Modo - Timrå IK 2010-11-25
Som den hårt prövade TIK-cyniker man är räknar jag iskallt med en fortsatt berg- och dalbana.
Hockeykväll förresten... Var har Wikegård hittat den där skjortjäveln egentligen? : )
MoDo - TIK nu...
Nu har vi tagit 10/12 sen uppehållet. Utan att spela bra! På lördag kan vi, om Gud är god, ha Karlsson, Corso och ev Skogs tebaks samtidigt som Murran ansluter. Då ser det fanimej helt ok ut.
Självförtroendet kan inte annat än peka uppåt nu. Och krampaktigheten bör därmed rimligtvis minska i samma grad. In och kör - ni kan ju!
Perfekt att möta Luleå nu. Dom har peakat, och Timrå slog dom senast.
Käka kolhydrater och var beredda på att ta kampen med dom, då finns det klart läge för nya härliga poäng.
Hockey är en underbar sport!
Grattis till segern. Timrå med sina 13,1% inför matchen ger MoDo en lektion i hur man spelar powerplay. Det känns lite förnedrande.
Mina kamrater i Sk-eå har varit nöjda idag kan jag meddela, vilket jag fått lida för.
Edit: Däremot håller jag inte med angående Åkerlund. Idag får han massor av puckar på sig och släpper bara in ett mål men hela hans kroppsspråk andas nervositet. Dessutom har han en tendens att överjobba vissa skott han får på sig och därför släpper han också många returer. Nej min röst går till Pitkemäki och det kommer den göra för resten av säsongen.
Redigerad kommentar
Tänk bara...Viinanen/Pikkarainen och sedan Corso/Murley...kan bli något.
Redigerad kommentar
Tack för detta grattis! Som jag bollar tillbaka med avseende på den förvärvade serieledningen...
Några saker jag tycker är positiva direkt efter slutvisslan.
* Jesper Dahlroth
Inte världens snabbaste spelare direkt men gjorde en mycket bra debut (förra matchen räknar jag inte då hans speltid bestod av att åka från utvisningsbåset till bänken efter att ha suttit av en utvisning). Skulle inte ha något emot om grabben fick fler chanser (kanske blir man tvingad till detta då Jokela klev av skadad (vad det verkade).
* Magnus Åkerlund
Var väldigt tät idag, mycket roligt för honoms och lagets skull att han fick göra så bra ifrån sig. Är värd att få stå nästa match också efter den här insatsen.
* Per Hallin
Per öser inte in poäng men jag tycker han är nyttig ändå. Han jobbar riktigt hårt och är fortfarande bra på att åka skridskor. Hade ett mycket bra boxplay byte bl.a.
Redigerad kommentar
Sedan tycker jag att Dahlroth gjorde en klart godkänd insats av det man noterade. Borde kunna hoppa in fler gånger framöver under säsongen om det behövs.
Upp med händerna ned med brallorna
fall på knä inför universums härskare
Timrå dom anfaller - spriten flödar, städer faller!
Noterade Challes blick, vid utvisning min. kvar.
Spelare säljes imorrn eller?
Vi kanske får vänta förgäves en kväll som denna. Vad skulle de ha att säga egentligen?
Jävligt skön seger, vad ska MoDo klaga på nudå, framförallt Spud?
1-5 nu alltså!? Kanon! Minns att så slutade det första bortaderbyt i "Kempis" säsongen 00/01. Då var man på plats. Två raka derbysegrar i det läget...
Redigerad kommentar
Inte ens Fröken fotled kan rädda modoliderna om de spelar så här.
Fan vilken tråkig match. I dag hann jag ju inte ens bli lite smånervös.
Bravo! Själv har jag kollat på E4-derbyt syd. Inga gubbhästar där. Unnar inte HV någonting så trist med tre poäng till Rosenlund...
Det gör även Foppa-mannen. På sitt sätt. Ordet är hur som helst fantastiskt roligt.
"Vi leker att du är en gammal gubbhäst som är dålig och måste avlivas av veterinär och bli hamburgare!"