1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607933 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Laken: De är de inge som sagt.. Men de kommer att bli skador å junisarna kommer ej att kunna täcka upp de..Därför vill Nubben har 12 seniorer!

Men det är klart, bara för att man är senior så är man ju en etablerad stjärna - se bara på förra säsongen Sloan, Ström, Gahn, CJ... ;-)

FM: Var det inte det jag skrev i korta drag?;-)

FM: Tack.

ernie eagle: Ja men om man inte ska skriva kontrakt är de väl bättre att låta Österholm eller oscar J ta den sista platsen då. Om de inte håller måttet så kan man väl ta hit nån efter de då.

Tycker man ska ha i åtanke att om kristoffersson verkligen är nått att ha så kan man ju undra vad han gör i Ösd.... I så fall är väl Soling ett bättre alternativ enligt mig.
Tycker dock att de bästa alternativet är att släppa upp någon av de ovan nämnda.
Tror inte alls på att slänga in en junior mitt under säsongen. När man kommer upp och lirar seniorhockey måste man få spela för att utvecklas. Tror inte att någon av de juniorer vi har bara "kliver in" och tar en plats sådär rätt upp å ner.
Minns hur Strålman såg ut vid den här tidpunkten ifjol... Men men massor av speltid var han ju bäste back efter jul.

FM: Okej, då får jag väl förtydliga mig ännu en gång då eftersom ni har uppenbarligen har svårt att fatta poängen med mitt förespråkande av Marcus Kristoffersson.

Jag har inte sagt man nödvändigtvis behöver skriva ett kontrakt omgående med honom. Till en början kanske jag antydde det.

Men reviderade mig till att man bör plocka hit honom för "uppsikt". Marcus kan väl spela på tryout. Tror hon hellre tar den chansen än stannar kvar i Östersund.

Håller han inte måttet, så skriver man helt enkelt inte kontrakt med honom. Alternativt att man skriver ett korttidskontrakt med honom till förslagvis juluppehållet.

Håller han inte måttet då så går parterna åt skilda håll.

Laken: Jo men så sant så..Men nu är de så att Timrå har alltid kört detta race me juniorer.Nån enstaka får chansen vissa matcher. Men lule hade tur att dom hade så pass starka junisar.Hade dom inte de skulle de inte ens komma på tal att lule är så bra för dom släpper fram sina unga!!

FM: Försiktig matchning, men ändå med förtroende och stöttning tror jag är rätt filosofi. Finns ekonomin så tycker jag att man gått och väl kan plocka hit nån utifrån, om han tillför vill säga. Jag tror exempelvis att en sån som Jonas Soling skulle kunna bidra.

Med det resonemang som många av er för så kommer aldrig någon junior att få chansen, sorgligt men sant!
Se på t.ex. Luleå som vågar ha en hel juniorkedja.

P.S. Om Nubben tar hit Soling så kommer jag att bli oerhört besviken... D.S.

Ambroo: Är de inte lite svårt att bevisa att man håller en hel säsong då om man inte får chansen...:)

Lär ju vara en aning bättre för ekonomin med en junior i fjärdefemman istället för en senior.

Laken: Fast en junior kommer säkerligen inte att å in och vara en "obehaglig" typ och åka och "kötta" och använda sin fysik - såsom Wennerberg hade gjort och så som Kristoffersson kommer att göra.
Kristoffersson är en riktigt obehaglig djävel - fy vad jag tyckte illa om honom när vi mötte Jurkyrkogården i kvarten för två år sedan...en sådan spelare som man älskar att ha i sitt eget lag.

Laken: Juniorer kan lyftas upp ändå om det är tillräckligt bra. Österholm står väl närmast på tur. Han har sett klart piggast ut å fräschast bland de unga. Men jag vill bredda truppen.

Laken: Precis som Nubben uttryckte det häromdan så behöver vi 12 seniorer i truppen då vi kommer att drabbas av fler skador. Juniorerna får finna sig i att "vicka" så länge de inte bevisar att de har det som krävs för att spela en hel säsong.

Kan väl mycket väl bli så att de kommer en junior och ersätter Wennerberg nu när Jonte är klar eller vad tror ni ?

Tyckte att Österholm visade mot Modo att han mycket väl är värd en plats i en fjärdelina,så varför inte testa?

Laken: Tror inte vi har nån röst gentemot Nubben utan vi måste lita på att de spelare som kontrakteras är kollade ur varje tänkbar synvinkel. Sen har väl Kenta lite att säga till om åxå och han kanske har mer info som vi inte vet om Kristffersson - men vad vet jag...

MMM

ernie eagle m.fl. Nu när Wennerberg är skadad varför inte satsa på en egen junior?
Jag tycker det är sorgligt om vi tar hit någon halvdan spelare utifrån för att spela i en tredje eller fjärde femma, våga satsa på våran egen FRAMTID istället!

Kristoffersson - Nej tack!
Nylander - Nej tack!
Soling - Absolut inte!

Chippen: Du tydligen väl lite du om lagsammanhållning. Det är ett av skälen till att Timrå varit så framgångsrik under 2000-talet. Problembarn har vi haft tillräckligt ändåinom föreningen så det räcker och blir över för oss båda.

Paddan: Ojojoj... Hoho Dallas?!

Ambroo: Hmm, Soling får sparken från LHC och TIK kallar till presskonferens. Sammanträffande?

