Kongo: Om Timrå skulle vinna SM-guld (vilket jag inte har några som helst förhoppningar på). Då skulle du, om vi tvålar dit Modo i årets kvartsfinal, vända det till: "Äh, vad fan, vad är ett SM-tecken framför ett OS-guld?"
Kan du berätta VAD som talar för Modo i denna kvartsfinalserie? Jag menar, du som gärna märker ord.
Första matchen vann Timrå på mycket flax. Puckarna studsade vår väg och visst, det hade lika gärna kunnat vara Modo som stod som vinnare. Men så blev det inte. Varför? Ja, det spekulerar vi om.
Match 2 dominerade Timrå totalt. Modo var väl inne i matchen ca 8-9 minuter, resten var Timrås.
Din sista mening hoppas jag att jag missförstår. Ny match i morgon, visst. Men det finns tendenser i denna matchserie som talar för Timrå. Jämför vi dessutom med fjolåret så är denna matchserie helt annorlunda fjolårets. Timrå har turen, aggresiviteten och viljan.
Det finns inte så mycket som talar för Modo. Även om de kan vända och vinna.
timrådynamiten: Det är väll ingenting som är klart. Men det ser ju otroligt bra ut från Timrå håll om man säger så. Men för våran del handlar det ju bara om att vinna i morgon annars så ser det riktigt mörkt ut.
men ja tycker ändå att de är alldeles för många här inne som har tagit ut segern i försprång här ja kommer i håg i fjol då vi också gjorde lite samma sak också vände modo å gick vidare så vi ska inte ropa hej innan de är klart
ny match i morron hoppas alla kommer ut lika hungriga som sist
Kongo skrev: " Du själv tycks också ha tappat verklighetsförankringen. Det står 2-0 i matcher. Hur det sett ut i dessa två matcher är av akademisk betydelse".
Nej, jag har inte på något sätt tappat verklighetsförankringen. Däremot ser jag en uppgivenhet, en hopplöshet i Modo, som inte fanns i laget förra året. Det finns ingen Skröder som sätter puckar i numerärt underläge, det finns ingen Krizan som gör omöjliga räddningar, inte heller någon Timander som frälser Modo (även om han varit frånvarande men på väg tillbaka).
Modo har inte visat några som helst tendenser till att kunna vända denna matchserie. Om du sett några, berätta. Jag tycker Timrå spelar ett äckligt bra spel där Challe dessutom, efter alla skador, fått ihop ruskigt bra kedjor. Dessutom är Challe en otroligt bra tränare i sådana här situationer. Kenta är min favorittränare men när man kommer till slutspel tror jag att Challes attityd och vinnarskalle kan vara minst lika viktig, och bra.
"Oh we can beat them-forever and ever Then we could be heroes-just for one day" ser fram emot lördagen full av tillförsikt,det kan mycket väl va vårat år i år
Frisco: Visst fanns det motivation i laget, men det var ju långt i från alla som hade den i tisdags. Hade alla i Modo haft motivationen så hade det stått 1-1 i matchserien nu minst så känner jag i alla fall.
Paddan: Ja det ska väll vara dom alternativen som du säger. Men personligen tycker man endå det är konstigt att vi väljer Timrå om vi endå inte har någon motivation så kunde vi ju lika väl kunnat välja Frölunda tycker man. Fast rese kostnaden hade ju iof blivit dyrare.
250kg kärlek: Tomas Ros får betecknas som i det närmaste efterbliven. Wennerholms skrivande betecknas av inkompetens och mytomani. Att dessa herrar svävar ut åt det ena eller andra hållet är väl inte så överraskande, eftersom dom har en förkärlek till att motsäga sig själva och inte bry sig om fakta.
Så inte mycket att refera till.
Du själv tycks också ha tappat verklighetsförankringen. Det står 2-0 i matcher. Hur det sett ut i dessa två matcher är av akademisk betydelse. Vinner Modo på lördag är läget kvitterat.
Kampen fortsätter! Men självklart får det gärna bara återstå två matcher.
nectis: Fast matcherna i fjol var ju riktigt underhållande, då var det ju verkligen livat och stämmning till tusen. Tycker faktiskt att det är riktigt konstigt att det inte ens varit utsålt till någon av dom 2 första matcherna, det talar liksom för att det inte är samma fart eller motivation i år. Speciellt från Modo håll då, Timrå supportrarna och timrå spelarna har ju väntat 1 år på detta.
