yaqop: Med tanke på att Hahl fanns med i situationen strax efter (då Wernblom som macho karl han är, drog till en 16-åring iklädd hjälm med galler) så tror jag att han finns med i morgon.
Ska vi tillägga att vi för diskussionen på ett rätt ironiskt sätt så att vi undeviker missförstånd?!
Det var inte snyggt av Wernblom håller jag med om, ang. högerkroken på Hahl. fast jag undrar om Hahl kan spela imorgon, såg ut som att det tog riktigt riktigt illa då han ramla ihop.
Hahl Bundy: Frustration a´la big time. Först drar Werner till Hahl, fullständigt idiotiskt, för att sedan ge sig på vår yngsta spelare. Om detta var ett försök att "få igång" övriga spelare eller visa attityd inför fortsättningen var det ett synnerligen tveksamt sätt. Det måste finnas tusen andra, bättre, sätt.
När det gäller domarinsatsen igår tyckte jag att den var riktigt bra (betydligt sämre i tisdags). Modo-supportrarna gjorde nog vad de kunde för att påverka, dock utan resultat. Mycket bra domarinsats!
Jag sade innan denna kvartsfinalserie att Timrå skulle gå segrande ur den med 4-1. Oddsen har inte försämrats efter två spelade matcher. Jag skulle dessutom bli väldigt förvånad om Timrå förlorar i morgon.
nectis: Prata med honom? Var han kontaktbar? Slog han huvudet i nätet?Kan han engelska eller yrade han på slovakiska? Var det lönt överhuvudtaget att försöka? Eller gav han bara upp o var less? Jag tror på det sistnämnda o fråga nr 3.
Så förvånades jag inte över den "extremt kunniga" publiken i Swedbank igår, när allt möjligt löst virke kastades ut på isen vid Skröders Utvisning bla.
Det intressanta ligger i att en del modoiter klagade å det grövsta efter den 1:a matchen över den "okunniga publiken" i Eon som skrek efter straff när Hahl revs ner. Det är tydligen skillnad på äpplen o päron. Vilka som är päronen framgår väl?!
F.ö så var det ett rent nöje att vara i Swedbank igår. Mycket moget av Werner dessutom att hoppa på en 16-åring o slita tag i gallret. Men det är väl manligt om något i Ö-vik.
250kg kärlek: det var precis lika dant när deras andramålvakt (tänker inte försöka mig på att stava namnet) vart skadad i E.on. under grundserien. han fick också ligga ett bra tag innan någonting hände...
Cyklob: Annars blev jag mest fundersam över den tafatthet Modospelarna visade när Krizan låg kvar. Det fanns inte en enda spelare som liksom regareade över att han låg i målet, förefallandes nästintill död. Men men, inställningen bland Modospelarna var inte så extremt hög under hela matchen så det kanske var en normal bild av det som skedde på torsdagskvällen.
Bragd-Birger: Otroligt. Jag känner mig 10-15kg än jag någonsin gjort. Har legat tokdäckad i influensa och svurit ve och förbannelse över min taskiga tajming. Men imorgonkväll då jävlar skall jag bara upp på E.ON Arena. Jag har kopplat en nacksving på viruset och jag skall strypa det till döds. Nu vill jag också vara med och leka med de stora grabbarna...
Cyklob: Jag tycker ni kan ställa en kona i målet eller förresten ni kanske kan vända på målet samt lägga ner det som man gör om man inte har målvakt när man lattjar innebandy eller landhockey.
Knutte: Krizan har varit skadad länge, han käkar ju för fan smärtstillande för att ens kunna spela. Och om du tror att han är frisk så är du ute och cyklar han är långt i från frisk. Personligen tycker jag Modo borde ställa Zacke i mål även om det är en mycket sämre målis så är han i alla fall hel.
Kvällstidningarna säger att Krizan är klar för spel på lördag. De måste bra läkare i Modo som fixat till honom under natten. Fan karln såg ju som om han hade gått av på mitten när han lämnade isen.
Själv tycker jag att han gjorde en jävligt fin sorti när så lite tid återstod och efter att han har släppt in fyra härliga Timråstrutar förbi sig. Liksom lite lättare att tycka synd om honom då för Modofansen.
