1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607670 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Dream Team: Han borde väl vara fri att göra det men det hela beror på vad uppgörelsen är med Anaheim innebär. Och framförallt innebär Retired bara Retired from NHL.

Ska bli intressant att se och antagligen är väl Hedström Sveriges mest jagade intervjuobjekt för tillfället.

Ambroo:
vad har det med saken att göra då ?

Sifredi:
Jag står fast vid det skrivit tidigare .. det måste uppfyllas villkor för en spelare ska få bli retired .. och jag antar att ett av dom är spelaren inte har en ny klubb klar iaf .. dock är NHL´s regler ganska luddiga och inte säkert innefattar spel i europa , men jag misstänker han inte får spela alls dock på ett visst tag för klassas som retired , och bryts det kommer säkert ankorna få upp hans lön mot lönetaket hur som helst

WarhawK: Du håller på Brünäs va?

WarhawK: "Jonathan Hedström är inte längre bunden till Anaheim Ducks och snart bör en ny klubbadress i Europa vara klar."

Nej, han är inte bunden av något kontrakt och är alltså fri att välja det lag han vill.

WarhawK: Kolla på länken här intill från Hockeymagasinet.

ernie eagle:
Det återstår ju att se vad villkoren för att bli retired i NHL är ju , jag har ju svårt tro han får gå direkt och börja spela i europa efter det ju .. och i så fall vad straffen för bryta dom villkoren är

WarhawK: Det vore väl inte det smartast han gjort i sitt liv, precis. Om han skulle ta ett friår. Han karriär skulle förmodligen stendöd då.

Montana:
Jag tror hedström kommer ta ett friår från hockeyn med hänsyn till att han vart retired från NHL

Dragan 2k:
Sen heter ju inte klubben Mighty ducks längre utan bara Anaheim Ducks

robe1969: Anger man att Anaheim är en Floridaklubb har man nog kanske inte allt på det torra.

Nu har Expressen vaknat till igen.

Blir lite orolig då Expressen skriver så här, hur ofta har de rätt?

ernie eagle: Med NHL kan man aldrig riktigt vara säker, deras jurister behöver rastas med jämna mellanrum. Så vem vet, Jonte kanske får vänta ett tag till innan han vet var han ska parkera flyttbilen.

ernie eagle: Det skulle ju också kunna vara så illa att han inte får spela detta år då har räknas som "retiered", möjligtvis i Ryssland som inte har något fungerande avtal med NHL...men så illa ska vi ju inte hoppas att det blir.
men med detta tvetydiga NHL-avtal som ingen verkar kunna hålla reda på, så är det kanske fortfarande ett stort "?" vad gäller Jontes framtid.

Paddan: Jamen nu är han ju släppt. Alltså måste det ju innebära att NHL och NHLPA har givit sitt medgivande. Så nu är det fritt fram att förhandla.

Tippar på att Nubben kommer vara en upptagen man hela denna vecka för att få papprena klara.

Senast på fredag kommer det att offentligöras att Jonathan Hedström kritat på kontraktet och representerar rödvitt nästa säsong.

Welcome back Mr Hedstroem!

Kevin O Shea: Om jag minns rätt så var det väl Ambroo som för ett tag sedan sade att man var överens med Ducks, men att det återstod att komma överens med NHL om villkoren för att släppa Jonte. Eller så har jag drömt alltihop.

Knegare: Äntligen !
Nu kanske det börjar röra på sej i Jontesåpan...

Laken: Jaha...då har Anaheim släppt grabben då...officiellt alltså...pressrelease imorrn då hos er alltså!?

Följande text ur dagens ST lockar till spekulation;

"Som fortfarande kan få ett eller annat nyförvärv till. Ett par NHL-meriterade finnar och kanadensare är under uppsikt och kontakt finns även med Kent Manderville. Däremot är inte Dallas Yared Hagos aktuell för Timrå."

efter ett besök på svenssons i fredags fick jag ett "jag tror jonte spelar med timrå" av zäta. det sköt upp mitt hopp ytterligare några snäpp.

