SteneH: Allt detta tjat om värvningar... Vi har en trupp som kommer att klara en slutspelsplats, det är jag övertygad om. Du säger att det är "beklämmande att se hur detta kära Timrå blev totalt utspelade av de lag som låg näst sist i serien", hur tror du LHC kände sig i Lördags då? Borde dom klara slutspel, om dom förlorar mot dom som låg näst sist?
Nä, slutspel ska nog inte vara några problem. Jag tycker inte att man ska behöva värva - än. Jag har ingenting emot om man skulle förstärka inför slutspelet, men just nu så känns det meningslöst. Vi har spelat bra hockey alla matcher efteruppehållet, bortsett från några misstag mot Luleå, där vi borde tagit 3 poäng.
Enligt mitt sätt att se på saken så har vi inte den sämsta backuppsättningen i serien. Lehtonen är topp3 i elitserien, Jonsson och Styf är bra elitseriebackar, sedan har vi talanger i Erixon och Moe. Skogs har underpresterat i år, men har mer att ge.
Nä, håll i pengarna tills Januari och förstärk då laget inför slutspelet, istället för att slänga pengar på något som vi inte behöver i dagsläget.Jensen_12: Anser du att Robin Jonsson är en bra back? Vart då någonstans? Karln kan lika gärna sadla om och bli kanotist istället. En latare och mer bekväm spelare får man leta efter. Men det i svågerpolitikens förlovade land som blir man ju hyllad som en kung även när glorian är på sné. Gud vad jag blir le.
Alltså jag håller på att koka över inombords just nu. Jag citerar Thomas Deutgen i juryn för Dansbandskampen angående Scotts. Ni är som tjuriga ungar i trotsåldern. Ni lyssnar inte på vad mamma säger och ni lyssnar inte på vad pappa säger. Vi har klagat och gnällt. Tjatat och skällt. Men blir det någon bättring? Näe! Det går in genom det ena örat och ut genom det andra! Så om jag testar mig på att säga tvärs emot vad jag har tidigare sagt så kanske det blir någon bättring till slut om ni förstår vad jag menar!
Herregud, vi snittar mellan 8-10 x2min per match i utvisningsbåset. Ohållbart! Nu har vi snart spelat halva serien och jag börjar bli allvarligt oroad över tillståndet med det här laget. Varför måste allting sitta i tjära? Skall man inte kunna tilltala fullvuxna karlar i underställ i normal samtalston vad fan det är som gäller?
Nu får det bli ett slut med dumheterna och ungdomsförsyndelserna!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Skarin: Jag tror på den trupp vi har i dagsläget, och att vi kommer att klara oss till slutspel. Jag tror bara inte att Challe har hittat ettsätt att spela som får ut max av spelarna. Sedan så har Lehtonen varit borta mycket, Styf har varit borta ett tag, Pärssinen har varit borta ett tag han med. Det är tunga namn som betyder mycket för laget.
Jag tror inte att vi bytt ner oss så mycket när det gäller spelare att vi förra året klarade oss till semi, att vi nu ska spela kvalserie. Det finns inga planer enligt mig.
Vi har spelat bra hockey efter slutspelet, bortsett från gårdagens match. Kan vi bara fortsätta på det spåret så blir det inga problem. Det är bara 3 poäng upp till slutspelsplatsen i dagsläget, och det kommer förmodligen fortsätta vara ganska jämnt kring strecken i år.
-Gurra-:
Tror inte ens det skulle hjälpa om självaste #20 skulle anlända till truppen.
Inställningen i går var så satans pinsam att bevittna att man borde gå upp och pissa i handskarna för alla spelarna utom Åkelunds.
Det var rent ut sagt beklämmande att se hur detta kära Timrå blev totalt utspelade av de lag som låg näst sist i tabellen.
Jag bara undrar hur i helv... man kan tro att man skall vara med och kriga om en slutspelsplats när man inte ersätter spelare utan bara låter allt rulla på.
Tycker det är dags för linkan att kamma upp sig och slå näven i bordet hos en viss herr TJ för nu måste något hända snart...kan inte vänta tills efter Jul
PS
Kanske Björklöven eller Sundsvall har någon spelare att låna ut det kan ju inte bli så dyrt ? måste tänka på att det är lågkonjuktur nu...
DS
Stene H