1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613375 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 2026-27

Sv: Silly Season 2026-27
Hur blir de med genborg??

solbacken: jag gissar vi får FHC, SAIK och RBK. Svårast möjliga och sämst reseplanering

Gooode: Har också tänkt på det under säsongen. Han har trots allt gjort rätt många mål och poäng på sin första säsong men samtidigt ofta varit i tredje eller fjärdelinan med max 10 min/match.
Har själv inte sett några matcher men kan man gissa att Montreal är missnöjda med hur han bidrar på isen bortsett från det poängmässiga?

roger_sundsvall: Blir nog bra med det..
Intentionen enligt hans agent är att han ska tillbaka till SHL...3 poäng på 11 matcher i farmarlaget får väl knappast NHL-pampar att höja på ögonbrynen heller. .han behöver en säsong till i SHL .. minst.

Rip Kirby: Vilken otrolig spelglädje Otto verkar ha haft i Saipa. Hoppas han kommer trivas lika bra hos oss för då kommer i a f mitt frown turn upside down.

Rico01: Det är snudd på häpnadsväckande för mig att folk drömmer om att få tillbaka Kimmo. Han har för övrigt fortfarande ett år kvar av det treårskontrakt han skrev våren 2024 men sedan bröt våren 2025.

Knylan: Det är väl inte orimligare än att Nubben kommit tillbaka. Han trivs här osv.

Karlsson74: Petad i slutspelet dessutom

Knylan: Som sportchef? Nja.
Han kan möjligen få jobb vid sportrådets runda bord.
Kan sköta den finska avdelningen? tjänsten kan tydligen skötas på distans har jag hört ..och kanske blir det ett sportråd med flera pers som ersätter den rena sportchefstjänsten, alltså när Nubbs kliver av för gott och hänger upp västen i arenan.🙄

Jadu: exakt. Tyder ju på att det är en bit kvar.
Som sagt ..han mår bra av en säsong till hos oss.
Och det är nog det som Z kommer att lägga fram skulle jag tro.
Och även baserat på vad hans agent sagt så är jag ganska säker på att han spelar med oss även säsongen 26/27.

JanneH: Angående spelschemat lär vi väl ha bortamatch omgång 52 som vi brukar få 8 gånger av 10

JanneH: är det någon som vet ett bra, talande highlights-paket på han?

Karlsson74: Både Freij och Genborg kan vi räkna in till kommande säsong.

JanneH: Så tänkte jag först också men tordes inte sätta det på pränt.

Zäta75: Freij har ju redan återvänt men var bekräftas detta även angående Genborg?

Zäta75: Inte Genborg väl, enligt Nubben så är det ett osäkert kort.

X-Län: Om du scrollar ner så har Rip Kirby postat en riktig mål-Otto kavalkad men du kanske menar en med både mål och assist?

TIK_TIK: Nu är det ju iof inte upp till Nubben utan upp till agenter och de styrande i Detroit vad de tror som är bäst för hans utveckling. Men tar man inte en plats i farmarlaget, gör 3 poäng på 11 så är man antagligen inte den hetaste ynglingen just nu. Sätt det i att spela i en topp 2 formation i SHL en hel säsong. Plus att agenten och säkerligen Detroitlegendaren Zäta kommer att tala för att han spelar i Timrå så säg om inte 100% så 99% säkert då?

Karlsson74: jag hoppas han spelar hos oss nästa säsong 😊 han behövs

Om någon mot förmodan tror att jag skulle bojkotta årskort och medlemskap kommande säsong, kan jag meddela att så inte blir fallet. Jag betalar in vid lämpligt tillfälle.
Tycker att nyförvärven ser spännande ut, och konkurrensen lär hårdna bland botten 10. Tror på placering någonstans 7-12.

Karlsson74: Plus reglerna i SHL<->NHL avtalet. Genborg spelar med oss om inte något oväntat händer.

Nisse på Mon or: Ah…vi var många som var tveksamma på dig…;-)

Kulltorp: visst 😉..men därav "mot förmodan"

En liten fundering.
Ser att HA-lag som Leksand och Modo drömmer om Max Véronneau.
Men har också läst att han gärna får en chans till i SHL.

Om pengar finns, hade man inte likväl kunnat locka med en mindre lön än han är van vid, men fortfarande få chansen att spela i SHL och få en topproll?
Nånting säger mig att det fortsatt går att kräma ut en del poäng i killen som för ett gäng år sen typ gjorde 60 poäng i SHL och "bara" är 30 år...

Spontant en spelartyp som borde vara "Gath-kompatibel" i alla fall.

Har väl dock en skadehistorik så kanske kostar mer än det smakar ändock?

Montén Python: tycker du vi behöver mer forwards?😂

Tonymontana: Spetsforwards? Ja men typ nåt detta lag är i starkt behov av...

De andra får nöta bänk tills någon/några vill röra på sig..

Bara för att vi har stor numerär på forwards så betyder det ju inte att kvantitet vinner över kvalitet.

Vi har ju stor mängd forwards.
Men dessvärre så kan vi ju typ sätta 3 st 3:e och 4:e kedjor på isen och vi får ju laborera och försöka klistra betydligt mer för att få ihop en riktigt slagkraftig topp 6.

Montén Python: Jag säger 100% nej till Max.

Dyr, gammal, färdig, ingen utveckling mm.
Inget Timrå IK ska peta i. Vi står för en annan spelarprofil numera.

Kulltorp: Ja precis. Min tanke var ju om man får ner lönen rätt betänkligt för att han just vill stanna i SHL.

