Andersson: Absolut. Folk är så nyfikna av sig så då vill man se vad som är så dåligt. Ungefär som när någon säger "titta inte dit" vad gör folk? Jo dom tittar dit ändå!
Håkkybåkky: Självklart förringar jag inte Karlskogas prestation så här långt. De skall ha all eloge efter att med små medel säsong efter säsong är med och hotar uppe i toppen. De gör mycket saker rätt helt klart. Men att säga annat än att Timrå är hetast är ganska oproffisionellt.
Sputnik: Ett tillägg till Wennerholms analys: Corsi senaste 10 matcherna (gårdagen ej medräknad): -Timrå 64,93 (PDO 98,53) -BIK 51,46 (PDO 102,93)
Slutsatsen är att Timrå fortsätter dominera sina matcher (corsi för hela säsongen är över 62), men lyckas inte få in pucken. Kan vara så att antalet kvalificerade målchanser har minskat, det förtäljer inte statistiken. Dock kan man säga om BIK att de likt tidigare ligger kring 50 bläcket i corsi, men har höjt sin effektivitet/räddningsprocent avsevärt dessa matcher (snitt för säsongen är 100).
Så BIKs magiska SHL-spel beror alltså på att de har höjt sin PDO för tillfället...
Sputnik: Jag såg nånstans att "tifogruppen" hängt upp en svin stor banderoll på klackläktaren för någon dag sedan, men den tycktes inte vara på plats igår? Någon som vet varför eller sätt samma sak?
NDR: Haha! Rätt, Wennerholm är en klickpajas. Han har snart helgarderat sig med att gå igenom alla lag som potentiellt möjliga lag att gå upp.. Vänta tilös Karlskoga har 4 raka förluster. Då kommer nästa krönika, "Karlskoga går inte att känna igen, de är borta ifrån SHL racet.."
Vilka kriterier har karln ens? "Trodde att Timrå och Björklöven skulle köra ifrån allt och alla." Gubbe lilla, Timrå är 8 poäng före med 5!! Matcher mindre spelade. Teoretiskt kan vi vara 23 poäng före i tabellen efter dessa är spelade...🤦
Ingen verkar ha nämnt det än, men jäklar vad Hardegård levererade i studion haha. En riktig profil med udda tajming och lite säreget språkbruk. Som gjord för TV-rutan
Olle: Håller med. BIK är inte roliga att möta. Ibland vinner vi med 6-1 och nästa match är det stenhårt. Sen jagar de mest skalle och grinar i TV. Otrevlig lag på många sätt
Olle: Hoppas du har rätt, för egen del så känns det 50/50. Wennerholm är en klickpajas, men jag tror faktiskt att just BIK hade varit det sämsta laget att få möta just i en final.
TimraStockholm: Om vi skulle förlora en avgörande final mot BIK så förtjänar vi inte vara i SHL. Egentligen bara pinsamt att tänka att Timrå skulle förlora sin existens i SHL pga bonnalagen IK Oskarshamn och BIK Karlskoga.
NDR: BIK:arna har det svårt i NHC. Visst kan de sprattla till men orutinen i kvalspel talar nog för deras nackdel. Fast å ena sidan, det kan vara en fördel att vara underdog... Men Timrå är just nu favoriter, ingen tvekan om det.
Hassan: Samtidigt får vi inte glömma bort att: - "Redan efter en omgång så är Löven ohotade segrare av HA. De avfärdade Timrå utan problem, ingen kan utmana dem" -Och "Räkna inte bort Modo och AIK än" -Samt "Klassiska SSK kan gå för det denna säsong, inte alls omöjligt"
Parafraserar en aning men ni förstår poängen. Svajjigare "expert" får man leta efter
Håkkybåkky: De är formstarkast de senaste 10 omgångarna och har slagit både oss och löven. De har tagit över lövens tvärsäkra finalplats och har ett av seriens bästa målvaktspar. Vi är dock ff storfavoriter till avancemang. Ungefär så
Sputnik: Hoppas det, just nu har man gått som tåget, har marginal i tabellen och kan lyckas vinna serielunksmatcher även om inte spelet klickar fullt ut. Kommer att bli annorlunda när det bränner till och det är bäst av 5/7 matcher, då skulle kännas bra att ha en till rejäl pjäs i egen zon. Nä, Janne J kan stanna hemma den här gången, jag önskar en försvarsgeneral, inte ett blysänke..
Håkkybåkky: Vet inte, har inte plus. De pluslåser ju hans krönikor snabbare än en grisblink. Förmodligen för att de inte vill att den stora massan ska hinna läsa dumheterna. Men jag tänker att det måste ha något att göra med Daggens grineri.
NDR: Lät väl tvärtom på Nubben, att han var ute efter defensiv men att när Harde gick sönder blev det andra planer. Kanske låter man Lindelöf växa in i det och att man avvaktar och ser om han kan ta offensivt kliv så att Nubben fyller med defensiv i slutändan?
Sputnik: Vad gäller back så skulle önska en till Per Svensson-typ, skulle han gå sönder och det kommer självklart att börja blåsa när man går in i sista delen av säsongen, då tror jag att det blir klent i de bakre leden med den backbesättning som finns idag. Med andra ord, tar hellre en defensiv general före en offensiv PP-back.
Olle: Det är sant... men som han sa nu: Vi har klass men det saknas lite extra men vi vinner på vår klass. Hade det stått Björklöven på tröjorna så hade vi fått se ett helt annat Timrå i ögonen.
Skitsamma jag tycker att han hade rätt i det mesta o vi vann komfortabelt till slut. Hockey är skönt!
roger_sundsvall: Var väl snack om Jensen Aabo från Malmö som vi dessutom snackat om härinne, att Nubben varit i kontakt med han. Vilken typ av spelare han är har jag dålig koll på dock. Nubben själv har ju sagt att han vill ta in en spetsback angående osäkerheten kring Hardegård. Nått säger mig Nubben är en gnutta kylig med hur det blir med spelare över från AHL. 15 februari är ju sista trade deadline. 👍
Kunde inte kolla helt fokuserat på matchen, men nog faen var väl det här klart godkänt? VIK kom ut bra i 1a, Timrå jobbar sig in. Och är mysigt effektiva framåt. 3:e var en ren avspelning.
Hahl Bundy 2.0: tycker Harald har rätt efter första, då var vi inte bra. Sen tycker jag att vi spelar upp oss i två sista perioderna men då hade han verkligen inget gott att säga om oss trots att vi gör 3 raka mål och knappt ger Västerås pucken.
Olle: Jag håller med Harald han har ju rätt idag. Sen var det en skön intervju med Jacke om Slagskott. Albin Carlsson tyckte att han gjorde ett manligt mål. 😄