250kg kärlek: Om jag som Modoit får säga något så är jag nog inne på samma spår som 250Kg. Finns inte mycket alls som talar för vi ska lyckas kunna vända detta. visst finns det möjlighet att knipa 1-2 matcher men jag kan då inte hitta något som säger att Modo kommer vända på allt.
Messiah: Tro mig, Kongo kommer aldrig att nämna ett enda positivt ord, där Timrå IK skulle ses som en vinnare. Kongo har alltid varit negativ, och kommer alltid så förbli....
Jag svarar dig gärna: Det finns inget, absolut inget som pekar på att Modo kommer att vända.
Messiah: Timrå och Modo är såpass likvärdiga att Modo besitter tillräcklig kapacitet för att slå Timrå(!) i en ishockeymatch. Till exempel den på lördag.
(Din fråga och mitt svar har för övrigt ingenting att göra med det jag diskuterat under kvällen.)
Messiah: haha, jo jag kan förstå dig. Men jag vill bara inte ta ut en seger i förskott, det är trots 2 vinster kvar innan vi kan pusta ut, och ta nya tag för semin!
250kg kärlek: Absolut tror jag på laget, och jag tror och HOPPAS att Timrå går segrande ur denna fight! Och jag måste säga att inför den slutsålda matchen imorgon, känns det bra men oerhört nervöst. I Swedbank igår var nog hela klacken riktigt nervös fram till Styfs 1-4 pärla! Visst vi kan förlora imorgon, men det krävs av MoDo att dom höjer sig flera nivåer och att Timrå sänker sig, och det kan ju ske visst. Men jag tror inte det, eller rättare sagt, jag vill inte tro det..
janssonovich: Det köper jag, tyckte du var lite aggressiv i ditt neggande bara :) Det är inte över förrän...bla bla bla...
Jag är också orolig, men hoppet har inte övergett mig och jag hade varit mer orolig om det hade stått 2-0 i matcher till Modo. Nu är det oro och förhoppning som samlas fint därinne
janssonovich: men du tror på laget, visst? Du tror att Timrå IK kommer att gå segrande ur denna fight? I så fall är vi två. Jag tror också på en vinst. Jag tror vi vinner denna matchserie med 4-1. Däremot är Kongo av en annan åsikt. Han anser att jag är för positiv, jag måste se sanningen i vitögat och inse att vi förlorar nästa match. Och kanske nästa. Annars är jag orealistisk.
Messiah: Jag ville bara säga vad jag tycker eftersom alla andra gör det, och självklart är min åsikt lika mycket spekulationer som alla andras tänker inte påstå något annat. Men jag tänker inte ta ut en seger i denna kvart-serie innan fjärde segern är vunnen. Jag hoppas och tror för allt jag har att Timrå går vinnande ur den här striden, och jag måste säga att även fast deras spel såg övertygande ut igår, är jag ruggigt nervös inför matchen imorgon!
250kg kärlek: "Alla dessa, undantaget Magnus Nyström, kanske, skickade Timrå ur denna kvartsfinalserie relativt omgående"
Dom ringde upp Magnus Nyström firekt efter lottning och han sa att MoDo skulle köra över Timrå, och att vi hade nästan inget att sätta emot....så alla tre såga timrå ;-)
Kongo: Jag tycker du är lite orättvis måste jag säga. Du hackar hårt på 250kg för att han sticker ut hakan och sen också säger vad som talar för att han har rätt. När du får motfrågan, dvs vad talar för att Modo ska vända det här så skruvar du upp otrevligheten markant i dina meddelanden och vägrar kategoriskt att svara på just den frågan... ...rätta mig om jag har fel men sen 7-matcherssystemet infördes så har inget lag som legat under med 2-0 i matcher gått vidare från den matchserien. Det finns en första gång för allt, det vet vi men det om nått talar för Timrå just nu
janssonovich: så länge Timrå har övertag i matcher så är nog pressen på modo skulle jag vilja påstå... sen har du alldeles rätt i att morgondagens match inte är spelad. Det är väl aldrig nån som har påsått det heller? Allt som skrivs om det som inte har hänt torde hamna i facket spekulationer/förhoppningar/fasor... men det trodde jag var självklart jag
Kongo: Det är du som brusar upp stämningen. Jag kontaterar att Timrå spelar bra, sköter såväl offensivt som deffensiven på ett bra sätt.
När jag nämner att Timrå har det hela under kontroll flippar du ur och hävdar att inget är klart. Som relativt begåvad begriper jag att inget är klart, återvänder till min vrå och analyserar läget på min kant.
om man förutspår torsk och nederlag säger ingen ett knyst men om man är galen nog att sticka ut hakan och tro på seger ja då då är man galen och skall banne mig inte ta ut nåt i förskott
Ja Timrå har 2-0 i matcher och gårdagens match spelade de lysande och väldigt övertygande. MEN, morgondagens match är INTE spelad, imorgon står det 0-0 igen, och när vi går där ifrån står det antingen 2-1 eller 3-0, vad det blir är upp till vilket lag som vill mest. För det lag som vill mest, det vinner. Och ja hela Timrå har väntat på det här i ett år, och det är såklart ingen omöjlighet att Timrå kan vinna den här kvartsfinalserien, lika mycket som modo kan vända på det här. För vinner MoDo imorgon, då är det ett pressat Timrå som åker upp till Övik på måndag
250kg kärlek: Jag har aldrig trott att jag har nån påverkan på ditt val av favoritlag. Jag vet att du är vuxen, men ditt resonemang om att allt är klart tycker jag är naivt.
Kongo: Jag är full av förhoppning. Jag både hoppas och tror att mina känslor överstämmer med mina innersta tankar. Timrå har och kommer alltid att vara mitt favoritlag oavsett dina innersta tankar. Du jämför mig med en tolvåring. Jag blir besviken. Jag trodde i min enfald att du var mer vuxen än så. Men tydligen inte.
Att överhuvudtaget ta ut något i förskott måste ju vara som att hälla bensin på en eld. Vi har 2-0 i matcher men låt oss för fan ha minst 3-0 och ledning med 4-0 med 10kvar i avgörande innan högmodet faller in.
visst hade modo flyt i fjol men om inte ja minns helt fel så har ja för mig nån stans att de såg lite liknande ut så här i början där ochså att timrå vann en väldigt jämn match sen så var de en lite klarare seger sen så började modo knapra i kapp igen men de kan bara vara nåt ja fått för mig de är nåt ja har försökt förtränga :/
men men i år är de nya förutsättningar å timrå måste ja vell ändå säga verkar ha lite flyt just nu också satt de kommer bli spännande å se fortsättningen
250kg kärlek: Du resonerar som en tolvårig rookiesupporter. Uppvaknandet kan bli smärtsamt. Men jag hoppas att du får rätt. (Du har inte rätt, men du kan få rätt.)
Här är mitt argument: Nästa match är inte spelad, och således heller inte avgjord. Det tycks inte du ha förstått.
250kg kärlek: rätt skönt att kunna tänka positiva tankar och våga tro på segrar och inte minst ett sm.guld,istället för att dagarna i ända gå och våndas när kommer dom vända, vilka blir skadade osv.Våga gå för vinst det är ju så vi vill att laget skall agera blir det sen förlust så får vi ta smällen då,