Kvalserien 2010
PP Sundsvall 54.35, vilken rysare.
Tre minuter kvar...
Två minuter kvar...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Svårt att tro att Tingsryd ska orka hålla undan. Tre skott på mål mäktade de med i andra.
Japp, där kom 3-2...
AIK VS Timrå, får dom verkligen spela sin mållåt när vi är där, TJUVAR!
Bragd-Birger:
Har jag sagt hela tiden men tyvärr bestämmer inte jag ! Leksands IF är ett skämt.
Nu ska vi bara jobba in TAIF i mål också så blir det ett bra avslut på denna underbart vackra vårdag.
Skönt att slippa Rögle också. Tråkiga och en jävla förmåga att stjäla sjukt mycket poäng. AIK har man gosigare minnen av.
HillBiliRedNeck: Jag sympatiserar med Rögle.
Intressant dock, nu måste ju "vi som ska spela KHL och inte elitserien-klubben" öppna upp för inval.
Om inte Rögle avgör i sudden/straffar så räcker det med en pinne för AIK.
Och där gör AIK 1-0.
2-2 i Gärde.
Redigerad kommentar
Som Staffan "Just nu" Lindeborg skulle ha sagt.
JUST NU är AIK i Elitserien.
Nostalgi;)
Kärring Wiklund, klapp klapp klapp, kärring Wiklund klapp klapp klapp.
Ja vafan en hundring kan det va värt att betala om det blir så att äcklen i kattlådan får möta Kovland nästa säsong. =o)
Skulle va kul att veta om det fortfarande skulle bli hyllningsramsor till Hjärnsläppet Wiklund då också.
Vinner TAIF i dag då löser jag medlemskap i Gröna Brigaden till nästa säsong.
Inte på långa vägar lika påfrestande som det alla Leksandssupportrar tvingas utstå. Denna ständiga hausse inför och under säsongerna bara för att i säsongens avgörande stå där, förnedrad, sodomerad och nerpissad.
Anonymous:
Det är mycket man bör göra här i livet, personligen spelar jag aldrig emot Leksand och Liverpool när jag väl spelar.. :)
Nej, fan vet. Men varför måste man alltid vara bäst just när det gäller? Jag betraktar det som en viss prestation också att vinna en serie flera år i rad, som Leksand väl har gjort nu? Den består av mer än 50 omgångar och därmed har de visat prov på ett visst styrkebesked. Att man sedan viker ner sig och torskar i en och annan avgörande kvalmatch, varför ska man straffas så hårt för detta?
Ja, med nuvarande system är det rättvist vad som sker. Det är därför jag anser att systemet borde ändras. Jag är ingen leksing, men börjar nu anse att det hela är smått parodiskt...
Där är vi överens. MIF, LIF och AIK till eliten. Det blir roligare då. Men i värsta fall inte för TIK. Jag är till viss del kluven i den frågan. Vi kan mycket väl vara i behov av räddningsplankor som RBK och SSK även i framtiden...
Redigerad kommentar
1968/1969 var ingen höjdarsäsong för Timrå IK. Vi höll nästan på att åka ur den gången. Vårt enda silver togs säsongen 1973/1974.
Leksand är mycket riktigt i eliten oftare, om vi räknar från starten av serien säsongen 1975/1976. Men det hjälper dem knappast i dag.
Annars är jag faktiskt lite ambivalent i frågan. Så jävla kul är det inte att som längst nå kvarts- eller semifinal heller. Jag vill vinna hela skiten. Naturligtvis är leksingarna besvikna som fan i nuläget (även om det teoretiskt sett inte är helt kört ännu). Men de vann SM-guld 1969, 1973, 1974 och 1975. Tänk att få sitta hemma och tillfredsställa sig själv till dessa medaljer (de har säkert en och annan video från den tiden). Jag avundas dem...
Edit: Systemet är åt helvete. Leksand borde faktiskt spela i elitserien vid det här laget. Det kan inte vara rätt att ett lag som leker hem allsvenskan varenda år aldrig tar steget upp. Snacka om poetisk orättvisa...
Redigerad kommentar