Kris
« Föregående · 364971 · Nästa » Till forumet
Sv: Kris
Johan J:
Visst kan inte Kenta lyssna på allas åsikter om spelare hit o dit, men faktum är att Jäger har varit inne på massor av baklänges mål. Det har vi sett och säkerligen de andra spelarna i truppen, Om du spelar med en spelare som du ej litar på. blir spelet lidande, offensivt o defensivt. Sen kan man inte skylla allt på Jäger utan hela laget som inte når upp till en jämnnivå. Vad det beror på vet jag inte? Är det något som inte stämmer i truppen?
Visst kan inte Kenta lyssna på allas åsikter om spelare hit o dit, men faktum är att Jäger har varit inne på massor av baklänges mål. Det har vi sett och säkerligen de andra spelarna i truppen, Om du spelar med en spelare som du ej litar på. blir spelet lidande, offensivt o defensivt. Sen kan man inte skylla allt på Jäger utan hela laget som inte når upp till en jämnnivå. Vad det beror på vet jag inte? Är det något som inte stämmer i truppen?
Sv: Kris
Johan J:
Då är vi tillbaka på varför värvades han, tyvärr så var det nog en stor miss. Men med alla lyckade resultat som nubben har gjort. Är det inte konstigt att en blir skit. Vi skulle behöva minst 1 bra back, men med alla dessa icke eu spelare vi har blir det nog ganska svårt att hitta.
Då är vi tillbaka på varför värvades han, tyvärr så var det nog en stor miss. Men med alla lyckade resultat som nubben har gjort. Är det inte konstigt att en blir skit. Vi skulle behöva minst 1 bra back, men med alla dessa icke eu spelare vi har blir det nog ganska svårt att hitta.
Sv: Kris
Lirarna har helt enkelt tappat takten, vart katten har de lagt den?
Lirarna kan (om de vill) spela lika synkroniserat och svänga värre en Neal Peart och Geddy Lee i sina bästa stunder.
Om lirarna känner sig avslappnade och harmoniska så kan de bjuda publiken på harmonier liknande Blackmore/Lord.
Nu känns det mset som om spelarna lirar karoke med Brittny Spears.
Det vore på sin tid att Lirarna stänger in sig i omklädningsrummet FÖRE morgondagens träning och rensar luften.
Ingen Kent-Anders eller "Nubben" närvarande, bara LIRARNA.
LOVE PEACE AND ENTERTAINMENT
Lirarna kan (om de vill) spela lika synkroniserat och svänga värre en Neal Peart och Geddy Lee i sina bästa stunder.
Om lirarna känner sig avslappnade och harmoniska så kan de bjuda publiken på harmonier liknande Blackmore/Lord.
Nu känns det mset som om spelarna lirar karoke med Brittny Spears.
Det vore på sin tid att Lirarna stänger in sig i omklädningsrummet FÖRE morgondagens träning och rensar luften.
Ingen Kent-Anders eller "Nubben" närvarande, bara LIRARNA.
LOVE PEACE AND ENTERTAINMENT
Sv: Kris
Dared: Håller inte med dig angående Kapanen. Tycker inte att Kapanen sett nervös ut, han kan ju inte göra allt när han inte får hjälp. Målen mot HV71 skulle ingen målvakt kunna göra något åt.
Sen tror jag att bästa målvakten för dagen får stå, svårt för en målvakt att peta Kapanen speciellt när han inte stått en match än, dessutom relativt otränad.
Noterade även att under HV71 matchen så tittade Hirsch mer på publiken än matchen dom gånger jag tittade ner i båset, tyckte att han såg ointresserad ut. Spelstilen under värmningen påminde exakt om Ahl, lika stel som när han gjorde comeback här i höstas.
Ge Kapanen lite mer hjälp så håller han några nollor till, skulle sitta fint mot Brynäs nu.
Sen tror jag att bästa målvakten för dagen får stå, svårt för en målvakt att peta Kapanen speciellt när han inte stått en match än, dessutom relativt otränad.
Noterade även att under HV71 matchen så tittade Hirsch mer på publiken än matchen dom gånger jag tittade ner i båset, tyckte att han såg ointresserad ut. Spelstilen under värmningen påminde exakt om Ahl, lika stel som när han gjorde comeback här i höstas.
Ge Kapanen lite mer hjälp så håller han några nollor till, skulle sitta fint mot Brynäs nu.
Sv: Kris
Frella: En mer oengagerad målvakt har jag nog aldrig sett under uppvärmning inför match... Okej att han är reserv, men han såg verkligen nonchalant ut, rörde knappt en fena då det såg ut som han var rädd att överanstränga sig.
Han vill säkert stå i kassen, visst, men lite seriositet kan man väl ändå kräva.
Han vill säkert stå i kassen, visst, men lite seriositet kan man väl ändå kräva.
