Corvo: Jag håller med. Den där magiska touchen har avtagit lite. Sen ska han ha cred ändå för att han fortsätter att spela sitt spel, även om det ibland går fel. Som dragningarna på blå igår som föranledde Månssons friläge (såg lite ut som en hakning också?). Ytterst nära baklängesmål där.
Det är ett underbetyg till övriga laget att så mycket av vår offensiv ska vara i stort sett beroende av att han är i form. Det hade varit klädsamt att åtminstone kunna avlasta honom lite så att man kan ge honom tid. Nu är det ju återkommande hans kedja som inleder varje PP. Visserligen skapas ju i regel en riktig målchans per PP också, så jag förstår att det fortsätter gnuggas. Klart är dock att vi måste få in en förstecenter nästa år som håller hög nivå. Tror att Elias behöver få känna att han är den där jokern ett tag till. Även om han inte verkar förstå det själv som sagt.
Tycker att Elias Pettersson har haft det ganska tungt i ett gäng matcher nu där han inte fått mycket i sitt spel att stämma.
Det är en otroligt stor skillnad nu mot för när han var ny i A-laget och skapade magi med pucken i så gott som varenda byte.
Jag minns inte exakt när det hela började men kan det ha varit ungefär samtidigt som han var iväg med U-18 landslaget?
Han kan ju självklart inte ha tappat allting bara sådär i 17 års ålder utan han kommer garanterat förr eller senare tillbaka till det spel som han visade upp i början när han kom upp till A-laget.
Jag är inte rätt person att svara på hur han hittar tillbaka dit. Om han ska fortsätta kriga på i A-laget i hopp om att det lossnar igen så snart som möjligt.
Ett annat alternativ skulle kanske kunna vara att han får spela 2-3 matcher med J20 och förhoppningsvis få tillbaka lite självförtroende samt hitta tillbaka till sitt otroligt magiska spel med pucken.
Skönt med seger mot kissekatterna även fast jag tycker att vi borde ha vunnit över 60 minuter och tagit 3 poäng.
Tycker att båda målvakterna gjorde ett bra jobb i kassen men framförallt Olsson i Sundsvallskassen gjorde ett par svettiga räddningar och fixade nog faktiskt 1 poäng till kissekatterna.
Knockoutseger på läktaren för övrigt. Drar självklart inte alla i bortaklacken över en och samma kam men både komiskt och tragiskt att se hur en specifik person i bortaklacken försökte starta bråk med sittplatspubliken bredvid bortstå.
Men sure. Det är säkert inte lätt att vara 29 år och fortfarande bo hemma på pojkrummet hemma hos mamma och hålla på kissekatterna,
Jämtlandsfil: 2p är betydligt bättre än 0p som vi brukar säga 😀 Nu bör gossarna kunna spela lite mer avslappnat med lite luft nedåt i tabellen. Förutom de givna sorgebarnen avslut och i synnerhet päpä så var det ett beteende som fick mig att lätta ur TV-fåtöljen. En handfull gånger kladdades det med pucken vid egna tekningcirklar och precis runt egen blå. Lösa flipp-pass över motståndarklubbor eller mellan moståndarben i dessa situationer ser ju inte stabilt ut. Tur att vi hade Mattsson idag.
Samma problem som vanligt . Det solklara bottenlagets ANDREmålvakt har 93 % räddningar mot oss . Tur att Mattsson var vaken också . 8 dagar till nästa match av nån anledning . Träna avslut fram till dess
Nyss hemkommen från ladan. Tycker Timrå öppnade matchen helt ok ändå och vi får ju ett ledningsmål att gå på.
Sen stannar flowet av, i och med att vi får fem mot tre i nästan två minuter!! Förklara det, den som begrip!?
IFSH kunde sedan odla på individuella, darriga uppspel/rensningar m.m från Timrå.
Elias P inte godkänd i min bok, att dribbla stillastående är ingen framgångsfaktor varken för honom eller laget. Han är lagets största talang dock, och man får inte kväva med för stora förväntningar.
Sett över säsongen tycker jag att Erik Lindhagen är en riktigt bra värvning. Säkert kostnadseffektiv, och är på jobbet varje dag.
Skönt med en seger även om det satt åt helvete för långt inne. Sundsvall är ett div 1-lag utan Åke Lund. Starkt att vinna läktarmatchen också mot 800 tillresta Sundsvallsfans.
SMÅLAND: såg du ens matchen? Så jävla pinsamt dåliga som bobbarna var borde Mattsson ha hållit nollan ikväll. Jag var i a f på plats å även om det var skönt med en seger så var nog största behållningen ända Timrå Hej sången innan matchen.
bobrov: ja the bobbers var pinsamma. Bara dump and chase å ryggsäckshockey. Det enda som var pinsammare var väl våra avslut! Grabbarna måste fan börja extra träna på avsluten annars blir detta ingen rolig vår.
Laken: Boyce ser trubbig ut i allt han gör men har åtminstone tre kvalificerade målchanser och sätter matchavgörande. Han är het framför kassen och bör återfå en plats i en offensiv formation bara därför. Marklund, Öhrn, Axelsson, Brynis och Tikkinen hade inte många rätt i min bok. Berglund gör en av sina bästa matcher denna säsong och förtjänar beröm då han vanligtvis sågas. Detsamma gäller för Fernholm som jag tycker kändes lugn och stabil.
Hemma nu från dårhuset ala Nubbens idiot bygge undviks kval mot kovlands serie så får man vara jävligt nöjd. De här små lätta spyflugorna klarar ALDRIG ett kval de som bär laget är Dahlen, Elias, Mattson. säger allt om nivån på övriga fyllvärvningar från pajasen. Fortsätt bänka Wedin o Bryn dår tränare alla tre ni är. Inte en spelare som kan spela fysiskt som sanny sa såg inte en tackling trots ett derby SKANDAL
Desperationen framför mål finns fortfarande inte där. Men en målvakt som släpper så många returer, hur kan man ungå att slå in någon? Fortfarande för lite desperation. Det är alldeles för blött och för snällt!
Längesedan jag såg en sådan usel insats av Timrå IK på hemmaplan. Det var bedrövligt idag. Inte en 3 poängare på 3 derbyn. Nästan tränarbyte enbart pga det.
Jävla skitmatch...men vi lyckades vinna. Felpass. ..och uselt powerplay. ..men Mattsson var vår bästa spelare idag och räddade oss ifrån en förödande förlust!
söder över: Mattsson bästa Tikare so far med marginal. Päpät.. suck. Till och med Wargen påpekar att det ser otränat ut och säger "dom måste snacka ihop sig".