VIK Västerås HK - Timrå IK 2014-01-27
Timrå Icon:Är det fler som har problem att se filmen mot västerås?
Det bara hackar i sändningen.
Det inger ju tveklöst ett visst mått av framtidstro.
mikenomad: Äh, det är aldrig för sent att ge upp. Det är tolv omgångar kvar. Var var Björklöven för tolv omgångar sen? De var hottest god damn hockey gods i allsvenskan och ångade mot play off. Nu är de i avgrundens djup. Det kan svänga rejält.
Men visst kittlar matchen mot Metallurg Almtuna?
Haha...medvetet utlämnande av s:et där eller? "Aplöven"....läste "Apröven" t.o.m...
Redigerad kommentar
(Nu tror jag att jag lyckades anti-jinxa iallafall en liten del av ditt överkucku-jinx ;-))
Så helt omöjligt är det inte. Det gäller att pricka in formtoppen, och det verkar vi ju ha gjort.
Timrå Icon: Det är Karlskoga och Karlskrona som är skräcken för serielökarna.
För Loobs gäng försvinner ju lite till av hemmamarknaden dessutom. Tror tidigare FBK lockat många Örebroare som nu fått ett eget lag. Karlskoga är kanske ett pyttegäng men kommer ändå att mobilisera en del sleepers som varit ljumma FBK:are. Å andra sidan kan kanske lite derbyn vara dunderkur för hockeyintresset i värmland.
Redigerad kommentar
Bara att det skulle bli intressant ;-).
Vi får klä ut Eon till en soptunna så grabbarna tror vi är i Uppsala.
Då släpper kanske hemmapressen.
mikenomad: "Nu blir det intressant att ta emot Almtuna hemma nästa match!" Med ett sådant utrop från gudfaderna av Jinx så blir det enligt alla Sfinxprinciper bergsåkert 0 påjnts i den matchen.
Blir jäkligt impad av detta lag. Känns som de har växt och utvecklat vinnarskallsmentalitet nåt otroligt under denna säsong. Vore kul om vi kan behålla laget till nästa säsong.
Jag, om man bara känt att vi har den där jämnheten och kylan som krävs hade man trott stenhårt på det här. Nu nöjer jag mig med att konstatera att det ser lugnt ut neråt och att allt kan hända i övrigt.
Drömmen om det skulle bli verklighet vore ju, frånsett att Timrå gick upp, att både DIF och Malmö ändå missade...
Ja, den är väl lite känd för det. Jag gav upp för länge sedan...
Bigthelin:
Detta är ju helt sjukt. Om utökningen till 14 lag blir verklighet, kan ni vara tillbaka i hösta serien nästa säsong! Vi MoDoiter håller tummarna.
1 poäng upp till Asplöven, 15 poäng ner till Björklöven...
Fan, nu är det kört?
Och jag ligger steget efter på mobilen hela tiden...
Redigerad kommentar
Coolt maffioso-namn på den snubbe som spelade fram till båda VIK-målen förresten. Tänkte på det redan i går, men ännu mer nu när man är mer avslappnad. Låter som en god pizza dessutom!
Tony Romano... Mmmm : )