Sv: Kris
Johan J: Frågan är om det finns tillräckligt (tvivlar på att TIK kan klara att dra in ett par, tre nya som SSK gjorde) och dessutom kan det vara så att det inte bara handlar om att köpa spelare. Personligen är jag tveksam till att halvdesperat köpa in förstärkningar under pågående säsong. Akuta brister måste avhjälpas osv, men det är lagbygget som är det viktiga. Att få in rätt spelare, typ UD är aldrig fel, men man måste också inse (och det är nog det viktigaste) att det är hårt arbete som gäller.
Sv: Kris
Jag häpnar alltid över hur många det är som rackar ner på laget så fort de förlorat. Förlorar de är de knappt vatten värda, vinner de så är det som det ska vara. Ganska stora skiftningar där.
Sälj den, köp in den, bänka honom, skicka tillbaks kanadicken - sluta gnälla och visa spelarna ert stöd istället, oavsett hur bra eller dåligt det går för tillfället.
Dessutom vill jag tillägga att cheerleadersen i Stångebro är ganska fina att titta på, så där valde nog Hirsch rätt.......
Sälj den, köp in den, bänka honom, skicka tillbaks kanadicken - sluta gnälla och visa spelarna ert stöd istället, oavsett hur bra eller dåligt det går för tillfället.
Dessutom vill jag tillägga att cheerleadersen i Stångebro är ganska fina att titta på, så där valde nog Hirsch rätt.......
Sv: Kris
Johan J: När det stod klart att Eldebrink var förlorad så var Hussen helt enkelt det bästa alternativet med tanke på hans meriter och att kände till laget så pass väl som han gör eftersom han verkat inom densamma både som spelare och bollplank till Peter Smedberg i A-jun.
Däremot satte jag vissa frågetecken efter hans miserabla inledning av denna säsong där han stod och sov vid fembytena och när vi hade spelat sex omgångar av ES så hade vi den mindre smickrande statistiken 7st! lagstraff, vilket fick mig att se rött. Det är oacceptebelt på den här nivån. Må vara hänt i lägre serier men absolut inte i ES. Det är så oprofesionellt som det bara kan bli. Men därefter ryckte vi upp oss.
Ska man ta en utvisning, så ska det vara en "riktig" utvisning. Inte några mesiga lagstraff eller snackutvisningar. Sådant trams kan de andra lagen få pyssla med. Vi ska spela hockey efter resurserna.
För som bekant vinns inga matcher i utvisningsbåset.
Vidare behöver vi heller inte göra allt så förbannat snyggt. Visst förstår jag om spelarna vill bjuda publiken på det där lilla extra. Men det kan vi göra när vi leder med ett par mål och inte när vi jagar eller leder med uddamålet.
Visst vi har snarlika tröjor som Detroit i vartfall färgmässigt och paralleller kan även dras till Sovjets vingar. Den röda armén. Men väl där upphör likheterna.
Jag älskar klapp-klapp hockey men det får inte ske på bekostnad av att vi skall slarva bort till synes solklara ledningar eller tappade förväntad poäng till förlust.
Det är bara in och kötta utav helsike. Kan dem andra så kan vi. Hellre grishockey och poäng än skönspel och magplask.
KÄMPA TIMRÅ!
Däremot satte jag vissa frågetecken efter hans miserabla inledning av denna säsong där han stod och sov vid fembytena och när vi hade spelat sex omgångar av ES så hade vi den mindre smickrande statistiken 7st! lagstraff, vilket fick mig att se rött. Det är oacceptebelt på den här nivån. Må vara hänt i lägre serier men absolut inte i ES. Det är så oprofesionellt som det bara kan bli. Men därefter ryckte vi upp oss.
Ska man ta en utvisning, så ska det vara en "riktig" utvisning. Inte några mesiga lagstraff eller snackutvisningar. Sådant trams kan de andra lagen få pyssla med. Vi ska spela hockey efter resurserna.
För som bekant vinns inga matcher i utvisningsbåset.
Vidare behöver vi heller inte göra allt så förbannat snyggt. Visst förstår jag om spelarna vill bjuda publiken på det där lilla extra. Men det kan vi göra när vi leder med ett par mål och inte när vi jagar eller leder med uddamålet.
Visst vi har snarlika tröjor som Detroit i vartfall färgmässigt och paralleller kan även dras till Sovjets vingar. Den röda armén. Men väl där upphör likheterna.
Jag älskar klapp-klapp hockey men det får inte ske på bekostnad av att vi skall slarva bort till synes solklara ledningar eller tappade förväntad poäng till förlust.
Det är bara in och kötta utav helsike. Kan dem andra så kan vi. Hellre grishockey och poäng än skönspel och magplask.
KÄMPA TIMRÅ!
Sv: Kris
Johan J: Bra att du har förtroende för näringslivet, hoppas dom ställer upp också. Annars är det väl kapitalet som saknats tidigare. Inför förra (succe-) säsongen var det Nubben som med kloka värvningar med liten börs skaffade spelare som passade in.
MItt minne brukar för det mesta vara OK, men du får gärna friska upp det om du vill ;-).