Marcus: Sitter du också på info? Förutom det som florerar här då?

Nu börjar det hetta till. Fan vad härligt! Välkommen Jonte!

Stenkarn: Jaja... Huvudsaken är att budskapet går fram.

Ambroo: Ok, men du framförde det som en direkt uppmaning.

ernie eagle: Ett av skälen till Soling fått sparken från BIF och LHC är hans jekla skador.

Tja, så länge spelarna kan umgås PÅ planen så är jag nöjd. Om de sedan hatar varandra så fort de fått av sig utrustning så, jaha? Det är väl vuxna människor det handlar om. Red ut problemen eller låt det vara.

Stenkarn: Det var mer som en hypotes...

Ambroo: Jo precis Mandy kommer att saknas när/om de börjar gå tungt.
Men skoj att dom har införskaffat sig en mediakub ju.

Men frågan är vilket lag nu han kommer att hamna i? Skulle vara bäst om han spelar nån annanstans än i Sverige! =)

Ambroo: Mediakuben är väl ändå en långsiktig satsning som inte kan sättas mot Mandervilles vara eller icke vara i Timrå?

Uddan: Känns fördjävligt om man ska behöva se Mandy på andra sidan i vinter. Som jag ser det så är Manderville den enda förlusten och det kommer att märkas mer än man tror. Kom igen nu Thomas Johansson, häng undan mediakuben och lägg slant på nåt som verkligen tillför klubben! Jag kan garantera att Manderville inte vill annat än att spela här den kommande säsongen och det måste ses som ytterst märkligt om klubben i sig inte försöker göra allt för att lösa det.

htikare: Ja precis han låter lite hetare än Soling i nu läget!

MorganaLefaey: Låter inte så bra om man har rent mjöl i påsen...
Så jag tippar på Peter Nylander i tik i stället men vi får se.

MorganaLefaey: hehe ja du ser juh där..Å en sån ska vi ta hit.. Nej du tack...

MorganaLefaey: Tydligen så var det inte så det gick till. Utan han krockade, försvann och anmälde sig själv dagen efter.

ernie eagle: Visst var det när han spelade i brynäs han krockade med bilen. Smet därifrån och satte sig hemma och bändsöp för han var så skakad efter krocken. Allt enligt egen utsago typ.

ernie eagle: hehe jo men han är en köttare.. Jo men drömma kan man göra lite. Men som sagt Jonte kommer i första hand.

Uddan: Ungt å hungrigt Udd, ungt å hungrigt för fan! Bäst-före-datumet har passerat på Domi och dessutom skulle han säkerligen begära en överlön i Timrå.

ernie eagle: Inte alls han börjar bli gammal nu han.. Har för mig att han sagt att om han ej får nytt kontrakt lägger han grillerna på hyllan! Varför inte erbjuda han nåt..

Uddan: Men nu siktar du väl lite väl högt va? Ställ in siktet vetja!

ernie eagle: Man vet ju aldrig. Tie Domi står väl utan kontrakt? Där har vi en spelare.. =)

Uddan: Tror knappast de vill ha tillbaks honom?!

MorganaLefaey: Brynäs kanske vore nåt för soling?

Kerstin_k: Jag skulle tro att han behöver söka sig neråt i seriesystemet om han vill lira första eller andrafiol. Ser faktiskt inte något lag i årets serie som har en så dålig uppsättning av spelare så de kan erbjuda Soling en plats i någon av de 2 första.

Kerstin_k: Låter ju tveksamt. Om han nu skulle ta Wennerbergs plats så hamnar han juh i 3-4 femman hos oss oxå.

Men skulle helst se nån annan en Soling som skriver på.

Saxat från hockeymagasinet: "inför hösten har Soling fått klart att det är spel i tredje- eller fjärdelinen (I Linköping) som gäller för hans del. Något den kraftfulle forwarden inte varit nöjd med och nu skiljs de båda parterna."

Kommer Timrå, om han nu skriver på för oss, erbjuda honom så mycket mer än just det samma?

ernie eagle: hehe ja tänkte ja å!! Ska du bua ut Sheriffen =) Hoppas allt löser sig för han!

Fet-Ecke: Länken!

TIKbiff: En av anledningarna till det svaga intresset för Soling kanske ligger i just utlösandet av LHC-kontraktet. Han lär väl - i vanlig slakaordning - fått rätt fett med deg när han kritade på, och inte lär han fått någon lönesänkning när cluuben förlängde hans kontrakt ett par omgångar in i serien.

TIKbiff: Verkar som Soling är på gång i någon form av transfer enligt European Hockey.net!!

ernie eagle:
Sorry, verkar som du och jag hyser samma skepsis till Soling...
:-)

ernie eagle: O.K Tack! ...

htikare: Peter är väl lite mer utav en playmaker och kan skrapa ihop en hel del poäng i rätt omgivning. Inte lika fysisk som Kristoffersson utan mer en spelande forward.

Kan mycket väl tänka mig Peter Nylander i Timrå IK. En lättsam vad jag har hört som smälter in bra i de flesta sammanhangen. Ingen stjärna, men en nyttig lagspelare som kan bli en joker i leken.

Antingen signar vi Kristoffersson eller Nylander. Soling går fetbort i mina ögon.

« · 737173 · »