1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589855 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22

« · 1655089 Till forumet

Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22

Herminator:

Bra jobbat med vaskeriet! Då startar jag en ny matchtråd kvällen till ära. Har noterat att vår match är den enda i serien som spelas i dag.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
DJ Hemp: Går det att se någonstans om hur många biljetter som är sålda, eller återstår det till ikväll att se?
Kommentera

Diddeli:

Ja, det stämmer, men jag tror mig veta att jag dessvärre inte har tillgång till den kanalen numera. Trist att man har så få möjligheter att se laget, men det är bara att bita i det sura äpplet och inse att man inte har råd med allt (jag lever lik förbannat över tillgångarna i nuläget - Lyxfällan nästa!?)

Kommentera

Diddeli:

Jag försökte hitta lite info nu, men vet dessvärre inte hur man gör. Däremot fann jag denna intressanta text på hemsidan:

"Välkomna till Timrå IK's säsong 2014/15 - den hetaste säsongen någonsin!"

Kommentera

Diddeli: Ticnet.se använd arenafunktionen. Står inte antalet biljetter men det går att få en ganska bra överblick av att kolla på de berömda "prickarna".
Kommentera

DJ Hemp: Klart det är en het säsong, det brinner ju i knutarna
Kommentera

Ståplatsbiljetter student/pensionär/ungdom till kvällens match mot Karlskrona bortskänkes till marginalåskådare.

Ta med en vän eller familjemedlem på matchen ikväll, kontakta mig på [email protected] så ordnar jag biljetter (skickas på e-post eller SMS).
Kommentera

Hoppas verkligen att det kommer mycket folk ikväll och att inte "bara" är sålda biljetter. 
Kommentera

Hälge: Jamen det tror jag. Ibland tror jag HS domineras av oss olyckliga som bor på långt avstånd från arenan som får utlopp för känslorna här och inte på plats. Ur ett Stockholmsperspektiv är det en jättegrej att åtminstone få vaska en handfull biljetter. Då blir det oproportionellt mycket sånt snack från oss.  Svårt att tro att inte fler än vanligt som bor närmare faktiskt mobiliserar sig och släpar sig ut.
Kommentera

Ta gärna bussen ni som kan, cash rakt in i klubbkassan. Tack för det Nobina.
Kommentera

El Maco: Så kan det vara, men pratar man med arbetskamrater t.ex så verkar det vara svårt att få dem att gå på matchen. Däremot så "skulle det vara tråkigt om de gick i kk".
Kommentera

Hälge: 2500 plåtar sålda hittills, enligt Nollan. Mindre än vad jag hade hoppats på. Trodde på 4000 allt som allt, men att 1500 löser in sig på plats är väl iofs ingen orimlig sak?
Kommentera

JobbaPuck: Jag vaskar två till biljetter när jag kommer hem från jobbet.
Kommentera

Johan J: blir bra m folk idag, parkeringen är fullsmockad :-)
Kommentera

Öl, nötter, chips och fyra stödbiljettter inhandlade. Timråtröjan är på och jag sätter mig i soffan för att se Timrå köra över Karlskrona inför en sjuhelvetes publik!
Kommentera

Det börjar bra!!!!! 
Kommentera

"Det var grabbarna från Timrå,
Det var grabbar med kulör,
Det var grabbarna som var på ett sjuhelvetes humör..."

Tidigt 1-0 - Krossa KHK!

Redigerad kommentar

Kommentera

Har vi någon gissning på publiksiffra?
Kommentera

Diddeli: 3243 gissar jag utan någon som helst aning om hur det ser ut.
Kommentera

Vem kör ismaskinen?
Kommentera

Smokey: Stig!
Kommentera

Diddeli: Timrå måste snäppa upp försvaret en del om detta ska gå, Kkrona har haft flera rena lägen där Norja räddat oss.
Kommentera

Diddeli: Knappt halvfullt i hallen, årskort inte på plats och vaskningar på det så kan det kanske nå upp emot 4000 ikväl
Kommentera

Gorkyman: Mm, försvarsspelet ser lite tunnt ut. Iofs var ju inte offensiven bländade heller. Hoppas på en bra 2a nu!
Kommentera

Gorkyman: Att vaska biljetter, är det ett typiskt timråfenomen, eller förekommer det även på andra ställen?
Kommentera

Gorkyman: Börjar bli lite mycket utvisningar med
Kommentera

Gorkyman: Jag skulle gissa på runt 4000 jag med
Kommentera

Diddeli: Tydligen 3575 på plats.
Kommentera

Johan J: I alla fall biljetter sålda! Hade hoppats på fler
Kommentera

Tråkigt med ett sånt där mål direkt efter en superräddning av Norja
Kommentera

jå1: Nu såg defensiven bättre ut men inte så mkt framåt, en farlig styrning och en lobb som var så när att smita in annars inte så värst vassa chanser
Kommentera

