1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614297 inlägg · 6214 ämnen
« · 1079149 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-10-25
Nu tycker jag vi haller i vinnartrenden ett tag till :) Tyyp, resten av sasongen x)

Kerstin_k:

Håller med dig. Vinst i kväll och grabbarna är med igen

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
The Fat Bastard: Enligt statistiken du presenterar så älskar Timråborna hockeyn bra mycket mer än sundsvalls folket.

I Sundsvall bor det ca: 95,000 personer.
I Timrå bör det ca: 18,000 personer.
Säsongen 07-08 var det 180.000 besökare på hockeyn.

Om 40% kommer från timrå och 55% av publiken från sundsvall, så är Timrå överrepresenterat med 4ggr.

En Timråbo går på i snitt 4 matcher/säsong medans en Sundsvallsbo bara går på 1 match/säsong. (1,04)

Hur kan då publikintresset vara så mycket större i sundsvall?
För även om du räknar med samtliga hockeylag som finns i sundsvall så har du en bra bit kvar tills att sundsvallsborna går på 4 matcher/säsong. Och du kan även få räkna in bakset och fotbollen men det räcker ändå inte till för att slå dom trogna Timråborna.

Om man räknar bort alla företagsbiljetter som är sålda i EON arena så tar det väldigt många säsonger innan alla sundsvalldbor har sett en enda hcokeymatch. Medans Timråborna även här visar ett otroligt starkt hockeyintresse, utan företagsbiljetter så går timråborna på minst 10ggr mer hockey än sundsvallsborna.

Undra vilken juvel som gjorde undersökningen från början???

John K: Hoppas verkligen att man har samma inställning till matchen idag. Vi behöver bygga trender, positiva sådana också!

Kom igen nu Timrå! Kör hårt!

Jensen_12: Bra! Optimism behövs. Jag hoppas grabbarna tar med sig vinnarkänslan och kampviljan från i torsdags, då kommer det att gå bra. En sak jag noterade mot Brynäs var att många gånger då vi förlorade puck i anfallszon krigade grabbarna och återerövrade pucken, sånt vill vi se mycket av även mot Djurgården.
Sen får vi väl hoppas att också chanserna utnyttjas på ett posivt sätt.
Nu är i alla fall jag laddad och sticker ut till Arenan.

Timrå IK är dom bästa,
visa takterna så vi får festa!

Sv: Apropå nånting...
Ambroo: Hirsch om han skulle få komma in nån gång, (hemska tanke) kan ju stå på huvudet. Det vet man ju, men det kan nog en junis också :)

Hahl Bundy: Näe men en bättre lösning vore ju att låta en junismålvakt kuska land och rike runt helt i onödan;-)

Hahl Bundy: Låter på honom som om VI tror att vi värvat Hirsch som en frälsare, ska det stå.

John K: Mitt tips lyder: 4-1, inga mål i tom kasse.

Ambroo: Precis min tanke. Låter på honom som vi värvat Hirsch som en frälsare. Noll koll.

Hahl Bundy: Gläfskäften verkar väldigt insatt. Han verkar förstå att Hirsch är här på ett korttidskontrakt enbart därför att Åkerlund är skadad och att han lär komma att stå ungefär 0 sek. om allt går som det ska. Det är ju synd att kunna använda sig av två målvakter på träning...

..o Wikegård.
Så här skriver han i sin blogg om Hirsch:

"Orolig blir jag för Timrå IK när jag läser att Peter Hirsch är aktuell/klar. Peter är en ok målvakt, men räcker inte på långa vägar till i elitserien. Det blir en mycket tung och bäcksvart vinter för Timrå IK."

Så nu vet vi alla det.

Ambroo: Man skulle gärna vilja se matchen i matchen. Vilka junisar är bäst?
Jag håller en slant på våra.
Wikegård, den fjanten, hade ingen av dom på sin topp 5 lista men däremot några Djurgårdare.
Hmmm, strange? Not!

mikenomad: Laddade är vi till tänderna, nu gäller det att ta tre viktiga poäng. Mitt tips: 4-2, sista i tom kasse.

Precis som Hamrin skriver i bloggen så hoppas jag på mer istid för Lander-Jeppe-MPS och att man även försöker matcha dem mot DIF:s fjunisline.

Per HApps: Man undrar ju hur många på den där argumentsfria-flytta-inte-till-sundsvall-protestlistan som i själva verket går på hockey överhuvudtaget då merparten är bönder och utifrån.

Per HApps: Att den största delen av publik kommer från Sundsvall borde väl alla känna till. Tycker man.

Hälge: "Vi är på gång, vi är laddade, vi är tända......"

Kan man ju alltid hoppas iaf.

