Kvartsfinal 2009
Alltså: Det spelar ingen roll om timrå har en spelare innanför blå, pucken slås inte avsiktligt mot målet MEN styrs i mål av egen back. Missar jag något? Jag tycker att det är solklart mål. Det är ju självmål och sånt räknas väl alltid, oavsett om man har en avvaktande utvisning och målvakten har lämnat kassen (Nicklas Wallin någon?) eller om det är en avvaktande offside.
Enormt skön seger iaf. In med Åkerlund i målet på onsdag (11 insläppta på två matcher är sådäääär). Kan bara några av våra tunga pjäser komma upp i normal nivå så ska vi kunna rubba dom där nere.
Räknas väl inte som att man är med i spelet så länge man håller i sargen?
Sen om målet var offside gör ju saken bara lite mysigare, hur Kentas nackhår krullar sig av ilska när han ser bilderna och anser att det är offside.
Det är min innersta önska just nu att han blir, jag förlorar hellre med 7-0 än med 5-4 efter sudden. Speciellt eftersom Davidsson kände att det var orättvist, då blir förlusten tyngre.
Nej nu ska jag njuta av Styfs skott nån gång till sen blir det att fokusera på nästa match. Långt ifrån över och Timrå ligger fortfarande i underläge enligt mig.
Inte lätt att vinna i extrem religiösa områden som Jerusalem, men förhoppningsvis kan vi sätta deras tro i gunging.
Sådana där dundermissar gör målvakter darriga lång tid.
Den där tavlan är helt jämförbar med Salos hoppmål.
Och det vet ju alla vad som hände med hans självförtroende efter det.
ALLA spelarfruar åkte på vinterkräksjukan lagom till Timrås dubbelmatch mot HV.Dom var för sjuka för att ta hand om sina barn så som den sanna supporter jag är fick alla ungar sova hos oss i vår säng...Många barn var det och sängen är bara 1.60...
Jobbig natt var det ..men vad gör man inte ...
Men blir det något gnäll för det så blir jag bitter."
Nej, det var inte offside eftersom Styfs fruktansvärda slagga styrs på HV-spelarens klubba innan den går över blålinjen. Och det var heller ingen hög klubba, för den som nu vill ha det till det, på samma grunder. Alltså, det är bara då det är en offensiv spelare som är sist på pucken det kan bli diskussioner vid såna här situatuioner.
Haha, någon som hört Jonasson på radiosporten vid segermålet?
"-Ohh, herregud! Styf gör en Vitryssland"
Dream Team: Aaah, regeltolkningar. Jag gillar sånt. Därför:
Det du säger om att pucken touchar på HV-spelarens klubba är sant, det innebär dock inte att det inte är offside. I regelboken, regel 451, står det följande kring just detta:
"2. Om en försvarande spelare åker med eller passar pucken in i sin försvarszon, medan en anfallande spelare befinner sig i offsideposition, skall ingen offside dömas."
I det fall som nu skedde, eller liknande fall där pucken styrs på en försvarande spelare innan den går över blålinjen och därmed ställer anfallande spelare offside, så anses inte försvarande lag ha åkt med pucken eller passat den in i försvarszon.
Därför skulle det kunna anses som offside i det här fallet. Däremot, det finns en annan text som ställer till det här. Under samma regel, 451, finns följande text:
"Om försvarande lag skulle göra självmål utan någon inverkan eller kontakt med spelare eller puck av anfallande lag under en avvaktande offside, skall målet godkännas."
Frågan är då, räknas det som "utan inverkan" när Styf skjuter pucken via en klubba sådär. Personligen tror jag det och säger därför att målet är korrekt, men jag är inte helt säker.
Jo men kolla hur powerplay-målen går till, till exempel MPS mål.
Jag vidhåller:
### Klasskillnad i powerplay-spelet, HV ställer upp varje gång utan stress och press. Vi får knappt in pucken i offensiv zon. ###
Utan att ha minsta koll på plusminus-statistik o.s.v. så tyckte jag två spelare förtjänar grymma överbetyg igår: Sebbe Erixon och Robin Jonsson!
Emigranterna från Jönköping gav sig ut på Vättern och hamnade i Karlsborg eller Motala ;-}
Timrå rockar vidare!
jag klickar för att se filmen men det händet inget.
Är det fler som har problem.
Fast till gårdagens match mot Hv hittade jag en filmsnutt som har med det mesta på expressens.se
Det är ju tack vare stjärnorna i laget, såna som Pyörälä, som vi ÖVERHUVUDTAGET ÄR I SLUTSPEL. Hade Inte RJ kunnat luta sig mot såna spelare hade vi varit i kvalserien nu. Vart var RJ när det krisade i höstas? Det var då Lehtonen med ett flertal kanoner räddade föreningen. Det håller fan inte att ha spelare som är kassa hela grundserier på den här nivån. Det är dessutom en sak att lyfta sig från usel till okej, jämfört med att leva upp till epitetet "lysande" varenda match.
Pyörälä, Tenkrat, Wandell, Lehtonen m fl: TACK FÖR SLUTSPELSPLATSEN!
RJ: VAR GLAD ATT DU ÖVERHUVUDTAGET FÅR SPELA SLUTSPEL! Ha så kul i din nya klubb nästa säsong! Där får du nog svårare att glida på räkmacka under grundserierna…
Spelare som Pyörälä och Lehtonen har bevisat sen länge att de redo för en NHL-chans. Pyörälä var t ex Timrås bästa forward i slutspelet ifjol.
ALLA spelarfruar åkte på vinterkräksjukan lagom till Timrås dubbelmatch mot HV.Dom var för sjuka för att ta hand om sina barn så som den sanna supporter jag är fick alla ungar sova hos oss i vår säng...Många barn var det och sängen är bara 1.60...
Jobbig natt var det ..men vad gör man inte ...
Ann
Idag kl. 07:12
Det här låter ju jäkligt oroande. Det måste vara hotell som gäller antar jag.
14 mål är bra i grundserien.