Men grejen är ju det att man vill ju ha grabbar man redan VET presterar i laget. Typ, nu tar man bara för givet att Hahl och Pärssinen kommer att producera en hel del, men vad vet man om det egentligen?
För att ge ett exempel: Janne Laakkonen som gör drygt 30 poäng på 50 matcher i finland gjorde fan ingenting.
Så just nu vad man vet:
Warg är helt ok - kanske med lite tur når 25 poäng på en säsong. Robban gör väl typ en max 20. Hallin: kanske 20.
osv osv.. En hel del spelare som egentligen inte är SÅ "bra" om ni fattar vad jag menar...
Vi har många nya grabbar som redan nu är uppsnackade som Laakkonen också var förra säsongen.
Därför behöver vi Jonte och Mandy som en garanti då vi redan VET` vad dom kan utföra på planen. Näe fan jag är då lite orolig måste jag säga ändå nu när jag vet att det är kört med Mandy (om nu han 100 är förlorad). Hoppas verkligen att nyförvärven är någonting att ha... Vi har haft ruskigt med flyt tidigare med nyförvärv.. Men hur ofta träffar man egentligen rätt?
ernie eagle: Två skyttar borde kunna ordnas fast vi spelar med 4 forwards. Sätt Regin på backen i powerplay så får både skytt som träffar mål samt spelfördelare i ett. Sven-Ingvars.... I så fall blir det rätt promillehöga blickar....
jag är lite små förvirad. Skulle inte nubben skaffa fler än 12 forwards och låna ut de som inte platsade i Timrå till andra? Som det verkar nu så väntar vi bara för jontes besked. Är det så att vi saknar bara en forward till första kedjan och efter det är vi nöjd?
ernie eagle: Glömde tillägga varför jag vill ha två skyttar i PP på backen. På så vis lurar man motståndarna på det viset att de inte vet vilken av Styf eller Lotvonen som kommer att skjuta. De får snacka ihop sig och alternera.
Byta blickar, bara byta blickar som Sven_Ingvars sjunger med varandra och höja siktet för att göra motståndarna villrådiga och sedan jubla ikapp när de neutraliserat sina antagonister.
Hank: Får Kimmo Lotvonen vara skadefri anser jag att man bör matcha honom hårt i PP med Pär Styf. Två rejäla bössor. Bara att klappa till puckdjäveln för kung och fosterland. Det kommer säga smack, smack, smack och smack igen i målburarna i vinter om dessa två får kampera ihop.
När Lotvonen var skadefri lyfte sig Leksand (även om det kanske inte syntes tabellmässigt) så märke man en avsevärd skillnad med Lotvonen i deras lag. Ständigt ett orosmoment och fantastiskt rörlig trots sin tyngd och sin längd. Som sagt, en klassback om han är fräsch och en enorm tillgång för Timrå.
Yellowcard: Detta bör förhoppningsvis innebära att Nubben räknar med att Jonte är klar och att han inte har råd med Mandy. Håller med om guldlirare, speciellt i boxplay, vem ska sköta detta nu? Hahl? Jonte brukar ju göra en del mål i boxplay! Artistkontrakt borde väl Mandy ändå kunna fått även om Jonte kommer. Felet enligt mig om Jonte och Hahl spelar mycket boxplay är att de tappar kraft att producera framåt. En annan grej som borde provas enligt mig är att spela med 4 forwards(2centrar) i powerplay, senaste säsongen var ju katastrof gällande backskott i powerplay, i och för sig var Styf skadad långa perioder. Vet ej heller hur de nya backarna är i detta fall? En annan fördel med detta är enligt mig att pucktransporten/inspelen i zon blir bättre med fyra forwards vilket också var katastrof i fjol. Tycker att Regin var bra i powerplay de få gånger han fick chansen i fjol.
-Gurra-/earnie: Jo kanske inte var så oväntat... Men ändå, Kenta var ju en riktig guldlirare, det svider lite för mig iaf... Om jag fattat det rätt så har nubben alltid varit mer eller mindre tveksam att ta över han och sett Mandy som en backup plan typ om annat skiter sig, och det är för mig ofattbart - han lär ju knappast ha varit en spelare som sugit åt sig så där överdrivet mycke pengar? Prestera på rinken vet vi ju redan att han gör... Så hade gärna sett han i laget i år
Yellowcard: Det var ju vad de flesta förväntat sig, däribland jag... Att Mandy inte var att hoppas på efter den gångna säsongen.
Men chansen finns fortfarande... Skulle han mot all förmodan bli Timråit även nästa säsong, som han enligt ST kanske kan bli så lovar jag att ha en röd peruk på skallen vid ES premiären.