Dagens domare:

RÅDBJER, Ulf

SONDELL, Per , LARSSON, Robert

Anonymous: Många som gör sig omaket att endera åka buss eller bil för att se ishockey på hög nivå. Det verkar inte vara så många som promenerar.

Anonymous:
Föreningen med TJ i spetsen vill flytta in till stan för att på sikt kunna överleva som elitserielag, det handalr ju inte om vad sundsvallsborna vill.

Tror att du fått det hela om bakfoten,

The Fat Bastard: Där ser man, sundsvallsborna saknar hockeykultur. Ändå vill de roffa åt sig vårat hockeylag.

Abron:
Undersökningen gjordes tydligen i fjol. Men den som sa det till mig har jag ingen anledning att hänga ut här med namn.

T T:
Här kommer lite uppvärmningsmusik som kanske tänder våra finska vänner i laget.

http://www.youtube.com/watch?v=M1pPwnah_eM&feature=related

Finlands svar på Ramones :)

Per HApps:

Intressant.

Kan du bekräfta källan?

The Fat Bastard:
Du läser ju statistik som fan läser bibeln.

Per HApps:

40% kom från Timrå
55% kom från Sundsvall
5% kom från Härnösand, Ånge, Hudik etc.

Vad har hänt? gillar inte Timråborna hockey längre?
Eller så är Sundsvallarna som jag kanske, utflyttade Timråbor.

Timrå IK är dom bästa.

DJ Hemp: TIK vinner i längden på att förlora!
Z försvann, hoppsan, måste vi göra det själva?
Pärssinen och Hedström borta...vem ska göra det?
Igår var det ett helt lag som gjorde det!
Jag tror att laget som det ser ut just nu kan vinna imorgon och nästa gång.
Unga hungriga krigare som ger allt i varje byte.
Vissa av dom gamla verkar räkna in pensioonspoängen redan nu!
Pensionera (avpollettera!) trötta, dyra krigare! Ge dom unga chansen, dom som fortfarande orkar åka skridsko!

Uno Gordon:

Fight Club... Den har jag faktiskt sett! Och jag tycker att den har sina poänger. Bra citat. Bra skådisar. Minns att jag fick känslan att filmen lika gärna kunde handla om de så kallade "firmor" som existerar i bland annat detta land. Man slåss mot varandra för att man helt enkelt har det behovet. Inte för att jag själv kvalar in i denna kategori, men ändå. Det var långt ifrån igår jag såg den, så jag minns inte riktigt. Hoppas att du uppskattar rullen!

DJ Hemp: Alright min ärade supporterbroder! Du har alldeles rätt att de positiva ögonblicken inte alltid eller ens på långa vägar uppväger de mörka dystra och ack så negativa.

Men jag drämmer till med ett filmcitat ifrån "Fight Club" en rulle jag faktiskt ännu inte sett. Men den är på väg med post till mig. Skämmes tamefan!

"It's not until you lose everything, that you are free to do anything."

Du har ingenting förrän du har förlorat allt, då är du fri att göra vad du vill.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Uno Gordon:

Fan, vad jag hoppas att du inte blir besviken i morgon nu då! Jag nämnde trots allt bara en enskild händelse från närmare två år bakåt i tiden. Segern denna gång gjorde att vi mer eller mindre säkrade en plats i den säsongens slutspel, så visst var man nöjd. Men strax därefter förfasades man över sättet på vilket vi åkte ur i kvartsfinalen. Det händer att man förbannar sig över att man alls blev sportintresserad. Så många bittra minnen, så mycket sorg. Stunderna av glädje väger tyvärr inte upp alla trista ögonblick...

Uno Gordon: Vad giddrar du om? Du har ju skrötit om att du drog igång klacken, seså gå dit imorrn och gör samma sak vettja....;-)

DJ Hemp: Säger du det din gamle vise man så får det nog fasiken i mej råda undantagstillstånd imorgon. Jag kravlar mig upp till hallen och försöker upprepa mitt gapande i hopp om att grabbarna kliver in i närkamperna och åker skridskor.

Jag ber till  herren ovan att grabbarna ger fan i rödvinet med fruarna ikväll alternativt bärsen framför teven eller ute på lokal. Giv oss en ärlig chans att segra så blir ni rikligt belönad längre fram. Håll huvudet kallt! Och vakna utvilade imorgon.

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA - HEEEJA HEEEJA HEEEJA TIMRÅ!!!

Uno Gordon:

Jag har inte besökt alltför många lördagsmatcher, men har minne av en skön 1-0-vinst mot Brynäs i januari 2007. Hade gått upp tidigt och jobbat i flera timmar och var trött som fan, så denna seger kändes som lite lön för mödan. Med detta skrivet vill jag bara säga att det ibland kan löna sig att hedra hallen med sin uppenbarelse...

