1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606219 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Kongo: kanon det ;)

janssonovich:
Självklart.

250 kg:
Guten nacht! ;)

Kongo: I think Ì´m in love.

Natti natti.

250kg kärlek:
haha, bitter är ju en av smakerna, själv föredrar jag sötma och då helst segerns sötma.

Kongo: Kongo, jag förstår att du inte vill ta ut nåt i förskott, men endå lite positiv får man faktist vara :)

250kg kärlek: Om jag som Modoit får säga något så är jag nog inne på samma spår som 250Kg. Finns inte mycket alls som talar för vi ska lyckas kunna vända detta. visst finns det möjlighet att knipa 1-2 matcher men jag kan då inte hitta något som säger att Modo kommer vända på allt.

250kg kärlek:
Nejdå. Jag är nöjd med tillvaron. Och accepterar verkligheten som den är.

Per HApps: Jag gillar också Kongo. Men det är en bitter jävel. Visst?

Messiah: Ja, men usch det här så jobbigt! haha, jag vågar inte ens spekulera! Men första tipset skulle ju inte sitta fel ;)

Messiah:
Jag håller med Kongo, 18.30 i morgon kväll står det 0-0 igen. Vid torsk kan modo utjämna på måndag.

Messiah: Tro mig, Kongo kommer aldrig att nämna ett enda positivt ord, där Timrå IK skulle ses som en vinnare. Kongo har alltid varit negativ, och kommer alltid så förbli....

Jag svarar dig gärna: Det finns inget, absolut inget som pekar på att Modo kommer att vända.

Messiah:
Timrå och Modo är såpass likvärdiga att Modo besitter tillräcklig kapacitet för att slå Timrå(!) i en ishockeymatch. Till exempel den på lördag.

(Din fråga och mitt svar har för övrigt ingenting att göra med det jag diskuterat under kvällen.)

janssonovich: Jag kastar ur mig en spekulation och säger ett av följande alternativ...

Vinst-Förlust-Vinst...TIK vidare 4-1

Förlust-Vinst-Förlust-Vinst... TIK vidare med 4-2

Jag vill verkligen tro och hoppas på det första av mina två tips

Messiah: Ehh vad är det för snack :) igår var du riktigt positiv ju. Bara jag som får vara negativ just nu :).

Uno Gordon:
Jo. Kör hårt!

Kongo: Jag omformulerar mig istället...

Vad är det du tycker som talar för att Modo kommer att vända det här och att det glider TIK ur händerna?

Messiah: haha, jo jag kan förstå dig. Men jag vill bara inte ta ut en seger i förskott, det är trots 2 vinster kvar innan vi kan pusta ut, och ta nya tag för semin!

Kongo: Det är modigt att sticka ut hakan. Fler borde utmana ödet.

250kg kärlek: Absolut tror jag på laget, och jag tror och HOPPAS att Timrå går segrande ur denna fight! Och jag måste säga att inför den slutsålda matchen imorgon, känns det bra men oerhört nervöst. I Swedbank igår var nog hela klacken riktigt nervös fram till Styfs 1-4 pärla! Visst vi kan förlora imorgon, men det krävs av MoDo att dom höjer sig flera nivåer och att Timrå sänker sig, och det kan ju ske visst. Men jag tror inte det, eller rättare sagt, jag vill inte tro det..

janssonovich: Det köper jag, tyckte du var lite aggressiv i ditt neggande bara :) Det är inte över förrän...bla bla bla...

Jag är också orolig, men hoppet har inte övergett mig och jag hade varit mer orolig om det hade stått 2-0 i matcher till Modo. Nu är det oro och förhoppning som samlas fint därinne

250kg kärlek:
Nu fabulerar du igen.

janssonovich: men du tror på laget, visst? Du tror att Timrå IK kommer att gå segrande ur denna fight? I så fall är vi två. Jag tror också på en vinst. Jag tror vi vinner denna matchserie med 4-1. Däremot är Kongo av en annan åsikt. Han anser att jag är för positiv, jag måste se sanningen i vitögat och inse att vi förlorar nästa match. Och kanske nästa. Annars är jag orealistisk.

Per HApps: Ännu ett bevis på att lördags matcherna drar mest publik :)

Messiah:
Vad som jag påstått saknar du argument för?
Att match tre inte spelats torde stå klart för de flesta.

250 kg HAR inte rätt, men han kan FÅ rätt, det är poängen.

Ståplatser kvar:
0

Sittplatser kvar:
0

Lapp på luckan med andra ord.

Fin bild... Påminner mig om Monsters inc elr vad den heter.

Messiah: Jag ville bara säga vad jag tycker eftersom alla andra gör det, och självklart är min åsikt lika mycket spekulationer som alla andras tänker inte påstå något annat. Men jag tänker inte ta ut en seger i denna kvart-serie innan fjärde segern är vunnen. Jag hoppas och tror för allt jag har att Timrå går vinnande ur den här striden, och jag måste säga att även fast deras spel såg övertygande ut igår, är jag ruggigt nervös inför matchen imorgon!

Kongo: Loser. Våga tippa mera.

