Kvalserie
« Föregående · 388782 Till forumet
Sv: Kvalserie
gud: Hockey är kampsport där dom som kämpar mest och har mest hjärta oftast vinner matchen om vi nu övergår till att snacka Elitserien igen. Självklart så händer det att spelarnas humör och tålamod tryter och då blir det slagsmål och uppgörelser - det hör till spelet och har alltid gjort. Hockey är inget lallspel för gamla damer med handväska. Hockey är Blod - Svett och Tårar.
Sv: Kvalserie
Helg Ernest: Det beror ju liksom på hur länge man varit inne på isen. Numera räcker det med 10 sekundersbyten sedan är det bara att kliva in i båset och sätta sig i en 5-10 minuter. Det där med att målgörande femma får fortsätta på isen efter det man har gjort mål kommer ju från den andra sidan pölen och praktiseras nog inte lika hårt här hemma i veteranserien.
Sv: Kvalserie
Moverare:
fan..du är ju cool som skriver så...;0)
kan allafall skriva att ni har ett grymt flyt för stunden och jag hoppas att du kommer in o skriver "samma" sak igen när kvalet är klart..
tyvärr för oss TIMRÅ IK supportrar så har ni i TIMRÅ IK blå laget haft den turen som vi i TIMRÅ IK Supporterklubb inte haft.. men det blir alltid en ny match...;0)
fan..du är ju cool som skriver så...;0)
kan allafall skriva att ni har ett grymt flyt för stunden och jag hoppas att du kommer in o skriver "samma" sak igen när kvalet är klart..
tyvärr för oss TIMRÅ IK supportrar så har ni i TIMRÅ IK blå laget haft den turen som vi i TIMRÅ IK Supporterklubb inte haft.. men det blir alltid en ny match...;0)
Sv: Kvalserie
Jag har inte läst Boorks artikel, men om det handlar om att försvara Odoyas agerande och hänvisa till att hockey är en tuff sport och att svenska spelare måste bli aggressivare så tycker jag att föredettingen Boork återigen är ute och cyklar.
Det är en väsentlig skillnad mellan tuff fysisk hockey och slagsmål. Att mer eller mindre oprovocerad hoppa på en motspelare utan anledning ( jag ser inte hämnd som någon anledning ) är ett tilltag som jag i alla fall inte vill se på hockeyplaner. Tuffa tacklingar, mycket kroppskontakt är en självklarhet och där måste svenskarna bli bättre ( och domarna tillåta mera ), men rena slagsmålsincidenter tillför nada till hockeysporten. Det är bara dumt och fånigt. Jag tycker faktiskt att det tenderar till barnsligt. Påminner mycket om uppgörelserna i småskolan.
Jag gillade också Bob Probert. Men framför allt för att han också kunde spela hockey och agera tufft på planen. Men när han slog en motspelare blodig var det inte kul längre. Då förvandlades han från hockeyspelare till primitiv buse.
Häpp !
Det är en väsentlig skillnad mellan tuff fysisk hockey och slagsmål. Att mer eller mindre oprovocerad hoppa på en motspelare utan anledning ( jag ser inte hämnd som någon anledning ) är ett tilltag som jag i alla fall inte vill se på hockeyplaner. Tuffa tacklingar, mycket kroppskontakt är en självklarhet och där måste svenskarna bli bättre ( och domarna tillåta mera ), men rena slagsmålsincidenter tillför nada till hockeysporten. Det är bara dumt och fånigt. Jag tycker faktiskt att det tenderar till barnsligt. Påminner mycket om uppgörelserna i småskolan.
Jag gillade också Bob Probert. Men framför allt för att han också kunde spela hockey och agera tufft på planen. Men när han slog en motspelare blodig var det inte kul längre. Då förvandlades han från hockeyspelare till primitiv buse.
Häpp !
Sv: Kvalserie
Föär övrigt är actionleif etta på topplistan över människor som gjorde mig glad förra året.
För under tredje perioden i Supportermatchen åkte han fram till mig, med ett ansikte förvridet av ilska och väste.
– Din fule jävel.
Det var efter att jag än en gång gjort något man inte får göra på en hockeyrink, och än en gång kommit undan med det.
Om jag spelar fult?
Jättefult, jag gör det jag är bäst på.
För under tredje perioden i Supportermatchen åkte han fram till mig, med ett ansikte förvridet av ilska och väste.
– Din fule jävel.
Det var efter att jag än en gång gjort något man inte får göra på en hockeyrink, och än en gång kommit undan med det.
Om jag spelar fult?
Jättefult, jag gör det jag är bäst på.
Kvalserie
Skulle inte ni kunna vara så vänliga att fippla till resten av säsongen att ni hamnar i Kvalserien. Det finns en, om än så liten, chans att vi tar oss dit och jag saknar derbyna.
Supportermatcherna är ju inte särskillt spännande, vi är helt enkelt för bra för er.
Supportermatcherna är ju inte särskillt spännande, vi är helt enkelt för bra för er.
« Föregående · 388782
skrev ju det..KAPA PÅ BARA..nu är ju ES spel
manligt och det ska göra ont...Heja Wikegård...