1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607936 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Laken: De är de inge som sagt.. Men de kommer att bli skador å junisarna kommer ej att kunna täcka upp de..Därför vill Nubben har 12 seniorer!

Uddan: Kanske var dumt att göra sig av md dom Laken skrev då,de kan ju vara bra att ha som backup om de blir skador. Ja menar,de är ju seniorer ju !!!

FM: Men dom har gjort sitt i Timrå. Man ska kunna bidra me nåt åxå inte vara nån utfyllnands spelare!

FM: Det var väl ingen som trodde att Vennerberg skulle bli
långtidsskadad.Med han och Hedström skulle det vara 12 forwards.
In med en forward till + en back så ser det rätt stabilt ut.

Bo Bly: Varför behöver TIK en till back?

är jonte klar för hos eller

Robban: Moe tar aldrig en plats.Lotvonen är ofta skadad.
Backskador blir det alltid.Styf och Koskinen förra säsongen.

NewYorkboy: Presskonferans kl.16.00 !

Bo Bly: Moe tar plats när det behövs.

Bo Bly: De som hände me Styf händer knappast igen!! En ren olycka! Sen så tror ja att pojkarna Pär,Kalle,Kimmo kommer klara å va skadefri hela säsongen!

okej då vet jag har vi inte nån ersättare för wenreberg klar än då
när går dom ut med det på hemsidan då

Robban: Amen!

Om 5 min smäller det...

Ambroo: Va händer dårå?

Är det någon som kan länka till en kallelse eller någon annan bekräftelse på att denna redan mytomspunna presskonferens verkligen ska äga rum?

Fet-Ecke: Ahhh, presskonferens äntligen börjar det röra sig. Förmodligen två nya namn. Mandervilles inte vara i TIK retar mig en hel del. Varför kan vi inte vänta till den 15 oktober? Det har ju gått tidigare med lysande resultat. 

Herminator: De handlar om pengar när de gäller Mandy!

Herminator: Han kanske inte vill vänta?

cujo: Sägs att de är nu kl 15 presskonferansen är!!!

cujo: Det där var ju knappast en kallelse till presskonferens, men visst.

cujo: Bättre får du komma med...

Huvudrubriken på timraik.nu är fortfarande "medarbetare sökes".

Vi får väl hoppas att vi har hittat en i dag dårå...

ståpäls: Enligt en källa i styrelsen så har alla munkavle vad gäller Jonte just nu. Men han kan dock bekräfta att det kommer hållas presskonferens 16.30. Där kommer det presenteras lite av varje för att ta oss till slutspel, även ersättare för Wennerberg lät det som.

ståpäls: NHL har gått in och läxat upp Anaheim. Allt blev klart inatt/tidigt imorse.

Ambroo: Låter juh alldeles kanon!!

pettsson: Billigast lär väl Kristoffersson vara som tränar
med Östersund.Brorsan hans är en riktig Timrå hatare.

pettsson: Det låter ju trevligt, men kanske ingen Jonte i dag alltså?

ståpäls: jaja, men som sagt, Timrå har skickat ut kallelse ang. presskonferensen till "berörda".... iallfall enl länken jag posta...

Nu är de bara vänta och se.

Ambroo: Väntar han får han extra tid med familjen, inte fel för dem.  Uddan: Allt är en fråga om pengar, men vill vi spela om medaljer eller bara en hedersam förlust i kvartsfinalen.

Ambroo: Seriöst? Gick NHL in och styrde upp det hela? Känns som om det var kanske det sista man förväntade sig av dem.

ståpäls: Säg inte det. Jonte var tydligen i Timrå igår och tränade under Thord Johanssons ledning. :)

Herminator: Jo men de finns inga pengar över för Mandy...

Kerstin_k: Så är det/var det. Vänta bara och se!

Nu måste pengar fram till Manderville! Det vore fan tjänstfel att inte ta hit karln nu när han bestämt sig för att köra ett år till i Europa samtidigt som familjen är kvar i USA. Med Manderville vet vi vad vi får!

Sune: Sparka Nubben! Varför brände man pengarna på Hahl när man kunde inväntat en kovändning av Manderville? Inkompetens!!!11!

Bragd-Birger:

Hmm. Timrå har alltid betett sig konstigt mot Manderville, likadant förra året. Tror nog att man kan få Manderville för inte alltför dyra pengar..han vill hit...

Ambroo: Men för helvete. Ta och landa lite nu va? Varför skulle NHLPA gå in och läxa upp Ankorna? Finns ingen som helst rim och reson i det.

wap.hockeysnack.com
Nu är det namninsamling för Kent Mandervills signatur som gäller. Det är upp till bevis för oss riktiga supportrar. Spelar Mandy i Sverige är det i Timrås rödvita tröja som gäller.

Sune: Om Timrå betett sig konstigt är det minst lika konstigt att karln vill tebaks, gång på gång. Tror du att han är här och spelar för medioker elitserielön bara för att han älskar the surströmming-way-of-life är du inte lite naiv. Manderville kostar. Väl värda pengar om du frågar mig, men inte om man inte har dom.

Johan J: Haha, tror inte att en namninsamling räcker. Inte om Nubben bestämt sig för att INTE signa en spelare som inte kan komma förrän 15/10. Inte med i dagsläget 2 tomma platser.

Bragd-Birger:

Ja det är lite konstigt faktiskt...med tanke på att han varit ett reservalternativ varje gång....

Sune: Men jag håller med. Hedström OCH Manderville till det här laget, jistanes. Då skulle det onekligen se snuskbra ut. Om det inte vore för den där artistklausulen, då.

Chippen: Inte? Hur tror du annars det har löst sig då? Jag tror inte, jag VET att det är så.

Ambroo: Jasså? Hur kan du veta det då? Oki, om de skulle gått in och läxat upp dem, förstår du vad det innebär för NHL då? Ta och tänk lite på det, innan du säger vad du vet.

Rättelse. Jag säger inte att det är NHLPA... Du/Ni kommer att få läsa det själv i klartext.

Bragd-Birger: Exakt! o sedan måste serien ha pågått till minst mitten på oktober innan han kan komma på artistkontrakt (för isåfall han skulle komma hit vill vi ju att han skall vara med ända till finalen i april o få lyfta bucklan..)
Någonting han verkligen vore värd!! men vi kan ju inte få allt vi pekar på.

Ambroo: Hörru du, vad dina styrelsemedlemmar säger...det rinner faktiskt av mig som vatten på en gås. Ta och tänk lite själv på vad det får för konsekvenser, sedan ställer du det mot att NHL har läxat upp Ankorna.

Jag tror hellre att TIK/Jonte har betalt pengar jag.

Chippen: Ja Gås har man ju tänkt några gånger när man läst dina antinlägg här inne. Kul att du bidrog med den analysen själv, man tackar och bockar!

« · 737173 · »