Blizzard: ska ju så klart stå Direkt* --.--

250kg kärlek: "Alla dessa, undantaget Magnus Nyström, kanske, skickade Timrå ur denna kvartsfinalserie relativt omgående"

Dom ringde upp Magnus Nyström firekt efter lottning och han sa att MoDo skulle köra över Timrå, och att vi hade nästan inget att sätta emot....så alla tre såga timrå ;-)

Kongo: Jag tycker du är lite orättvis måste jag säga. Du hackar hårt på 250kg för att han sticker ut hakan och sen också säger vad som talar för att han har rätt. När du får motfrågan, dvs vad talar för att Modo ska vända det här så skruvar du upp otrevligheten markant i dina meddelanden och vägrar kategoriskt att svara på just den frågan...
...rätta mig om jag har fel men sen 7-matcherssystemet infördes så har inget lag som legat under med 2-0 i matcher gått vidare från den matchserien. Det finns en första gång för allt, det vet vi men det om nått talar för Timrå just nu

250kg kärlek:
Flippat ur? Känner mig snarare sömnig. I övrigt har sagt det jag vill säga. Hoppas du så sakteliga börjar komma till sans.

Tippa är överskattat.

janssonovich: så länge Timrå har övertag i matcher så är nog pressen på modo skulle jag vilja påstå... sen har du alldeles rätt i att morgondagens match inte är spelad. Det är väl aldrig nån som har påsått det heller?
Allt som skrivs om det som inte har hänt torde hamna i facket spekulationer/förhoppningar/fasor... men det trodde jag var självklart jag

Kongo: Det är du som brusar upp stämningen. Jag kontaterar att Timrå spelar bra, sköter såväl offensivt som deffensiven på ett bra sätt.

När jag nämner att Timrå har det hela under kontroll flippar du ur och hävdar att inget är klart. Som relativt begåvad begriper jag att inget är klart, återvänder till min vrå och analyserar läget på min kant.

Du som kan allt. Hur slutar det?

om man förutspår torsk och nederlag säger ingen ett knyst men om man är galen nog att sticka ut hakan och tro på seger ja då då är man galen och skall banne mig inte ta ut nåt i förskott

Ja Timrå har 2-0 i matcher och gårdagens match spelade de lysande och väldigt övertygande. MEN, morgondagens match är INTE spelad, imorgon står det 0-0 igen, och när vi går där ifrån står det antingen 2-1 eller 3-0, vad det blir är upp till vilket lag som vill mest. För det lag som vill mest, det vinner. Och ja hela Timrå har väntat på det här i ett år, och det är såklart ingen omöjlighet att Timrå kan vinna den här kvartsfinalserien, lika mycket som modo kan vända på det här. För vinner MoDo imorgon, då är det ett pressat Timrå som åker upp till Övik på måndag

Här inne var det livat :)

250kg kärlek:
Jag har aldrig trott att jag har nån påverkan på ditt val av favoritlag.
Jag vet att du är vuxen, men ditt resonemang om att allt är klart tycker jag är naivt.

250kg kärlek: Hur f-n kan de bli kvitterat i en matchserie när ställningen är 2-0? Sinnesförvirring AB!

Kongo: Jag är full av förhoppning. Jag både hoppas och tror att mina känslor överstämmer med mina innersta tankar. Timrå har och kommer alltid att vara mitt favoritlag oavsett dina innersta tankar. Du jämför mig med en tolvåring. Jag blir besviken. Jag trodde i min enfald att du var mer vuxen än så. Men tydligen inte.

Att överhuvudtaget ta ut något i förskott måste ju vara som att hälla bensin på en eld.
Vi har 2-0 i matcher men låt oss för fan ha minst 3-0 och ledning med 4-0 med 10kvar i avgörande innan högmodet faller in.

Skärp er.

visst hade modo flyt i fjol men om inte ja minns helt fel så har ja för mig nån stans att de såg lite liknande ut så här i början där ochså att timrå vann en väldigt jämn match sen så var de en lite klarare seger sen så började modo knapra i kapp igen men de kan bara vara nåt ja fått för mig de är nåt ja har försökt förtränga :/

men men i år är de nya förutsättningar å timrå måste ja vell ändå säga verkar ha lite flyt just nu också satt de kommer bli spännande å se fortsättningen

kämpa timrå

250kg kärlek:
Du resonerar som en tolvårig rookiesupporter. Uppvaknandet kan bli smärtsamt. Men jag hoppas att du får rätt. (Du har inte rätt, men du kan få rätt.)

Här är mitt argument: Nästa match är inte spelad, och således heller inte avgjord. Det tycks inte du ha förstått.

Kongo: Som du vet har jag varit med ett tag. Mer säker än nu har jag aldrig varit.

Dina argument väntar jag på.

250kg kärlek:
Nej. Jag är osvuren. Du lär dig däremot en rejäl läxa om Modo vänder och vinner det här.

Kongo: Sakfrågan. Berätta gärna.

Du försöker slingra dig ur en diskussion som du redan förlorat. Du får mkt gärna berätta själva sakfrågan.

Mvh tottebobbe

timrådynamiten: håller med.
Modo var lite uträknade när vi hade 3-2, "två matchbollar", men kunde vinna två raka och avgöra hemma.

Se på Edsbyn, som hela tiden vänder tilll synes hopplösa underlägen och vinner.

Men det var å andra sidan hade Modo då en stor portion tur i fjol också.
Frågan är om de har samma flyt en gång till.

Lugna ner er nu gott folk,hade vi inte 2-0 i matcher ifjol oxå? det är långt ifrån slut än efter tisdag kanske modo har 3-2 i matcher.

250kg kärlek:
Nu börjar du spåra ur fullständigt. Håll dig till sakfrågan istället för att spekulera i vad jag tycker.

Match tre börjar från 0-0. Likaså match fyra osv. Comprende?

250kg kärlek: rätt skönt att kunna tänka positiva tankar och våga tro på segrar och inte minst ett sm.guld,istället för att dagarna i ända gå och våndas när kommer dom vända, vilka blir skadade osv.Våga gå för vinst det är ju så vi vill att laget skall agera blir det sen förlust så får vi ta smällen då,

« · 1006094 · »