1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606038 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-10-16

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-10-16
0tto: Om MPS snittade 1 minut o 15 sekunder i boxplay per match och 1 insläppt så måste det nästan vara nåt slags världsrekord.
Ser ut som han var med i alla 52 omgångar(enligt SHL.se) vilket ger 1 insläppt mål på totalt 65 minuter i BP..
Makalöst.
Jag tänker ekvationen Boxplay+JJ+Didde+Sheriffen+MPS+valfri rackare = förbannat svårt och frustrerande för motståndarna ;-)

jhnd91: Kan hålla med till viss del.
Som Metallica-fan får jag lite gåshud av "ecstacy of gold" (konsertintro)..... samt älskar låten "you could be mine" med GnR men som helhet är även jag klyven till introt..... även om det är bättre än fjolårets märkliga "TIK, TIK, TIK"-introt .
Har så mycket visioner i skallen på hur ett mäktigt intro skulle se ut både visuellt o musikaliskt men skulle nog inte vara genomförbart med "vi är en liten klubb"- ekonomin.... tyvärr
Vi får vara nöjda med Papperskungen och fem röda lampor så länge

Rip Kirby: jag uppfattar det som en, man är på det för sent, sak…

Man får något längre anfall mot sig.

Istället då för att verkligen korta ner och byta tight så kommer det ett långt anfall till…

Man hamnar i läget att inte orka fysiskt sätta stopp.
Motståndaren rullar på och ”marinerar” dom byter folk och håller pucken…

Till slut hamnar spelarna i att icing är bättre än att motståndarna får snurra på.

Är det våra defensiva pjäser inne så orkar dom inte sätta in proppar efter dessa minuter momentumvändare då blir Genborg, Wedda och Heiki som kan resa upp skridskoåkningen.

Jag tror inte att Timrå IK är ute efter det där überpassiva spelet i andra perren och man ser ju betydligt bättre ut i både 1a och 3e, förlängningen räknar jag inte för taktiken där är annorlunda för båda lagen men byten är viktiga och Timrå har lite att skruva på där för att orka hålla upp spelet.

Tryggt för laget ändå att kunna prioritera det viktigaste och hålla ut!

Söderöver: Den känslan får jag också. Men man behöver ju snabbast möjligt hitta ett sätt att taktiskt hantera detta, för det är ju något som annars bara riskerar att fortsätta.

Rip Kirby: mm skulle tro att det är ett fokus man jobbar med för TS har pratat om det i intervjuer/matchavsnitt.

Dom skulle kanske behöva kolla mer på hur dom kan bryta momentum för motståndarna när det blir sådär för det är typ saftig tackling, skotttäck upp i nätet, målvaktsblockering eller Hartmann aggressivitet som krävs…

Att vinna en kamp vid sargen och spela ut över blå bara för att motståndaren sköljer in igen hjälper inte i detta…

Hållanders första NHL-mål har inte uppmärksammats i Timrås sociala kanaler vad jag kan se, lite dåligt tycker jag

Puckat: ja lite faktiskt!

Tycker dom kan trycka ut en fin text till Fille och en bild i ”rätt dress”!

Och när dom då tar sig skärmtid kan dom klicka ut matchavsnittet med så man har någon vettig underhållning en fredag!

Söderöver: Vi har uppenbarligen en grym defensiv just nu vilket är ett vinnande koncept.
Inte alltid roligt att kolla på men svårt att klaga så länge poängen trillar in som den gör.
Men när vi är inkörda och bekväma med denna defensiv så måste vi nog börja fokusera på att även få igång en fungerande offensiv också.
Går inte vinna alla matchet med 2-1 hela säsongen.

Rip Kirby: Jag jublade när man fick reda på att TS skulle bli tränare i Timrå för jag visste hur duktig han är på att få hela laget att jobba för varandra o märket på bröstet dessutom så e han slipad på ett o annat tattarbryne med en hel rävfarm bakom öronen!!!!🤣🤣🇱🇸🇱🇸🇱🇸

Såja.

Nu kan vi njuta av helgen och kanske få ett slut på segertråden och starta en string av göteborgsångest!

Puckat: det där är ju Timrå som organisation. Lite amatörmässigt beteende. Inte så 2025 direkt.
Nä här behöver de steppa upp ordentligt. Klart det ska ut på sociala medier. Både Hållander och Kapanen tycker jag.

jhnd91: Tycker vi ska köra på lite stenhård jävla metal. Ut med gamla rockklassiker och in med riktig tungmetal istället. Dubbelpedar och skrik, då jävlar vaknar publiken.

Lär bli en hel del klagomål men vem fan bryr sig, adrenalinet pumpar iaf!

Öndulat: Inled mig icke i frestelse...

Söderöver: Våra grabbar som spelar i ÖIK gör de in i helvete bra Sagranden har t.o.m gjort mål ikväll tycker vi ska vara glada över dom!!🤣🤣🇱🇸

JonteD: Föresten ÖIK leder med 3-1 just nu!!!🤣🤣🇱🇸

« · 2921554