-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 13
- Silly Season 2026-27 (4926)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Det är en väsentlig skillnad mellan tuff fysisk hockey och slagsmål. Att mer eller mindre oprovocerad hoppa på en motspelare utan anledning ( jag ser inte hämnd som någon anledning ) är ett tilltag som jag i alla fall inte vill se på hockeyplaner. Tuffa tacklingar, mycket kroppskontakt är en självklarhet och där måste svenskarna bli bättre ( och domarna tillåta mera ), men rena slagsmålsincidenter tillför nada till hockeysporten. Det är bara dumt och fånigt. Jag tycker faktiskt att det tenderar till barnsligt. Påminner mycket om uppgörelserna i småskolan.
Jag gillade också Bob Probert. Men framför allt för att han också kunde spela hockey och agera tufft på planen. Men när han slog en motspelare blodig var det inte kul längre. Då förvandlades han från hockeyspelare till primitiv buse.
Häpp !