1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590214 inlägg · 6217 ämnen

Svoboda

« · 667788 Till forumet

Svoboda
Härligt show av Svoboda ! Både i matchen och efter... Jag gillar när en spelare uppskattar oss fans och bjuder på sig själv som han gjorde idag !!
Kommentera

Sv: Svoboda
svasse24: Jag har aldrig sett en spelare bjuda på sig själv så pass mycket. Stefan Livs kullerbytta bleknar i jämförelse. Jag njöt, skrattade och apploderade om vartannat när han dansade. Otroligt roligt och snyggt, karln är dansant! Det var matchens prestation och höjdpunkt, helt klart :)
Att han spelade bra i matchen gjorde ju saken inte sämre heller.
Kommentera

Det var en snygg avslutning av Svobodas dans med moonwalk på skriller!  Ruskigt imponerande! Får vi se Svoboda i nästa säsongs Let's dance?
Kommentera

Marcus: Ni klacken och övriga publiken kanske gör det avgörandet för om han vill spela här nästa säsong även om stålarna inte är dom rätta, han verkar trivas med vad ni åstakommer i hallen....
Kommentera

Kerstin_k: Svoboda fantastisk o helt riktigt matchens timråit..Men jag måste
också säga..MANDY Thanks..för vilket jobb han utför..mjölksyra i jämnhöjd med midjan ändå åker han från spelare till spelare o checkar konstant!
Släpar sig ut i båset ..men är snabbt inne igen o återigen full fart..en unik spelare!
Kommentera

Redan supportrarnas älskling!
Kanske dags för ett litet Svoboda-tifo framöver?

Roligt med människor som bjuder på sig själva!
Kommentera

Laken: För oss som inte var på plats, kan vi få en kort redogörelse för vad Svoboda har gjort?
Kommentera

För de som inte såg den på matchen så finns den i slutet av filmen från matchen på aftonbladet.se ;) fast de kanske inte fick med allt ?
Kommentera

HerminatorJr: Hockeyligan.se, där har vi också Svobodas dansuppvisning ;-)
Kommentera

tjobba: tog de med mera ? ;)
riktig matchrapport saknas hos ab, får kolla in hockeyligan .
Kommentera

tjobba: Jag hittade den inte, En länk tack!
Kommentera

tjobba: Funkar i alla fall inte i firefox.
Kommentera

tjobba: Det är förjävla kul när spelarna bjuder på sig själva. Sjögren var en kille som kunde åka fram till klacken och dunka klubban i plexit för att väcka klacken. Mera respons från spelarna vore roligt
Kommentera

LingaN: Det är samma som på AB, upptäckte jag nu, så du har inte missat något ;-)
Kommentera

tjobba: Vilkwn lustig fan! Nubben, få honom att stanna.

Till sista hemmamatchen skulle det vara coolt med tvåpinstifo. 23 unika tvåpinnsflaggor behövs där varje spelare får en egen hälsning. Vita flaggor (Pavel Rosa får en rosa...) med baksidan av matchtröjan avbildad. Hälsning på spelarens modersmål, nummer och namn. Vill man ha lite omväxling kan man istället för nummret göra en avbildning av spelarens ansikte. Sedan placeras tvåpinsflaggorna ungefär som om det vore ett klassfoto från grundskolan.
Kommentera

Johan J: Det vore riktigt läckert! Flaggerna kommer ju också att använda om och om igen.
Kommentera

LingaN: Vill man kan ett par utvalda tvåpinnsflaggor användas senare.

Till exempel vid line-upen.
Kommentera

hahahaha
såg precis klippet från matchen på aftonbladet (dock ingen bra kvalitet)
och tänkte på när svoboda dansade och showade
haha härlig kille!

annars då, hur var matchen var poängenrättvis osv?
hur spela dom idag jämfört med platmatchen mora?
Kommentera

Svobo-di Svobo-da life goes on bra
La la how the life goes on.
La la how the life goes on...
Kommentera

Laken:

Bra laken!
Din travestering på gamla "Obla di Obla da" är bra. Få igång den i klacken så blir det ännu bättre.
Kommentera

Laken: Håller klart med. Men varför inte göra ett på alla nya. 90 och 19 också.
Kommentera

Laken: Vore det inte enklare att köra;

"Obla di Obla da Svoboda,
la la la la Svoboda,
"Obla di Obla da osv..."
Kommentera

Ambroo: Underbart. Läktarramsor på Gilbert O´Sulivan är stil och klass!
Kommentera

Edgar Brun: Jag trodde det var Beatles.....
Annars är det fullkomligt lysande med en sådan ramsa. Minns Man U You're my Solskjaer, my only.... osv. Att göra om gamla låttexter är finess. Blir lite variation jämfört med allt ååhhhandet.
Kommentera

Ambroo: Eller...

Svobo-di Svobo-da
la la la life goes on
Svobo-di Svobo-da
la la la life goes on...
Kommentera

Laken:
Vilken melodi ska det vara till den texten?
Kommentera

friskan:

Svobodi, Svoboda,
life goes on, bra...
lala how the life goes on!

Då funkar det.

(Och bra är inte bra på svenska, ej heller behå på engelska, det är brother på nån rastadialekt! Och jag har en fru som sett Beatles live två gånger, så jag är köng!)
Kommentera

orion: Bättre ;)
Kommentera

La la how the life goes on.
La la how the life goes on...

Tack Nubben för detta nyförvärv annars hade vi kunnat vara på kvalserieplats nu.

Mot Brynäs får vi hoppas på en ny Svobo-dans... ; - )
Kommentera

Laken: kom att tänka på att om vi hade haft Svoboda från början av serien kanske Tik hade varit på slutspelsplats nu. men chansen finns ju kvar fortfarande.
Kommentera

Laken: Man kan inte blanda engelska och svenska så där, eller menar du att man borde avsluta med 'bh'?
Kommentera

Laken: Det är sången för Svoboda jag syftar på.
Kommentera

Stenkarn: Joking?
Det där är ju mc Cartneys ord, juh!
Kommentera

redline: Jag är helt övertygad om att vi hade befunnit oss på en stabil slutspelsplats om Svoboda varit med ifrån början på serien!

Hur gör man med Oksa? Han har ju kontrakt över nästa säsong också...
Kommentera

Laken: Det beror väl på om man hittar nå´n ny/signar svoboda en säsong till för han har väl bara kontrakt denna säsong ut eller?
Kommentera

orion: Det är ju banne mig det. Har aldrig tänkt på att det är det dom sjunger i slutet av meningen. Sorry! Böjer mitt huvud i skam.
Kommentera

« · 667788