Moraträsk
« Föregående · 137338 Till forumet
Sv: Moraträsk
westerlind:
Brynäs är pressat i morgon. Timrå ligger bra till och kan åka ner till Gaevle och inte känna den minsta press.
Tänk om Brynäs förlorar, tänk om? Du är då välkommen in i gemenskapen i du vet vad.
Tigrarna spelar med klorna mot strupen.
Knätofsarna har vi redan slagit i en match vettu..
Brynäs är pressat i morgon. Timrå ligger bra till och kan åka ner till Gaevle och inte känna den minsta press.
Tänk om Brynäs förlorar, tänk om? Du är då välkommen in i gemenskapen i du vet vad.
Tigrarna spelar med klorna mot strupen.
Knätofsarna har vi redan slagit i en match vettu..
« Föregående · 137338
Nu ska vi gå på tigerjakt det kan vara farligt ssch ssch (slå undan tigrarna med händerna) -
Vi kommer till ett tigermål vi måste in med pucken nu ssch ssch (slå in pucken med händerna) -
Vi kommer till ett kärr eller är det ett träsk? Vi kan inte gå runt det, vi kan inte gå under det, för det finns mycke´ grodor där: ej öron ej öron ej svansar hava de (hoppa smågrodorna)
Vi kommer till en Gaevlerink, det är alldeles mörkt, vi känner oss omkring (känn med händerna i luften)
Vi känner något hårigt (stryk det håriga med händerna)
Vi känner något hemskt (Fortsätt stryk)
EN TIGER!!!!!!!
Upprepa alla rörelser fast i omvänd ordning.
Åååå äntligen har vi fångat den...