Frisco: Jag är en sån som aldrig talar sanning, speciellt inte för modolider. Du är kanske nöjd med att han kastade programmet på folk nedanför honom? Men du kanske vet hans egentliga avsikt?
Tror du att han blev avvisad från arenan om han slängt programmet bredvid sig?
Naturligtvis ska jag läsa tidningen en gång till, för hans avsikt kanske inte var att kasta in programmet på isen, utan bara på dem som satt nedanför.
Alla andra som kastade program och allt möjligt kanske också hade för avsikt att bara kasta på sin granne nedanför och inte ut på isen.
Knutte: I min tidning stod det att han kastat program men inte in på isen. Vi kanske har olika versioner eller också är du en sån som inte skriver sanningen?
haggen: Jag läste om inkastandet av matcprogram i en tidning på jobbet. Där hade man pratat med en av de personer som kastat in programmet (han var namngiven). Han hade även blivit avvisad från arenan.
Han visste inte att programmen inte fick slängas in på isen, och han tyckte vidare "att det borde stå någonstans att man inte fick slänga in programmen för det gjorde det inte".
Han tyckte vidare att man förde en häxjakt mot honom.
Nytt "Hockeypuls: Studio" från ST-tv utlagt på ST.nu. Den här gången gästades studion av Frida Svedin-Thunström och hockeylegendaren Bo "Bulla" Berggren.
Hör gärna av er med kommentarer och funderingar - eller kanske med frågan som ni vill ska ställas till Timrålirarna efter matchen i morgon!
Pihl1337: För att det ska bli något övht så kommer vi vara beroende av hjälp, i och med att det är 6000 småflaggor som ska monteras. Helgerån att avslöja innan vad vi ska köra, men det avslöjade ST-TV redan igår.
Jag kommer vara i hallen från och med klockan 15 ser det ut som just nu, vi behöver alla vi kan få dit. Arbetet är fruktansvärt simpelt så det går även att ta med kids.
Är någon intresserad och har frågor så är det bara att höra av er till mig, 0702860638.
Anonymous: ok, kunde ju själv inte se matchen utan har bara webbkommentatorernas utlåtanden att gå på.....eftersom de brukar vara lokala bybor så antog jag att deras beskrivning stämde ;P
Frazze: Jag såg matchen på tv och inte såg jag direkt något gnäll där. I första mötet däremot så gnällde de hejdlöst. Lückner gnällde inte under intervjunen heller.
Anonymous: inget gnäll?? Tillåmed de som sitter å kommenterar för webbradion sa: "ska MoDo ha någon chans framöver så MÅSTE man slute åka omkring å gnälla på domaren hela tiden å börja fokusera på spelet istället".
Tycker det är precis som om Modo gett upp. Var inte så mycket gnäll igår, varken från spelare eller Lückner. Skröder höll sig väldigt lugn. Sen förstår jag inte riktigt varför de bara ignorerade Krizan? En lagkamrat ignorerar man väl bara inte så där...
Utan honom så kan ju förresten Modo glömma ännu ett guld. Även om de har en riktigt bra andremålvakt.
Fet-Ecke: Det var någon som beskrev Matuchkin när han var hos oss. Snabb som en snigel och vändradie som en finlandsfärja... Men han var ändå rätt ok.. kors i taket... ;P
Tycker det är Timrås ledning Nubben eller vem som nu ville avvakta, Kokko han kom som som en kapten i sitt tidigare lag och visat att han är klart bästa finnbacken tyvärr han drar nog. Viktig match i morn nu måste det sättas press på Modo då har vi ett guldläge
ralus: Ja herregud....här sitter jag ute till sjöss och njuter av två ljuvliga segrar mot Nolaskogarna....där uppe på löta ! Såg båda på TV ombord och omgiven av Frölundaiter så blev det en kväll sent att glömma igår. hoppas nu att grabbarna kan knyta igen säcken och klappa igen portarna på Swedbank arena för denna säsong. NJUUUUUUUUUT´!
Ska vi tillägga att vi för diskussionen på ett rätt ironiskt sätt så att vi undeviker missförstånd?!