1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613440 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 2026-27

Sv: Silly Season 2026-27
Karlsson74: Hade verkligen inte dött av en stor tung grottman på backen, med en tung slagga. Men utöver det ser jag vår backsida som likvärdig med förra säsongen. Nässén färgade aldrig mig o tycker han mest åkte runt o såg skön ut. Pilö gillade jag ifs men lossnade aldrig riktigt o var som bäst några matcher i rad.

Med det sagt så är jag inte helt nöjd med att vi ev har en likvärdig defensiv. Barkemo får dock gärna visa sig vara årtiondets fynd o Freij får gärna fortsätta stegra i sin utveckling som han gjort hittills. isf räcker det nog med att Forsmark hittar en jämn nivå o Harde skärper sig. Så kanske Gaths spelsätt passar bättre med snabba rörliga backar med. :-)

Vissa hockeyspelare är större idioter än andra.
Utdrag ur Sportexpressen:
"Flera av varandra oberoende källor uppger att Weissbach har ett erbjudande från KHL-klubben SKA St. Petersburg som han överväger. Klubben har nära kopplingar till Kreml och presidenten Vladimir Putins maktsfär genom det statskontrollerade energibolaget Gazprom, som är huvudägare."

Nisse på Mon or: Äh, det är ju exakt samma sak som de 450 personer som jobbar på Kubal, kulorna ska in.
Hockeyspelare har ett begränsat fönster för att hämta in sina pengar på sin favorithobby, sen måste de söka sig till annat.

Nisse på Mon or: så är det.
Gränser flyttas hela tiden för vad som är ok och inte i pengarnas namn.

Se bara på brottsligheten i Sverige.

Jag håller inte med folk i forumet som tycker det är ok att släppa på värderingar och främja för verksamhet i Ryssland.

För mig är dessa spelare no go.

Dom kan stanna hos moder Putin och ligga sked med rubeln sedan…

Söderöver: då är vi två i alla fall.

Dags att börja ladda...

SHL Premiären, lördag 18 september

15.15 HV71–Malmö
15.15 Linköping–Timrå
15.15 Frölunda–Växjö
18.00 Skellefteå–Brynäs
18.00 Luleå–Rögle
18.00 Djurgården–Björklöven
18.00 Färjestad–Örebro

Kulltorp: Åh nej, sämsta tänkbara premiär.

Kulltorp: Förstår inte hur SHL har tänkt ingen match som kittlar ens lite. Besviken

Röda Tallen: LHC borta och sen Öret hemma hahahah fyfan

SKRIDSKOSKENAN: "stor och tung"? Inte nödvändigtvis. Tycker det skulle smakat mumma med en liten pyssling som Quenneville endast 173 cm över havet. 37 och 44 poäng de två senaste säsongerna i öret. Poäng de flesta forwards inte kommer i närheten av.

Karlsson74: med den backbesättning vi har måste det väl vara tänkt att freij, barkemo, harde o forsmark ska stå för poäng. i den tyngre fysiska kategorin har vi didde o svensson då men där är vi ju väldigt osäkra på form/ålder.

så jo, jag vill nog hellre ha en majesky-typ snarare än en laleggia.

SPOODI: Tanken är väl att allt fokus ska ligga på Djurgården i premiären.

Kulltorp: Jahopp. Åka och se en seriepremiär på menyn alltså.. 👀

bar mofftak: Yes, Umeå vs Stockholm i slutsålt Globen

Jadu: som vanligt……..

9 hemmamatcher första 14 är positivt, annars finns det mycket att påpeka. Bland annat fem raka bortamatcher i månadsskiftet februari/mars. Färjestad borta en torsdag, Löven borta på lördagen, sedan ner till Göteborg tisdagen därpå, upp till Örebro på torsdagen och sedan ner igen till Växjö på lördagen för att sedan bege sig hemåt.

Puckat: Nubben nämnde att det fick bli ett extra chartrat flyg när det blev Löven ist för Karlskoga för att det skulle gå ihop, definitivt den där roadtripen han syftade på.

Jadu: Ja jag spydde just lite i munnen när jag såg schemat för de första två matcherna

Jadu: Vi får alltid börja borta, följt av en totalt ointressant motståndare i hemmapremiären. Utöver det dom vanligt märkligt schema med ofta flera raka hemmamatcher, samt flera raka borta. Känns som vi får stå ut med schemat som "blev över" efter att det anpassats för de viktigare lagen.

BlackBay: Det är väl inte helt omöjligt att du har rätt där..

BlackBay: Ja kommer ni ihåg den gamla goda tiden när Ilkka Pikkarainen var lite övertänd i premiären mot Frölunda?

JanneH: "Lite övertänd" kan inte nog understrykas. Han mosar Frölundaspelaren rätt totalt och alldeles nedanför Timråklacken. En lektion i hur man skapar positiv energi till en match som där och då betydde allt.

RYGG HANS: shinimin är endå en sophög tur vi slapp honom

Rip Kirby: hahah sån dåre det var men otroligt underhållande, synd han gick alldeles för hårt i kamperna och blev avstängd typ 8 gånger. Var som Brasher i Modo typ, riktig legend. Finns såna ens kvar?

JanneH: Jag älskade Ilkka Pikkarainen! Önskar en kopia på honom i dagens TIK :)

« · 3031141