Ambroo: Hrm...jämnförelsen är väl i det närmste relevant. Inte för att jag tror att Jonte gör samma vals som Olausson. Eller jag hoppas att han inte gör det, för jag har högre tankar om honom.
Chippen: Äh...sluta kraxa nu.."Det är aldrig klart förrän...etc etc..". Låt mig leva i den här nya, sköna förvissningen oavsett om det blir så eller inte. *L* Har ju precis funnit sinnesro i frågan....
Uddan: Mmm...det är mycket man vill här i världen...tyvärr kan varken du eller jag eller nån annan härinne påskynda ngt. Men som sagt, spelar ju ingen roll, det är klart lik f-bannat! ;-)
mikenomad: Jojo men den grabben är juh lite små lurig han!! Jo men skulle kännas så bra om han vart klar!! Spelar ingen roll om vi väntar tills danföre elitserien börjar.. Vill ha de klart nu! =)
Uddan: Lille vän...verkar som om du är dåligt frustrerad. Har du inte lärt dig det där om att "den som väntar på nåt gott...etc"? Gör som jag, andas lugnt, luta dig tillbaka och lita till fullo på vårat egna, självutnämnda orakel (Ambroo). T.om. jag har funnit frid och faktiskt insett att han i praktiken ÄR klar. Trots att allt formellt inte till 100% är i hamn...
Uddan: Exakt varför måste det var klart innan måndagen? Det spelar väl ingen roll om han skriver på om en minut, 1 dag, 1 vecka eller vid säsongstarten? Huvudsaken är väl att han signar.
Captain Crash: Å här en länk som alltså säger raka motsatsen till det jag tidigare skrev. Man har inte full koll, det är ju klart. Verkar ju dessvärre inte vara klart over there, lite oroligt dessutom att även huvudpersonen själv är bekymrad över det...
Basen: Om jag har förstått saken rätt så är allt löst med NHL. Anledningen till att Jonte inte satt sin kråka på ett kontrakt ännu är helt enkelt den, att han är upptagen med spel med Icebreakers f.n. Det är alltså med största sannolikhet helt och definitivt klart till veckan!
Ambroo: Jag är iskall. Lika cool som korna i Ljustorp. Har jag nånsin tvivlat på din förmåga?
Du är ju Stor Grabb enligt mina kriterier. Dit kvalificerar sig bara LEGENDER.
Kravet är att man har en sjuk humor, är duktig på att läska, har näsa för fruntimmer, har känningar i de inre kretsarna, levererar oneliners, har blykoll på läget och vågar göra det oväntade ;-)