250kg kärlek: För att 1) Man hade bättre statistik mot Timrå än mot exempelvis Frölunda denna säsong. 2) För att resekostnaderna skulle bli minimala när man valde Timrå jämfört med andra alternativ. 3) Jag kommer inte på något mer
Ja , att redan nu börja ropa om nolaskogsarnas död är för tidigt ! Denna inställning kan bara göra att vi tar ut segern i förväg ! detta har hänt Timrå tusen gånger !
250kg kärlek: Ja det är det jag funderar på jag med, jag tycker Modo bevisat hela säongen att man varit mätta efter fjolåret. Och jag förstår inte heller varför man valde att välja Timrå.
Cyklob: Precis som jag kände förra året då. 4-3 i matcher många matcher efter förlägning. Och modo tar SM-Guld, då känner man inte så mycket skam. Utan man är med stolta att man skaka och var så nära att slå laget som sedan enkelt tog hem guldet.
Cyklob: Att då välja det lag som förlorade en stenhård kamp i den sista matchen, som dessutom är ärkerival, är för mig en gåta. Är det inte bättre då att välja ett annat lag? Det måste vara rätt surt at förlora mot sin hatmotståndare, oavsett hur många guld laget bärgat? Jag förstår bara inte.
Din teori om att laget är nöjd köper jag, men hur kan Modo, i så fall, välja Timrå IK som motståndare? Obegripligt.
250kg kärlek: själv tycker jag alla är jävligt snabba med att avfärda MoDo. Jag har fortfarande stor respekt för MoDo... Lördagens match kan bli jävligt viktig...
250kg kärlek: Jag hade förväntat mig lite mer motivation från Modo i alla fall. Men tom jag själv som Modo supporter har aldrig varit så slö inför slutspelet. Men visst ska man kräva mer av spelarna men jag tror Guldet i fjol gjorde sitt på de flesta håll men det skulle aldrig spelarna erkänna men jag själv känner efter alla final förluster att Guldet i fjol vart nästan för mycket. Jag behöver nog en extra säsong att smälta det och ladda om och komma igen :).
Och jag känner absolut ingen skam om vi skulle åka ut mot ett otroligt bra spelande Timrå.
"Timrå–Modo 2-0 Linköping-Djurgården 2-0 Dessa två serier känns döda. Lite överraskande att Modo vikit ned sig så katastrofalt. Linköpings överkörning av Djurgården är enklare att förstå."
Wikegårds blogg.
"Svenska mästarna Modo ligger pyrt till. För andra matchen i rad åkte man dit mot ett Timrå som formligen brinner av revanschlust efter fjolårets knappa och snöpliga sorti mot just Modo. Nu fick Modo sig en rejäl blåklocka på inför hemmapubliken. 5-2 till Timrå som ser starka ut. Skadade Karol Krizans uttåg från matchen kändes närmast symboliskt."
Magnus Nyströms blogg
"* Men vad håller på att hända i Norrland? Timrå! Modo? Snacka om viktig match på lördag."
Alla dessa, undantaget Magnus Nyström, kanske, skickade Timrå ur denna kvartsfinalserie relativt omgående. Inget pekade på att Timrå skulle vinna mot Modo, förra årets svenska mästare. Vad dessa eminenta herrar tydligen missade var Timrås skadeelände och det faktum hur viktiga spelare Timrå spelat utan. Detsamma gäller Modos lag. Om jag var supporter i Modo Hockey skulle jag vara ruskigt besviken på laget. Att vika ner sig så totalt är pinsamt att se. Jag trodde någonstans att Modo som hockelag hade mer moral än den de visat upp de två senaste matcherna. I och för sig, inte mig emot.
250kg kärlek: Det är klart att Timrå vinner, för vi har ju snart inte en enda hel back och dessutom en målvakt som måste käka smärtstillande. Det blir minst 4-0 i matcher till Timrå. Grattis till SM-guldet!
Simmalugnt: Vilka kusligt sköna gigs alltså! Det är ju upprörande bra! Tummen upp för bokningsansvarige på Railway Saloon. Då kan man kryssa för den 16e i almanackan också då.
Railway Saloon verkar ha blivit duktiga på att arrangera trevliga arrangemang.