Gorkyman: Hoppas gör man men det känns lite sådär just nu. All in i 3e!
Kommentera

fermo: Typiskt Timrå IK i stor jävla kris-fenomen skulle jag säga. Ingen mångårig sedvänja i Timråkretsar.
Kommentera

fermo: Jag tror att vi är relativt ensamma om det hela. Jag minns inte exakt men jag tror att det kan vara jag som först försökte pracka på folk själva idén. Uppkomsten kom iaf ur att vi exilare ska kunna bidra fortlöpande och inte smita undan och lägga allt ansvar på de som bor i närområdet. I brist på andra alternativ så är biljettvaskning det enda sättet.

Principen är att man ska betala samma pengar varje match som man hade gjort om man själv kunnat gå. En ståplats vuxen (100:-) är lika med två ungdoms-/pensionärsbiljetter á 50:- för att boosta publiksiffran.

Kommentera

Det märks att Viasat visar våra matcher väldigt sparsamt med tanke på de superlativ Forsberg och Strömberg öser över Norja. Norja som är den enskilt största anledningen till vårt tabelläge. 

Kommentera

Knylan: äre nå tryck på publiken dårå?
Kommentera

El Maco: Norja pris som bäste Timråit
Kommentera

El Maco: Bra tryck på publiken om man jämför med annars. Fan va dålig på straffar vi är :(
Kommentera

Berglund:

Fem förluster av sex möjliga efter OT nu - det är en jävligt dålig statistik! : (
Kommentera

El Maco: Tryck på publiken? Hade kunnat varit det om Knylan själv hade varit på plats med ett par trumpinnar i handen. Ge han det och en 0.5 L Trocadero och det behövs inte så mycket mer. 

Kommentera

LingaN: Slängde han inte dem på modoiterna?
Kommentera

El Maco:

Det stämmer visst, men jag har sett honom trumma även efter det. : )

Trocadero - fan vad sugen jag blir!
Kommentera

1 poäng mot Karlskrona , hoppas det går bättre mot Kronkalle
Kommentera

Andersson: Hahaha!
Kommentera

DJ Hemp: Vi kan vända den här säsongen så fort Stig får köra ismaskin. Förväntar mig en nytändning efter att arenanaffären är i hamn och vi bytt namn på arenan. Det i sig borde kunna ge ett rejält jävlaranama inom hela organisationen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Andersson: Det är inte Karlskrona vi ska förbi. Det är löv, tunor och täljor som ska besegras och en strandad lind i kommunen.

Kommentera

Jag tyckte Timrå ik var duktiga ikväll.

Det märks att karlskronis är ett topplag alltså! Dom går inte bort sig eller slår särskilt mång felpass och de är sällan eller aldrig felplacerade på banan.

Grabbarna gjorde en jäkligt bra defensiv insats idag inkl mika norja! Jag har gnällt massor över honom iår men nu börjar jag få anledning att hålla käft i det ärendet!
Det är inte norjas fel att läget är som det är iår. Det är de tidigare ledarna i förening som blev ansvarsfria och försvann till Sundsvall o så som bär det ansvaret. Visst norja har del i det med men det stora ansvaret bär de som nuppade söder våran ekonomi!

Härlig drag i hallen idag med! Klacken gjorde det riktigt fint idag och gav lite bättre inramning än vad man lärt sig leva med!

Nu ska jag säga varför vi bara fick en pinne med oss! Detta är inte att betrakta som påhopp utan något som skrivs med lite glimt i ögat...

Om jag hänger en sytråd från ribbans mittpunkt och ner till isen så lovar jag att Boyce träffar den nio ggr av tio försök! Han måste stanna efter träningarna och träna direktskott från 3meter utmed första stolpen ska dom sitta! Det faktum att han får ett antal lägen visar att han gör en hel del rätt på isen! Små marginaler avgör...
Träna på detta nu Boyce så avgör du en god del matcher i vår!
Kommentera

söder över: Håller med!
Vi spelade jädrigt bra!
Vi var värda tre hårda pinnar!
De skulle vi kört upp arslet på förra styrelsen
Kommentera

Jag ser i ST:s politikergallup (kan inte länka) att Tony Andersson på frågan om TIK:s betydelse för kommunen svarar: "Viktig men inte väsentlig". I rest my resväska...
Kommentera

Timrå Isstadion: Inte så viktigt att han orkar svara på mail i alla fall. Andra partiers företrädare gör i alla fall det. Apropå IQ.
Kommentera

« · 1655089