MItt minne brukar för det mesta vara OK, men du får gärna friska upp det om du vill ;-).
Sv: Kris
Hmmm, så länge inte Hirsch är skulden till några baklängesmål i elitserien får han väl titta på cheerleaders eller sitta och läsa Fibban i båset. Själv minns jag Pecka som väl inte var känd som den som ansträngde sig på träning och, som ibland, ryktades det, tog en cigg i periodpauserna...
Nä, nu tycker jag att det börjar bli lite väl mycket orsaksletande. Skall vi inte ta kontakt med någon "Marabout" oxå..?
Så, Lallande dårarna är alive and kicking..!
Nä, nu tycker jag att det börjar bli lite väl mycket orsaksletande. Skall vi inte ta kontakt med någon "Marabout" oxå..?
Så, Lallande dårarna är alive and kicking..!
Länkar:
http://www.saulat.com/
http://www.saulat.com/
Sv: Kris
Johan J: Har inte heller sett någon träning med Hirsch men uppvärmningen mot Hv71 såg inte bra ut, alla spelare värmde upp medans Hirsch åkte runt och tittade på motståndarna, tittade på publiken, såg ointresserad ut. När han sen stod i mål så släppte han in ca 90% av puckarna, såg ut som om han inte hade lust att agera.
Han kom med ett stort självförtroende och trodde att han skulle peta Kapanen men det är det inte många målvakter i Europa som gör. Kommer Hirsch inte upp i Kapanens nivå så måste han väl anstränga sig, det ser inte bra ut det han håller på med nu.
Det är stor skillnad på match och träning men han måste ju bevisa på träningen att han är bättre än Kapanen, är han inte det så kan han väl visa lite intresse under match.
Det är nu på tiden att pucken går stolpe in, turen har verkligen inte varit på vår sida. Spelet har varit bra i dom flesta matcher men puckjäveln vill bara inte in, det ska Brynäs få sota för i morgon.
Han kom med ett stort självförtroende och trodde att han skulle peta Kapanen men det är det inte många målvakter i Europa som gör. Kommer Hirsch inte upp i Kapanens nivå så måste han väl anstränga sig, det ser inte bra ut det han håller på med nu.
Det är stor skillnad på match och träning men han måste ju bevisa på träningen att han är bättre än Kapanen, är han inte det så kan han väl visa lite intresse under match.
Det är nu på tiden att pucken går stolpe in, turen har verkligen inte varit på vår sida. Spelet har varit bra i dom flesta matcher men puckjäveln vill bara inte in, det ska Brynäs få sota för i morgon.
Sv: Kris
eyz59: Jo, men hur länge ?
Det är länge sedan företag slutade med Goodwill.
Sattsar man pengar vill man ha valuta för dom.
Då vill man naturligtvis accosieras med vinnare annars har det ju ett negativt PR värde. Med den allmänna ekonomiska åtstramningen, så har det faktist blivet så.
Sedan om trenden håller i sig, kommer det även påverka företagens köp av sittplattser. De hela mynnar ut i en olycklig negativ trend ekonomiskt för TIK, som du kanske förstår.
Det är länge sedan företag slutade med Goodwill.
Sattsar man pengar vill man ha valuta för dom.
Då vill man naturligtvis accosieras med vinnare annars har det ju ett negativt PR värde. Med den allmänna ekonomiska åtstramningen, så har det faktist blivet så.
Sedan om trenden håller i sig, kommer det även påverka företagens köp av sittplattser. De hela mynnar ut i en olycklig negativ trend ekonomiskt för TIK, som du kanske förstår.
Sv: Kris
Dared: Förmodligen är värvningen, trots sina NHL meriterna, av Corey Hirsch en av tidernas största floppar, någonsin i Timrå IKs historia. Jag hoppas jag har fel, men jag ser hellre en halvbra Kapanen i mål istället för den där fiasko målvakten som värvats in.
Jag hoppas för guds skull att det jag påstår är helt fel, men det tror jag inte att jag har, i alla fall.
Jag hoppas för guds skull att det jag påstår är helt fel, men det tror jag inte att jag har, i alla fall.
Sv: Kris
jalla: Vet ju inte det, men vad man hört och sett på matcher så verkar han ju allt annat än intresserad. Han må väl bli bättre iofs, men det känns väl ändå säkrare med en rutinerad back up än med Fagge/Öhrling, dock om han är usel gillar jag inte att han är icke EU, kunde gott fått en bra icke EU back isf istället.
« Föregående · 364971 · Nästa »
Bakåt: Jäger och Hansson har inte varit tillräckligt bra än så länge. Även om de spelar med någon annan hygglig back blir det backparet lite skakigt. De gör för många enkla misstag helt enkelt. Jäger skulle vara bra offensivt, men 6 ass än så länge är inte superbra. Förstärkning behövs verkligen på backsidan!
...och nu till det positiva. Kapanen är lika bra denna säsongen.