Skål påre gubbjävel! 😀🍻

”Hi, this is Henrik Zetterberg. I thought I would tell you a little about Timrå IK”

Håren reser sig. Man skriver på. Enkelt.

Sakic: Svårt att se varför inte detta ska funka, ser ju ut som att det finns pengar om det mot all förmodan inte skulle gå som klubben tänkt sig.

Andersson: sluta gnäll & se möjligheter istället ditt skägg

Sakic: Jag tror fortsatt att mycket måste klaffa och att vi får satsa på att undvika kval i första hand. Men palla sitta gnälla sönder boken 24/7.

Nu väljer jag att ge laget en chans innan jag dömer ut helt och hållet dock.

Tom Topp: Mkt bra sagt där! Tror samma sak som du o det är väl bättre att tro än att misstro laget innan vi sett hur dom spelar men de är bara en gammal gubbes fundering!!🤣😎🇱🇸🇱🇸

Tom Topp: Saknar 2 målskyttar och en klassback, men here we are ......

Sakic: vi spar gnället till december! Nä men laget ser jäkligt spännande och utvecklingsbart ut!

RYGG HANS: Kan vara skitsnack. Kan vara sanning. Från start spelade Pääjärvi tokbilligt. Året kontraktet gick ut såg han ut som en rund miljon, jag tyckte 170-200k hade kunnat funka då. Föregående säsongsprestation som ställer till allting. Där såg han ut som en skadeskjuten miljon.

Slår man ut alla år kanske han har 120-140k (då är allt plötsligt OK). Jag kan liksom inte vara tokig över att han kan vara överbetald just nu för som sagt, när nya skrevs var han GRYM. Däremot förstör det för oss nu. Jag hade nog gjort lika som sportchef.

Jag har haft en teori om Pääjärvi som jag knappt tror på själv och därför varit tyst. Men Magnus är en lojal spelare, han gör det tränaren säger åt honom. Ville Tommy stänga ner, sänka tempo, hålla sin plats och knappt sticka ut. Ja då gjorde Pääjärvi det till perfektion. Jag tror Gath får ut mer av honom även om det kan vara så att Pääjärvi är på sista versen.

Oj vad alla är positiva helt plötsligt? Vad hände med allt gnäll????

Drömscenario; Lilja & MPS ryker efter försäsongen och back på artistkontrakt kliver in.

« · 3030463 · »