jag kan ändå köpa matchstraffet på walli, det som kändes märkligt för mig var att ingen domare höjt armen, sen var det helt plötsligt en femma i väntan på videogranskning...u what mate?
Sen var man ju redan irriterad över slashingen på Dahlen, samt att varken domare eller kommentator verkar sett den (?)
Vad vill jag ha sagt? JJ är en målvakt för tråkigt grundspel. Det kan gå hur som helst men 65-35 i vinst. Juel är en vinnarmålis i slutspel… from nu o framåt. Båda behövs. JJ på tråksäsong. Juel efter det. Vad vill man ha? Jag vet mitt svar iaf. Båda. Om det inte går… Juel.
Karlsson74: Nej, du missförstår mig, jag var kanske otydlig. Det blev som det blev och ingen kunde göra något åt det. Håller med att vi behöver en tid nu som blir stabil och inte flaxande på flera håll.
Hockeydynamit97: vadå gnäller?.De slapp ju minst en tvåa själv tänkte när man försökte slå både fingrar och handleder av Dahlen...och sen fick de iaf tre min i pp till skänks..de bör ha varit nöjda. .inte med sin egen insats dock ..men med domarna.. Domaren gav dem fina möjligheter att vinna men de tog den inte, Rätt typiskt när man är ett bottenlag..
TD: har listat ut var motivation "hög fart" kommer ifrån. Domarna trodde dom kollade på repriser i slow motion för Walli kom in så jävulskt sakta, så dom antog bara att i normal speed gick det med en jävla fart.
Laget har hittat ett flow i spelet på ett helt annat sätt just nu, där vi är klart starkare framför båda målen. Vi rensar puckar från returer och screenar motståndarmålvakten på ett bra sätt. Det gör jobbet lättare för Juel, och för all del även JJ om han skulle stått.
Jåkkinen: Men man måste ju kunna bryta med JJ finns nog klubbar som kan ta över hans ganska billiga kontrakt med tanke han har en del tre kronor erfarenheter..
Jåkkinen: Man får väl ragga yttre sponsorer eller dra en swichssväng till... Vi kan kalla kampanjen "Rädda Juel". Jag skulle absolut kunna tänka mig att lägga en femhundring ..om det innebar att han blev kvar.
Ida ä vi glat i hemmabaren igen efter Haiti 🥳🥳🥳 Nu vänt Rönnlunn manna på torsda i EON... Vi ha mång tuff Fighter nu somm vänt... Låt dä rinna lätt ikväll å var da 2026 💪💪💪 HALLELUJA 🙏🙏🙏
Jokipajka: Ja Sjökvist tyckte det var våldsam kraft skrattretande sen vänsterkroken i Skellefteå som man blundade för skrattretande det också domarna sticker minst sagt ut
Synct: egen zon? Jag såg honom ta sats längs E4 i höjd med Söderhamn… borde rubriceras som mordförsök och borde rendera i att hans släkt stängs av från all idrott i minst 4 generationer… inklusive dart och fia med knuff!!! Jag är fortfarande i chock efter att ha bevittnat detta.
Smörgåsen : Hade kontraktssituationen sett annorlunda ut så hade säkert Juel blivit kvar. Precis som du skriver så har vi knappast råd att betala för 2 st förstamålisar nu när Juels kontrakt ska omförhandlas.
Jag tycker Nubben ska göra en helomvändning och prata med Juel att de sätter honom som första målis och får betalt för detta. Ta det från Dahléns lön. För så viktig är Juel för Timrå. JJ får vara andra målis. Visst vi behöver ersättare för Dahlén. Men det går inte att hitta en som Dahlén så satsa på Juel istället och gambla med lite yngre talanger samt en målgörare från Canada.
Smörgåsen : Går man bort sig i avtalsskrivningen kan det blir så. Vi har en första-målvakt och en som har en förstamålvaktslön men som släpper in en slumppuck varje match.
Herminator: Vi ska även ersätta Dahlén. Ska vi stå med två målvakter på över 200k i lön? Där båda vill vara 1a. Bägge vill spela mycket, hur ska vi lösa det?
Smörgåsen : finns inte en förstamålvakt i shl som är för ”dyr” för att kontraktera. Vårt problem är att vi har hattat runt med 2 förstamålvakter och nu har en ledsnat. Juel säger det ju själv i intervjun, inte första gången heller, ”jag minns knappt hur det var att spela” osv. Min högst personliga gissning är att Juel är missnöjd med hur få matcher han fått.
BoyceBoyceBoyce: Juel är lugn, sansad, täcker ytor istället för att vifta runt. Han är en modern och systematisk målvakt som alla lag behöver. I långa loppet är det nog han vi skulle ha satsat på. Lätt att säga just nu när han har tre raka.
Nåja, vi drar ifrån nedåt lite i tabellen och kryper närmare både 5 och 4 platsen. Det får väl ses som positivt. 3 ramträffar och en bedrövlig domarinsats.
Juel visar kvalité och på torsdag bör Genborg och Freij vara tillbaka. Man får vara glad för det lilla
Jåkkinen: Juel återigen en matchtjuv för oss, det är då han är som bäst, när det blåser bakåt. Vi har satsat på fel målvakt, ett par starter för Tim och det är redan smärtsamt tydligt..
7-8 avgörande räddningar plus en ass från Juel. MVP ifjol. Men vi väljer att inte försöka allt vi kan för att förlänga? Dahléns ersättare på riktigt. Nubben, vakna…
Sen var man ju redan irriterad över slashingen på Dahlen, samt att varken domare eller kommentator verkar sett den (?)