Och den 16:e maj måste man kanske ta en sväng hemöver då The one and only Per Persson återigen står på Railway saloons scen tillsammans med Magnus "Limpan" Lind och resten av sitt pack.
Paddan: Äsch det är måste vara en myt. Om inte annat så skall jag och Skarin omvandla karln den 28e på Railway Saloon. Vi kan dela på kostnaden för en replica med siffertryck och namn där det står "Plura" bak på ryggen och så överräcker vi den tillsammans i spritångornas dimhöljda land framåt gryningen.
Plura kan omöjligen motstå min och Skarins eminenta charm. Vi bara ler och sjunger med i sångerna och dricker bärs sedan är saken biff.
T T: Jodå, jag är väl medveten om att minst två matcher till måste vinnas. Men å andra sidan ska Modo vinna 4 för att gå vidare. Mer rimligt att Timrå vinner två än att Modo vinner fyra. Även om jag låter övertygad och säker är det med ödmjukhet jag säger att Timrå tar det.
Jag jobbar faktiskt på att knyta ett par av mina kollegor till att sponsra ett av Supporterklubbens arrangemang framöver. Med visst resultat faktiskt. Robbankeps hade inte varit fel, tyvärr i senaste laget. Det går fler tåg och jag tror att det finns goda möjligheter att få tillstånd ett riktigt häftigt TIFO längre fram.
Hahl Bundy: Men någon jävla gång skall väl vi också lyckas såga oss igenom. Sune Söderström drömde visst att Timrå skulle ta hem spelet mot Modo i fyra raka blankt. Vackert så.
Jag tror på Sune. Men framförallt tror jag på TIMRÅ.
oscaaaar: HAHA, en modlid hitta nåt att klaga på från igår! jamen inte fan äre vårt fel att Krizan tackla sig själv i sargen utan att ens få tag i pucken
Hahl Bundy: I och med valet av motståndare gjorde Modo också klart att Timrå inte togs på allvar. Jag tycker det visat sig i de två matcher som spelats. Modolaget är helt enkelt inte förberedd på det sätt de måste vara när man möter ett Timrå med de flesta av lagets nyckelspelare närvarande. Timrå spelade stora delar av säsongen utan sina mest tongivande spelare och höll faktiskt relativt jämna steg med övriga lag. När spelare som Pärssinen, Pyörälä och Hynning är tillbaka är Timrå precis så bra som de förväntningar som ställdes. När det sedan är slutspel så höjer sig dessa spelare samt hela laget flera nivåer. Lägg därtill att vi har revansch (eller hämnd som SK uttrycker det) så är det inte särskilt svårt att förstå hur jävla bra Modo måste spela för att spela hem detta.
På min karta finns det inte.
Vad gäller Wernblom ser han antagligen en SM-buckla passera i revy (han fick ju som bekant inte uppleva glädjeyran förra säsongen heller). Att den karln är bitter är inte konstigt.
Imorgon är det en oerhört viktig match. Modo kommer att göra allt för att ta en seger o bryta tillbaka vår bortaseger, för att sen ha 2 hemma matcher. Jag hoppas verkligen vi vinner i morgon för att sen ha ett antal chanser för att vinna 1 Match till! Go Go Go!
Rönnmark var helt ok hoppas på honom i morgon också. Själv tycker jag han och Winnerborg bästa domarteamet, Sjöberg där emot kan ändra nivån i matcherna mer eller mindre dock ska han ha beröm för att lite högre i tak
250kg kärlek: Domarinsatsen igår var riktigt bra. Modos publik skämde som vanligt ut sig, say no more! Werner kanske dänger upp sina ungar på samma sätt så det kanske bara var ett normalt beteende från hans sida?! Eller så visade han sitt mindervärdeskomplex över att känna sig underlägsen en 16-åring på isen?
Uno Gordon: Nej du gordon krizan filmar aldrig,svartvadet gjorde en bra insats i slutet på kvartsfinal 1 och wernblom och sundström har aldrig gnällt som kärringar på en rink så det så.
John K: Jag törs lova att jag kommer imorgon. Dricker kaffe för första gången på 2 dygn och skall äta rejält med korv och pasta ikväll. Fylla på vätskebalasen och bara preparera mig för en sanslöst härlig lördag!
Kan du berätta VAD som talar för Modo i denna kvartsfinalserie? Jag menar, du som gärna märker ord.