5-3.... :D
härmed vill jag framföra en motion till svenska hockeyförbundet, stryk allt som kallas för "andra perioden" "mittenakt" osv... :)
Sådärja, om vi fortsätter göra lite fler mål så ska det nog gå bra framöver också.
Fortsätt så, 5 mål i varje match är lagom.
Bragd-Birger: Sänggång? Nu blir det ju parteeeei all night long! Nån fler än jag som möter upp inne i stan vid hemkomst???
Jag blickar tillbaka ödmjukt på sättet vi tar oss samman. Inget, INGET talade för oss vid 3-1 till Tälje. Noll, nada , zip, zero!
Norja tungan på vågen, åtminstone vad man kunde tolka av såväl livereferenten som livebloggaren på ST.nu. Proppen ur verkar det som ikväll. Men va fan, nån gång måste det ju lossna, även för oss. Underbart att det är våra yngre EGNA spelare som är med och vänder och vinner matchen. Enbart egna juniorspelare som gör målen. Bra skit!!!
Detta var ju helt otroligt. Jag satt och sög på ett inlägg efter andraperren gällande det oerhörda svårmod som drabbade mig. Känslan av att botten för den här föreningen inte är nådd på långa vägar. Man klarar inte ens av att matcha SSK. Vi kommer bli cementerade i botten.
Men jag sket i det. Tänkte att det fick vänta. Stängde av alla informationskanaler för att inte bli allt för deppad. Och sen händer detta. Hockey är bäst på Swehockey.
56:08 | 3-4 (EQ) | TIK | 57. Wedin, Anton 12. Hult, André 6. Persson, Robin |
Serien är lång jag vet, men jag gillar lagen som ligger i botten just nu:
12 BIK Karlskoga 10 p. Förlust ikväll borta mot AIK, 3-5.
13 VIK Västerås HK 10 p. Förlust ikväll, 0-4 på hemmais mot KHK.
14 AIK 7p. Första trepoängaren i afton mot ovan nyss nämnt lag.
Något säger mig dock att de här lagen är alldeles för bra för att ligga där nere när serien kommer en bit fram. Dock så är det förbannat njutbart att speciellt Västerås får plågas lite. Dom som skulle vara med i racet om att gå upp i SHL på allvar på riktigt den här sässen. Nope, not so far anyway.
Aber doch, serien är far from over. Men man går helt klart och småsuger lite extra åt såna saker, speciellt efter att vi fullständigt otippat går och vinner en match efter 5 gjorda mål.
Hälge: Åsell är inlånad för att stå framför mål, vilket är precis det han gör på det enda mål han är inne på, Borgmans 3-3. Även det glädjande.
Nu längtar man som en jävla dåre till lördagsmatchen, något man vis av erfarenhet kanske inte borde göra. Men vi är ju med varje match, det är detta med att det ska lossna som skiter sig.
Jaja. Tre J20-matcher hemma på tre dagar i helgen också, om man är sugen. Vilket man är.
dr-nix: Ah sorry, lite morgontrött. missade en bokstav i adressen :)
www.youtube.com/watch?v=1rMujSZP1FkDundrade hem genom dimman från Södertälje i den franska bilen. En knastrig men högljudd bilsterio på repeat.
Tre låtar. Tre budskap. Timrå Hej, Rammsteins Du hast och Avery Watts med ENOUGH!
McDonalds i Strängnäs. Tjejen i kassan såg ut som hon ville ligga med någon av oss tre timråtröjor som klev in genom dörrarna som i en dammig westernfilm. Även om jag inte längre kvalar in i den ”liggaklicken” fanns där åter lite klassisk magisk TIK-energi som i alla fall fanns förr.
(Alltså på den tiden ungefär när Bulla åkte med supporterbussen till Bofors innan Elitserien)
Nu nöjde vi oss med att drömma om rödvita piratskepp i bollhavet och smaskade snällt i oss våra hamburgare innan vi fortsatte vårt lilla segertåg hem.
I trapphuset öppnade min märkliga VIK-granne dörren. Han såg eländig ut och väste hest:
- Kom in på en stänkare.
Jag klev på. Fick en kall oktoberfestöl i brist på skumpa. Därefter öppnade han sitt hjärta.
Tydligen hade hela VIK-laget låst in sig i omklädningsrummet flera timmar efter gårdagens förlustmatch.
- - Kriiiiiiiiiiiiiiis.
Mumlade VIK-grannen lågt mellan de ymniga klunkarna av dålig whisky.
Innan han nästan somnade rödgråten och uppgiven över en hög med tomflaskor insåg jag att knäckta grannen även försökte tala om att VIK snart möter Timrå… Och att han på något vis kände skräck inför framtiden…
Jag tröstade honom med några värmande ord:
- - Ta det lugnt. Västerås är favoriter. Lyckas vi göra en bra match är vi nöjda. Känn ingen press!
Innan jag lämnade lägenheten kom frågan:
- - Jo just ja. Timrå lirade väl även i kväll? Hur gick det?
Den finaste formen av hockeyångest.
Han spydde när jag stängde dörren.
DJ Hemp: Lägenhet? Nästan mer våning enligt mig;) Och jag är en av de få som värvats till en annan del av Köping!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
ASA:
Men det var ju nästan 25 ord som beskrev Timrås seger