Hörrru du,passare grabben......om man är som du axelbred som hälsenan på en talgoxe skall man inte vara kärig eller kan tällta i ett sugrör då tar man inte ord hahahahaha
Yellowcard: Otroligt tungt besked men väldigt väntat dessvärre. Samtidigt får man ju ha förståelse för Mandy oxå. Han kan inte vänta hur länge som helst på ett besked från Timrå. För Nubbens huvudspår är ju Jonte och ifall han kommer loss från AMD så hamnar ju Manderville i en besvärlig sits.
Det är nog hans sista chans i karriären att klösa in lite extra deg på kontot innan sagan definitivt är all.
Men man känner ju sig lite stolt ändå att man tillsammans med Jean1 och Janken samt Stig "Stickan" Ohlsson, våran "klackfarfar" tog sig ned på Midlanda och vinkade av honom.
Bara önska Manderville lycka till och än gång säga tack för allt!
Min förhoppning är att han ändå kommer tillbaka till Timrå någon gång i framtiden i någon slags ledarroll.
Det skulle vara en oerhört kompetent kraft att ha för att ytterligare stärka organisationen.
Ambroo: Det är väl inte klart med Hahl än? Finnar är luriga och så är ävenså amerikanare.
En plan B behövs nog alltid, det gäller att undvika kvalserien även i år. Mif kommer med ett par backförstärkningar att bli ett slutspelslag i år. Som det ser ut nu är väl Saik och Mif de "sämsta" men kommer JH till Saik och finnar är som sagt luriga (Mif).
Det som oroar är att plan B innehåller Kent M (inget ont om honom men ledande spelare!) och det luktat 2005/2006. Fördelen i år, om man har pengar, är att transferfönstren har slopats.
Vilka blir sponsorerna på tröjorna i år, i stället för Oscars och Milko som verkar ha dragit, någon som vet?
eloff: De där stormstegen som Hahl tog var en sval sjöbris i sammanhanget...
Att tröjan med 17 på ryggen är upptagen gör ingen skillnad på Jontes vara eller icke vara i TIK. Sist så hade han nr 71 här och skulle det vara så att han vill ha 17 så lämnar nog Johan Andersson med glädje över tröjan till honom...
mike66: Tig kvinna, tig! Inget mera sluddrande och skitsnack från din sida. Du kan inte på fullt allvar mena att vi som dricker öl är Sundsvallare. Kamma dig vetja, flintskalle...
Ställer du inte upp i suppderbyt i vinter kommer jag hårddissa dig. Samma sak med Smokey. Ni bara viker in kepsen och lämnar laget i skiten. Grymt okamratligt. Men vi knöt nävarna och vann för att visa er att ni simla bönner inte skall få sabba någonting. Samma sak med Rolle Westin. Tugga går ju men när det verkligen gäller då slänger ni in handduken.
Nu är det vardag igen och när Timrå IK går på is skall vi börja värma lite lätt inför vinterns happening med ölhävning. Sedan varierar vi oss med skuggboxning, kuddstångskrig, intervaller på hjortronmyrar, rullskridskostafetter, två mål, skotträning, löpträning i elljusspåret, vedhuggning, bergsklättring och fys....
Bättre förberedda än någonsin. Jonte Hedström blir vårt affischnamn. Och ni som känner redan nu att ni ställer upp på det här kan kliva av direkt. Vill inte ha en massa mesiga kärringar med läppstift och handväska lipandes över att vi träningen tar musten ur er.
Vill man bli en vinnare så finns det inga genvägar....
Sundsvall Fans skall få krypa till hemmet sitt över andra sidan merlobäcken.
gud: Bönner? Hörrududu din Göteborska bonntjyv. Nu dricker vi boxarbrännvin, även kallat psykopatdricka, det gillar gamla timråbor, öl dricker bara mesar som Sundsvallare och Skellefeteåbor...
Kevin O Shea: Som sagt respekt för Lidström och det finns som sagt en hel arena som heter NHL.... Men för att lyfta in det lite på ett TIK-plank kan man ju säga att vi hade denna säsongs års NHL-målvakt i vårt lag förförra säsongen:
Det är HÄRLIGT med Silly Season, det spretar än hit och än dit... Några ryktesspridare kommer att dra vanära över sig själva och bära annat lags färger i dråpliga situationer senare om löften som givits kommer att hållas när det visar sig vart spekandet tog vägen till slut....hehe...
Men, fucking NHL rular för mycket... NHL är ju slut nu eller hur.... Lag i svenska Elitserien och dess supportrar ska inte behöva vänta på den 1:ta eller den 15:de Juli innan lagets trupper kan spikas och dess supportrar kan andas ut....