Men 30 år vet jag inte om jag skulle kalla gammal. Ja eller då har vi ju värvat gamlingar i spelare som Gardiner vill säga. Kanske inte finns nån utveckling i Gardiner heller då? Kört värre i så fall...

Men Véronneaus skadehistorik är nog det som gör att jag anser att det ändå skulle sluta i en lite små kittlande tanke att han skulle kunna passa in bra i bygget. Även om det ens skulle vara en hyfsat "billig" lösning sett till hans tidigare löneanspråk.

Montén Python: När inte ens leksingar vill se han i HA. Då blir man tveksam.

Montén Python: Hör vad du skriver, men jag ser ingenting som skulle få mig att tycka att det är en bra värvning. Inte ens om vi fick han gratis.

Men jag är ingen sportchef, så…

Gathlopp: Skulle tänka mig att hans löneanspråk gör att man tycker man borde fått ut mer, särskilt då han gjorde 60 poäng och inte kommit upp i samma standard sen han lämnade för NHL och återanslöt. Och att det låste sig i kvalet etc.
Lägg till skadehistoriken på det och att Leksand i övrigt varit en klubb i förfall.

Men som sagt, ingen spelare jag skriker mig hes för precis. Nånting säger mig bara att han har mer att ge på SHL-nivå och jag spånar ju bara på om man fått han till reapris deluxe.
För 60 poäng snubblar man inte in med lite tur precis.
30 år är väl typ fortfarande inom åldern av att vara inom sin prime.

Montén Python: nu, SVT2, Hockeybilder, Lillstrimma

Fina minnen

Modo missar SHL nästa år också. AIK har värvat Jhonas Enroth, som nästa säsong går upp i SHL samtidigt som Örebro åker ur.

Kulltorp: Tårar i ögat på Lilla farbrorn!!😭😭🇱🇸🇱🇸

Kulltorp: "fina minnen".... möjligtvis ja, men då måste man nog dessvärre vara 70 år eller äldre för att ha några minnen från denna tid.
Många har nog mer minnesbilder från "Zätas tid" i dagsläget. (Hoppas hans tröja hinner hissas innan han blir gammal)

Andersson: Vi kan ju alltid hoppas på det sista. Men HV71 ska spela in de nödvändiga poängen också. Det vet vi ju hur "bra" det brukar sluta.

Rip Kirby: HV har väl redan slagit rekordet för kval flest år i rad så dom kanske klarar sig nästa sässe

BlackBay: Nja så jävla gammal behöver man nog inte va!! Jag e ju under 70 o hade honom som idol när jag lirade hockey för han va ett geni i sitt spel förutom att inmundiga alkohol där va han tyvärr en expert sorgligt nog!!😭😭🇱🇸

BlackBay: Något för organisationen att ta tag i. Tröjor ska hissas medan det finns mer än 1000 medlemmar i liv som faktiskt sett spelaren spela.

bar mofftak: 20 skulle ha hissats vintern som var så där kommer det att hända grejer väldigt snart.

JanneH: både och, men ska kolla målen

RYGG HANS: Vilka fler än Z är kandidater eller självklara legendarer som kan/bör hissas så småningom?
- Jonte!
- Hallin!?
- Robban C?
- Boyce!
- Lander!?

sargad: Inga fler än Z, Jonte, Boyce.
Det får inte bli för många.

Röda Tallen: Håller med, det ska vara en prestige för spelare som har gjort något alldeles extraordinärt för klubben eller i karriären som helhet. Jag tycker Boyce har varit en gränspuck men nu känns han given och tycker det bara är Z och Jonte utöver honom som har något i taket att göra i dagsläget.

Ahpl: det skulle väl bli någon slags hyllningsvägg? Där borde många fler få plats!

Tom Topp: Tycker Vladimir Machulda borde uppmärksammas på något sätt

Ahpl: Är annars lite anti mot att pensionera allt för många nr. Det ska ha betytt något alldeles extra för klubben för att komma på tal om att hissas och få ett nr pensionerat. Inte för att ta ifrån någon ära och berömmelse. Men har svårt att se vad en sån som Näslund har i taket att göra.
Född och uppvuxen i Timrå visserligen men annars inte gjort så mycket i klubben.
Totalt reggad för 55 matcher nånting. I min värld skulle t o m en sån som Hallin gå före. 🤷

Hank: Machulda och JT Barnett bör absolut uppmärksammas på nåt sätt!

Ahpl: Man vet ju aldrig riktigt vad framtiden har att ge. Pelle Hallin kändes hyfsat given när han lade av också och ingen hade väl protesterat om han hade en förtjänstfana i taket, men han har ju sannerligen bleknat i lyster. Redan då utgick man ifrån att den där spelartypen Hallin var och som Boyce blev var utdöd. Med det sagt: upp med Boyce (på ett eller annat sätt) innan hans värv börjat blekna också. Det skadar absolut ingen.

Annars är det ju lite klurigt detta med vepor och sånt i vårat fall då det blir så oerhört subjektivt, det finns inget odödligt att hänga upp något vid som ett guld ändå är. Nu måste vi hålla på och värdera istället, ställa karriär mot karriär. Att t.ex Mats Näslund hänger i taket framstår för mig som en ren pappersidé från tiden efter fusionen när vi ville hitta vår identitet igen och man valde att lyfta fram Näslund i såväl montern i gamla entrén som i ”Timrå IK - en klassiker”. Han är en del av historien också men när generationen som uppvärderade Näslunds status vikt in hovarna så blir han än mer svårmotiverad.

Hank: Christer Sehlstedt! Min första målvaksidol! 😃

« · 3030463 · »