DJ Hemp: Fy fan. Nu har jag Ågren. Jag har tidigare aviserat att jag tänker bojkotta lördagsmatcherna. Å andra sidan blir jag nyfiken på att se om grabbarna kan följa upp gårdagens kämpainsats med samma takter mot Djurgården. Och så är det ju inte fel om det säljs lite lotter åt SK. Vad fan skall jag göra?

Statistiken över Timrå hemmamatcher på lördagarna är ju ingen munter läsning för någon inblandad.

Törs man utmana ödet genom att uppenbara sig i hallen?

73Sjöbba:

Ja, det kan du ge dig fan på! Å andra sidan hade jag redan gett upp tanken på att Giffers skulle kunna tänkas bli tilldömda en straffspark i årets allsvenska. Har upplevt en och annan situation tidigare under säsongen (ÖSK på bortaplan t ex), där vi också har blivit berövade på solklara straffsparkar. Denna mot HBK tar nog ändå priset. En jävla parodi är vad det är! För en gångs skull måste jag ge Giffers en grym eloge för kvällens kämpainsats. Men det är så dags nu...

Tikinmyheart:
såg en undersökning som visade vart publiken kom ifrån.

40% kom från Timrå
55% kom från Sundsvall
5% kom från Härnösand, Ånge, Hudik etc.

Uno Gordon: Men det är ju bedrövligt att föreningen INTE rent teoretiskt ges chansen i slutomgångarna att få kravla sig kvar tack vare en horribel tolkning utav regelboken och situationen utav Martin Ingvarsson. Så skall det givetvis stå.

73Sjöbba: En jävla skandal helt enkelt! Men nu förlorade förvisso inte Giffarna sin Allsvenska status i afton. Men det är ju bedrövligt att föreningen rent teoretiskt ges chansen i slutomgångarna att få kravla sig kvar tack vare en horribel tolkning utav regelboken och situationen utav Martin Ingvarsson. Men det är ju inte första gången den karln är i blåsväder. Han rakt igenom både i verkligheten och på Fotball Manager. Får alltid domsluten emot mig och förlorar som regel på spelet när han dömer.

Sv: Nationalsången
Personligen tycker jag att nationalsången ska avskaffas under själva seriespelet och framföras enbart före matcherna under slutspelet.

Sv: Nationalsången
SwärdH:

Hoppas "Rednexpojken" sjunger den nu när han ändå är i närheten.

Men jag tycker ändock att den kan sparas till slutspelet.

För att inte tala om RR2.

Ambroo: Läste också de där och att Montén tyckte Brynäs var bättre i 2 perioder eller va de var, men vi får se till och krossa Djurgården imorn.

T T: "Timrå är mycket nöjda med sin match mot Brynäs (se separat text på lördag morgon), en match de vann med 3-1 men Tomas är inte riktigt lika lyrisk över deras spel som de själva verkar vara.
– Nu när jag tittar på matchen mot Brynäs står de med fem man på röd linje. De backar hem mycket. Vi vet inte alls hur de kommer att spela mot oss för Timrå spelar ofta med fart och i den här matchen är det inte så hittills"

Nog tycker jag att man agerade med fart och fläkt? Sen var man väl aggresiv och klev på och checkade i rätt lägen? De som backade hem och tog egen blå var ju snarare Brynäs?

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
73Sjöbba: Klart han är skadebelägen, han lirar väl med Timrå?

Sv: J18/J20
Cartman: verkar vara en bra lirare, han dyker iaf upp ofta på protokollet som förs på stats.swehockey.se (dom gånger jag kollar in J18 där)

dr-nix: Douglas Lögdal gick i min klass i högstadiet, trevlig kille det;)

(SSK:re innerst inne är han)

J18 anno 08/09 verkar vara bra, eller är det motståndarna som håller låg klass?!

05.38 0 - 3 EQ TIK 45. BRUSELL, Mattias
(16. MÖLLER, Carl-johan)
05.16 0 - 2 EQ TIK 37. NORDIN, Johan
(9. ÖSTMAN, Joel)
00.39 0 - 1 EQ TIK 46. LÖGDAL, Douglas
(47. LARSSON, Robin
39. ENROTH, Mattias)

Hoppas ju att Enroth, Möller m.fl. kan utvecklas till eventuella A-lagsspelare. (i TIK dvs)

« · 1079149 · »
Tom Topp: Är det fler än jag, som fick lite vibes när Sverige mot alla odds tog sig till fotbolls-VM?
Man så fram emot härliga sommarnätter med pilsner, snacks och goda vänners lag.

Efter 1,5 vänskapsmatch så känner man mer….ska vi kanske lämna över vår VM-plats till ngn annan…..