Svenska Ishockeyförbundet är mesar... Att NHL får våra stjärnor på tok för billigt det vet vi redan, men sedan borde dom kunna styra upp detta med kontraktskrivandet och se till att ett kontrakt tar slut när NHL slutar och inte mitt i den ljuvliga svenska sommaren när trupperna för våra älskade lag ska vara spikade för länge sedan...ju......;-)
mikenomad: Efter att man har läst här på HS så har man ju fått en liten annan bild av Skellefteå, och då synnerligen deras fans =) Man har ju fått för sig om att dom liknar oss väldigt mycket (eller är som vi var för 4-5 år sedan) Men det har ju ändrats litegrann nu i alla fall när t.ex. shelefteyou köttar ner hela vår gästbok =)
Aja, skit i deras fans, Jag vill ha dom i elitserien ändå. Mer derbyn, mer bortamatcher som man kan åka på med mera =). Men är dom lika grisiga som t.ex. Brynäs och Luleå så blir jag ledsen, räcker med att bli förbannad på dom matcherna.
sheleftyou: Hmmm....vad i h-e skrattar du åt då..? Tror du fått nåt kraftigt om bakfoten. Personen jag åsyftade är hemmahörande här på HS och lystrar till nicket "eloff". Misstänker att du trodde annat..
Skrattar gott åt er självupptagna Scchhellefjå-mesar...blir en jobbig vinter för er..
mikenomad: Ja det kan väl så vara.Vad jag menar är att säger man a då får man säga b ochså om du förstår vad jag menar?För mig får han hålla på vilket lag han vill det är hans sak.Tänkte bara att han kunde vara vänlig och länka till dom sidor han har vari inne på i all välmening.
kungsbacka: Nån tomte tycker jag definitivt inta att han är, tycker att han kommer med ganska konstruktiv oro. Befogad sådan då Hahl verkligen hänger en aning löst för tillfället och det ännu inte finns säkrare indikationer än ett antal nick härinne på att Hedström verkligen spelar för TIK i vinter.
Har svårt att tänka mig att han är SAIK:are med tanke på hur pass insatt i TIK och dess historia han ändå förefaller vara.
Kattiz: Den där eloff verkar vara en jävla tomte bare.Han vill nog bara göra oss oroliga det lyckades han med annars skulle han nog svara på våra inlägg.Jag undrar jag om det inte är en till skellefteågalning vi har att göra med.Då behöver vi inte vara oroliga bare tomt prat.
eloff: Vilka supportersajter har du läst det på? Jag läser Avalanches officiella forum kontinuerligt och det som stått där är att supportrarna överlag inte vill ha honom tillbaka.
Jag måste säga att det är tragiskt att se hur denna tråd som faktiskt heter "Silly Season" har omvandlats från riktigt intressant till rena häxjakten. Nu är det dags att bryta ihop och börja om med det ämne som tråden faktiskt handlar om. Spelares vara eller inte vara i TIK den kommande säsongen. Nivån på en del inlägg börjar kännas skrämmande låg.
Kom igen nu alla "snackare", nu går vi samman och gör vi en nystart !!
Har ni inga förslag till ersättare till Hahl, som närmar sig NHL med stormsteg enligt supportersajter i USA, och Hedström? Betänkligt i fallet Hedström är ju att tröja 17 är upptagen i Tik (trots att Gahn är fockad) men varken i Saik ellet MDA!
Vad gäller Kenta varande eller icke varande i Tik så är det nog så att Tik inte vill göra sig av med honom utan tvärt om, han vill efter fem år ha nya utmaningar. Kenta är utan tvekan den bästa tränare/coach som Tik har haft och då räknar jag in alla sedan Stig Andersson.
Men vad finns det för lediga alternativ till RH och JH, det måste väl finnas en plan B:
Det var det här med kravställan. Förlora sista 7 matcherna och sumpa en närmast bergsäker play in-plats men ändå är det inget fiasko enligt Nubben. Det är fan inte en inställning som är ok på elitnivå. Där har vi själva essensen till att vi är den lilla bonnaklubben vi är
För att ge ett exempel: Janne Laakkonen som gör drygt 30 poäng på 50 matcher i finland gjorde fan ingenting.
Så just nu vad man vet:
Warg är helt ok - kanske med lite tur når 25 poäng på en säsong.
Robban gör väl typ en max 20.
Hallin: kanske 20.
osv osv.. En hel del spelare som egentligen inte är SÅ "bra" om ni fattar vad jag menar...
Vi har många nya grabbar som redan nu är uppsnackade som Laakkonen också var förra säsongen.
Därför behöver vi Jonte och Mandy som en garanti då vi redan VET`
vad dom kan utföra på planen. Näe fan jag är då lite orolig måste jag säga ändå nu när jag vet att det är kört med Mandy (om nu han 100 är förlorad). Hoppas verkligen att nyförvärven är någonting att ha... Vi har haft ruskigt med flyt tidigare med nyförvärv.. Men hur ofta träffar man egentligen rätt?