TIKbiff: Antingen är killen bara ruskigt slug och vill gäcka lite med journalisterna genom att lägga ut villospår eller så kollar han faktiskt på hus åt sig själv å sin familj eller agerar smakråd åt någon polare?

Turerna kring Sveriges mest kända sjuttioetta går vidare ;-)

ernie eagle: Det stämmer att Jonte var i Sundsvall City i fredags. Han och Zäta trivs mkt bra tillsammans.

TIKbiff: Jag gissar på Derouville...

ernie eagle:
Majorsgatan 37 står tomt fortfarande,,,var nog förra ägarna som hämtade det sista häromdagen..
frågan är vem som skall bo där om hedström kollar hus på haga ;-)

Ambroo: Ahh Torsdag..då börjar det klarna. Han väntar på att jag ska fylla år. Det borde jag förstås ha tänkt på. Vilken slug liten rackare. :)

ernie eagle: Fan det väl frost både på rutorna och i gräset däruppe vi det här laget... Han må ju flytta ner innan vintern kommer menar jag;-)

Belthor: Jonte är hemma i sommarstugan i Bjässviken nu. Men enligt min referens var karln i Sundsvall som så sent som i fredags nere i Sundsvall. Han var uppe på Haga med några polare och kollade på hus i området.

Vad det nu skall betyda?

Trodde flyttlasset redan gått till Majorsgatan 37?

Albert Hall: Det senaste uppgifterna gör gällande att tidigast på torsdag kommer det en underskrift. Dock hänger det givetvis på NHL, men han är "sten klar" för TIK i den bemärkelse att så fort det löser sig därborta, vilket det kommer att göra, så skriver han på.

Springsteen: Jag VET att han är klar.

Albert Hall: Bara en tidsfråga !!!

Springsteen:

Jaha du menar så. Ja då är han ju inte "sten klar" enligt mig.

Albert Hall: Så fort han har gjort klart med Anaheim kommer det att
offentligöras !!!!

Springsteen:

Kan du ge oss en enda anledning till varför det inte är offentliggjort då? Och varför tränar han i så fall inte med Timrå?

Springsteen: "Enligt mycket säkra källor"

Ja det har man ju aldrig hört förut? ;)

epa: Jag säger det igen: Jonatan Hedström är sten
klar för Timrå ik enl. mycket säkra källor !!!!!!!!!!

lungan: Och varför skulle han skrinna ut i E.On arena ikväll då?

Ambroo: Mmm skulle tro nått sånt jag med, vi får se om en styv timme :-)

Berglund: Iofs så var han "hemma" i Skellefteå så sent som igår kväll så chansen är väl ganska liten. På en skala 1-10 så skulle jag gissa på en 3:a att han skrinnar ut...

Jontes vara eller icke vara på dagens träning, håll er till tåls e han med så e han med annars kommer han så småning om!

Lemmy: True, skulle vara oerhört kul

Vem har uppdaterade uppgifter om JH:s förhandlingar med NHL ??
Om jag sutte på kansliet och fick en påskrift i dag skulle jag nog spara en sån godbit till 18:00....
Spektakulärt så det stänker!

Hoppet lever..

Berglund: Nej att träna lite med kompisarna kan ju knappast ses som ett kontraktsbrott, samtidigt blir det ett skönt besked för oss fans om han visar sig, med eller utan presentation.

Berglund: Ingenting är omöjligt...

Bara 3,5 timmar kvar till ispasset, tror knappast Hedström skrinar ut på det, men drömma kan man ju alltid, skulle gissa på några dagar till innan det löser sig helt.

TIKbiff: Backup till Jonte? Icke! Dessutom så är han center.

Kerstin_k:
Kan detta vara en backup om det inte blir Hedström?

Har enligt Hockeycentralen hört av en svensk klubb...

Kerstin_k: det är väl ytterst tveksamt att Jonte ska bli klar för TIK i detta skede. Han är ju inte löst för ankorna än, så ni får väl hålla er till tåls tills dess iaf.

TIKbiff: Hoppas att det blir så. Men det känns lite osäkert.

« · 734988 · »