zigge:
Även jag ska se er match. Ser fram emot den. Fast krocken med På Spåret är olycklig, så det blir egentligen bara till att kolla på första "perren" och sedan upplösningen. Jag hoppas faktiskt att ni vinner, så man får se Bert Robertsson grina och säga att man förtjänade segern och att man minsann inte alls har hamnat i en formsvacka (som efter matchen mot Luleå senast).
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
zigge:
Tack! Joji, det var ju lill-lördag kvällen före och då slog väl vraken runt tillsammans med flottans glada gossar från KA2. Förvisso ett nedlagt regemente, men desto fler anledningar att supa sig redlös därmed.
Måste ha missat det klippet. För min del har det fungerat helt okej med S24 de gånger jag haft med sajten att göra, men det finns säkert de som klagar...
Dunc:
Hmmm... Till att börja med vore det en framgång bara att näta mot OIK, för det har vi inte lyckats med på 125 minuter plus tre straffar. Ganska bisarrt egentligen, men så är banne mig fallet.
DJ Hemp: Karlskrona gjorde en kalasmatch o deras målvakt har inte den räddningsprocenten utan anledning. Men i dag var dom chanslösa. Det kunde lika gärna ha blivit 5 eller 6-0. Problemet för Timrå är att dom är för orutinerade, men som sagt det blir hela tiden bättre. Fortfarande saknas dock ett par viktiga detaljer. Som t.ex backarna som hela tiden måste stoppa puckan i anfallszon innan man kan skjuta. Detta gör att målvakten hinner bättra sin position. Däremot har spelet framför målvakterna både i anfall o försvar blivit betydligt bättre mot för vad det var i början på serien.
Nu kommer det att hända saker, var så säker!
Modano: 4-0 på serieledarna, förbaskat bra men man är inte ett dugg förvånad. Det följer mönstret punkt till pricka.
Härligt att se hockeyhausse på Hockeysnacksbörsen, med Modano o Hemp i högform och ett backbeat från Orion. Inte illa... inte alls illa.
Knylan: tänker i samma banor som dig. Wade lämnar nog efter säsongen. Kanske Hundertpfund, han glimtar dock till ibland som du säger. Men ska någon forward lämna är det väl honom jag tänker på först (beror dock på löneanspråket helt klart, håller med dig där också).
Jag är nog inne på att man ska försöka behålla så många möjligt sedan kryddar man med några klass-spelare. Förhoppningen är att ungtupparna ska fortsätta att växa.
Det är lika svårt som vanligt att hantera den här sortens segrar. Fan vad trevligt.
Det känns sjukt att säga när man ligger på nedre halvan men det är få ur den här truppen som det känns solklart att INTE förlänga med inför nästa säsong. Det är Wade Bergman liksom. Hunden lufsar på, glimtar till då och då. Vet inte vad han har för löneanspråk.
Det kanske kan bli något detta ändå, på sikt. Skulle vi lyckas kravla oss upp på play off-plats, masa oss till Kvalserien och skrälla oss upp i SHL så tycker jag att vi tackar nej. Det vore kyligt.