Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
Even when I'm the underdog,
I still prepare a victory speech.
www.youtube.com/watch?v=PdiCJUysIT0
Det optimala vore om vi kunde ta oss till arenan och träffa mikenomad, Hahl Bundy och Timrå Icon och supa järnet i en jävla loge. Sedan lämnar du bilen på parkeringen och vi tar bussen hem. Där emellan ser vi lite av matchen också. Förhoppningsvis tar vi minst en poäng... : )
Jag häckar alltså i Radiohuset igen numera. Sitter granne med Christer Jonasson för övrigt. Vi brukar snacka hockey och sånt ibland. Kanon! Då vet du ungefär var jag kan plockas upp. Jag kan komma till närbelägen plats på angivet kommando. : )
Menar du på måndag? Inte mig emot. Får man kröka till lite men likväl vara i fogdens och kompositörens sällskap? Kanin... Jag menar kanon i så fall! : )
Du ska nog se att jag kommer att ta mig dit. För jag bor inte i Eken i nuläget. Tyvärr. Jag bor i en loserstad någon mil söder om Timrå... Faaan! Ja, så jävligt är det. Den skitstaden håller på att ta livet av mig, så jag måste härifrån. Helvete! Fast okej, nu ska jag försöka att dra iväg på några matcher först...
Men hur är det möjligt att dessa smågrabbar är så bra, egentligen? De flesta hade man ju inte ens hört talas om innan, ett välbekant fenomen förvisso men ändå.
zigge:
Även jag ska se er match. Ser fram emot den. Fast krocken med På Spåret är olycklig, så det blir egentligen bara till att kolla på första "perren" och sedan upplösningen. Jag hoppas faktiskt att ni vinner, så man får se Bert Robertsson grina och säga att man förtjänade segern och att man minsann inte alls har hamnat i en formsvacka (som efter matchen mot Luleå senast).
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Men imorgon blir det livehockey.
zigge:
Tack! Joji, det var ju lill-lördag kvällen före och då slog väl vraken runt tillsammans med flottans glada gossar från KA2. Förvisso ett nedlagt regemente, men desto fler anledningar att supa sig redlös därmed.
Måste ha missat det klippet. För min del har det fungerat helt okej med S24 de gånger jag haft med sajten att göra, men det finns säkert de som klagar...
Dunc:
Hmmm... Till att börja med vore det en framgång bara att näta mot OIK, för det har vi inte lyckats med på 125 minuter plus tre straffar. Ganska bisarrt egentligen, men så är banne mig fallet.
Jaji, värsta krossen mot de där Rosenbom-gubbarna. Nu har jag svårt att se hur vi ska lyckas åka ur den här serien. Men man har ju varit med förr, är inte född i går, så än tar man en match i taget. O-hamn borta nu. 0-0 där senast. Jävligt seg match...
Ovanligt att både Rangers och Canucks sparkade tränaren och anställde varandras nysparkade som ersättare. Som verkar vara varandras motsatser i ledarskapsstil.
Men ingen är som Roffe! 4-0 till oss, kul idag med.
Okej, jag fick hjärnsläpp angående Tortorella. Han var väl i Rangers i flera säsonger och är, som du skrev, nu i Canucks. Det visar hur lite jag bryr mig om NHL och hur mycket jag var inne i judarnas hämnd...
Var det inte där han kom ifrån? Så det var en kort tränarsejour...
Det var ett hoppingivande inlägg. Och man tycker ju att självförtroendet hos TIK-arna borde vara på topp nu, så att vi bara skulle sopa hem resten av matcherna. Men den här sporten tycks sakna logik och då väljer jag att tro ingenting.
Ja, nu kom de andra också. Men det krävs visst något alldeles extra för det. Skulle uppskatta om inläggsfrekvensen härinne var lite jämnare fördelad och att folk inte bara skockas här när vi utför stordåd. När grabbarna misslyckas försvinner skribenterna som en avlöning och det har jag svårt för.
Okej, men det beror på hur man ser det. Jag tänker att vi har lagt en massa så kallade "hedersamma" förluster på hög den här säsongen (och även tidigare). Man hatar ju den sortens förluster, men de kommer alltid i överflöd. Har för övrigt rätt dålig koll på Tortorella även om han tränar N Y Rangers, som jag diggar.
DJ Hemp: Karlskrona gjorde en kalasmatch o deras målvakt har inte den räddningsprocenten utan anledning. Men i dag var dom chanslösa. Det kunde lika gärna ha blivit 5 eller 6-0. Problemet för Timrå är att dom är för orutinerade, men som sagt det blir hela tiden bättre. Fortfarande saknas dock ett par viktiga detaljer. Som t.ex backarna som hela tiden måste stoppa puckan i anfallszon innan man kan skjuta. Detta gör att målvakten hinner bättra sin position. Däremot har spelet framför målvakterna både i anfall o försvar blivit betydligt bättre mot för vad det var i början på serien.
Nu kommer det att hända saker, var så säker!
Modano: 4-0 på serieledarna, förbaskat bra men man är inte ett dugg förvånad. Det följer mönstret punkt till pricka.
Härligt att se hockeyhausse på Hockeysnacksbörsen, med Modano o Hemp i högform och ett backbeat från Orion. Inte illa... inte alls illa.
Så nu börjar vi snacka SHL. Då kan man ana hur det kommer att gå i O-hamn. En hedersam förlust kan tänkas...
Har väntat länge på ditt beat och där kom det. Som av en händelse drömde jag för första gången om dig i natt. Du hade en jävla massa djur, mest hundar som jag runt och matade, samt ett gäng internationella gäster på din rätt imponerande gård. En helt normal dröm i min värld.
Egentligen har jag inte varit frånvarande. Har bara inte skrivit så förbajat många inlägg. Och de man skrev drunknade ju totalt i floden av alla andra inlägg. Nu är ju floran här en annan och då syns de direkt. Så jag är väl en sån som har ett ganska jämnt engagemang, oavsett serie. Eller där ljög jag lite, det här går jag mer igång på än de senaste ES-säsongerna...
Knylan: Jag håller med. Om truppen alltså. Behåll så gott som allt. Tyvärr är det dock inte så enkelt. Men man lär göra ett tappert försök.
På måndag kräver jag över 3300 i hallen.
Desto fler som kommer, desto större chans finns det att kunna spetsa till denna trupp till nästa säsong.
Knylan: tänker i samma banor som dig. Wade lämnar nog efter säsongen. Kanske Hundertpfund, han glimtar dock till ibland som du säger. Men ska någon forward lämna är det väl honom jag tänker på först (beror dock på löneanspråket helt klart, håller med dig där också).
Jag är nog inne på att man ska försöka behålla så många möjligt sedan kryddar man med några klass-spelare. Förhoppningen är att ungtupparna ska fortsätta att växa.
Det är lika svårt som vanligt att hantera den här sortens segrar. Fan vad trevligt.
Det känns sjukt att säga när man ligger på nedre halvan men det är få ur den här truppen som det känns solklart att INTE förlänga med inför nästa säsong. Det är Wade Bergman liksom. Hunden lufsar på, glimtar till då och då. Vet inte vad han har för löneanspråk.
Det kanske kan bli något detta ändå, på sikt. Skulle vi lyckas kravla oss upp på play off-plats, masa oss till Kvalserien och skrälla oss upp i SHL så tycker jag att vi tackar nej. Det vore kyligt.
Aha, det är där det händer. Men finns där några "kända" namn? Tyckte att vi var så många här som ändå hade träffat på varandra under så många år och att det var lite av poängen med HS...
Glöm inte att hälsa till Charlotte G! : )
Telge vann efter straffar... : (