GO TIMRÅ GO
Det dracks rätt friskt igår. Sedan får man tycka vad man vill om det. Bra eller anus.
Men så var det iaf.
Skitsnack.
Hade de varit ett föredöme inom supporterkluturen hade de skapat betydligt bättre stämning än vad de gjorde under matchen. Så många ska inte låta så lite, framförallt inte som tillrest bortaklack.
Vill bara poängtera att det inte var några av de tillresta leksingarna som misskötte sig utan två exilsupportrar boendes på annan ort som drog igång det hela.
I övrigt skötte sig Leksandsklacken exemplariskt och var ett föredöme för supporterkulturen.
Jag tycker det var väldigt kul med deras närvaro.
Nu har jag varit i kontakt telefonledes med en leksing som var resenär i en av bussarna och som just i detta nu klev av i Falun.
Tydligen var det två stycken Leksandssupportrar som inte hade rest med upp från Dalarna som hade anslutit till klacken på Gärdehov och inte heller bodde på Hotel Baltic som var jävligt dryga och sökte bråk med Emil Nilzén (klackledaren) som dock försökte hålla sig väldigt lugn.
De slet tag i hans och öron och började dra honom bakåt varpå han vred runt och fick in en klockren armbåge på snoken på en utav dem varpå blodvite uppstod och det ville då göra en polisanmälan för misshandel varpå Emil då själv lyfte upp mobilen och kontaktade polisen.
Olyckligtvis dök även pressen upp och knäppte lite bilder och en viss palaver utbröt.
Säga vad man vill om Emil Nilzén. Men han får också oförtjänt mkt skit som han absolut inte skall ha.
Han tar precis som jag väldigt stor plats och syns och hörs i och omkring det mesta som kretsar kring Leksand av naturliga skäl.
Han är lite utav klackens svarta får. Tråkig avslutning på en trevlig helg.
Men så kan det gå när inte haspen är på.
Linköping verkar ju onekligen vara extremt starka hemma i Closetten..
Men jag tror att vi kan ta dem. I kraft av bättre tredje o fjärdekedja..
Våra rödvita verkar ha en förmåga att "göra vad som behövs" och kan dom ta fram det lilla extra i morgon så kan vi få hem tre pinnar i morgon!
FORZA TIMRÅ!
Visa vilka som verkligen rular i morgon!
Tips: 2-1 till Timrå IK.
Ok...............kanske det. Jag förstår att du värnar om de här Sundsvallgrabbarna.
LingaN: Vad tror du om morgondagens match?
Fungerar inte "klotterplanket" eftersom du och din kompis är här och tjattrar?
Regelverket säger följande:
Du ska INTE
Angripa personer (det är deras åsikter eller resonemang du ska ifrågasätta).
Regelverket säger följande:
Du ska INTE
| Angripa personer (det är deras åsikter eller resonemang du ska ifrågasätta). |
Alltså fortsätter ni er diskussion via brev, eller på annat valfritt sätt.
Vi gjorde bra med ölpengar på Leksingarna igår. Sedan är det trevligt med mycket folk på matcher, oavsett färg på kläder.
Att du sedan lever i självförnekelse och kategoriskt förnekar dina handlingar är ditt problem - inte mitt!
Amen.
Då gör jag ett nytt försök.
Vad andra Sundsvalls-supportrar gör får de själva ta ansvar för. Men rent principiellt är jag emot alla former av hatramsor, och jag har tagit avstånd från beteendet på SCA-cupen.
Naturligtvis spelar det roll att det var ernie beroende på hans hätska angrepp på mig.
För egen del skulle jag aldrig ställa mig i en annan klack, och jag kan inte begripa att någon annan gör det heller.
Missade jag att svara på någon av dina frågor?
Där snackar vi perspektiv. Sedan får ni tycka precis vad ni vill om mig. Gör mig inte ett skvatt.
Löjligt, patetiskt, fjantigt - so what?
Alltid retar någon.
För "visst gör det ont när knoppar brister", för att citera Karin Boije.
Moverare: Man kan förstås tycka vad man vill om Magnus val att stötta Leksand i en match mot Sundsvall. Jag lägger nog inte så mycket värderingar i det, då jag tycker det hela är rätt så harmlöst. Det känns mer som att det är du som rent personligen ser det som extra störande att det är just Magnus som gör det, då du får skäl att "gå till angrepp". Alternativt är det glädjande för dig, på samma grunder.
Berätta för mig om det hade spelat någon roll vilken "känd" Timråsupporter det var som hade ställt sig i Leksandsklacken och viftat med halsduken?
Berätta också för mig om du reagerar lika aktivt mot de Sundsvallssupportrar som vid varje SCA Cup, oavsett motståndarlagets tröjfärg, med en gång ställer sig och sjunger hatramsor i bortaklacken när Timrå spelar?
Då dricker jag whisky i Norrbotten och äter skinka samt öppnar paket!
GOD JUL!
Sant, att ernie konverterat från TIK-läran till masläran bekräftar bara mina farhågor om svartfoteri. Aldrig att jag skulle ta på mig en annat lags souvernier, jag tar hellre på mig Palmemordet och skottet i Sarajevo innan jag tar på mig en Leksandshalsduk eller Modotröja.
friskan: S.k???
Per HApps: Jag tror Ernie försökte fiska åt sig lite gratis sprattelvatten tills han åker och ser Leksand på hemmaplan!
-Gurra-: Tackar ödmjukast för att du är en förstående och storsint människa!
Helg Ernest: Dom som håller på Catter och Modo och bor på Örnen i Timrå är nog bara en, d v s undertecknad som för övrigt känner sig rätt unik i den ställningen. Jag hade en alldeles underbar barndom och har aldrig spelat hockey aktivt, inte ens i knattelag men jag lever ett rikt liv...