NHL lockout 2012
Timrå Icon:
Ja eller nej. Skrev RDW ett kontrakt på sex matcher med Timrå? Att han har skrivit på för hela säsongen nu spelar ingen som helst roll.
På samma sätt skulle MoDo kunna skriva ett nytt kontrakt inför varje match med Steen och säga "Vi har inte bestämt oss för om vi ska signa honom för hela säsongen eller inte, så vi ska utvärdera honom i ytterligare en match."
Om du har läst MD's dom så är det absolut ingen skillnad att plocka in RDW på sex matcher eller att ta in Steen tills NHL drar igång.
Timrå Icon:
MD är ju tydliga att det gäller ALLA typer av korttidskontrakt och att det inte spelar någon roll huruvida spelarna har NHL-kontrakt eller ej, vilket innebär att Linköping i sådana fall fuskade precis lika mycket när de tog in Murley eller Eriksson.
Eller som Icing-Ove skrev i MoDoboken:
Richard Demén Willaume
Redigerad kommentar
Då har dom tolkat det annorlunda, var ju iprincip en bojkott mot NHL. Andra korttidskontrakt har man ju aldrig ifrågasatt.
Blizzard: De är olagliga fram tills att hela NHL-säsongen ställs in. Då blir de plötsligt lagliga igen. För då är det tydligen moraliskt rätt att ta in dom.
Ja, du hör ju hur det låter. Snart kommer dem. Snart....
att vissa klubbar tar in olagliga nhl-spelare, säger ganska mycket om dom klubbarna...
Att folk sitter och jublar åt att NHL-proffs förbjuds.
Det säger ganska mycket om det här landet. :)
Jag röstar på att Modo får spela kommande 10 säsonger i Tummen Upp - tröjor, samt att dom ändrar sin slogan till 'The Qvislings of Hockey''.
jå1: Alla säger att vi var sämre ifjol varför skall vi då hamna i KS eller AL, lagen som nu har proffs varför leder dom inte AL , vinner dom inte jämt.... jo för dom är inte så bra! kommer dom att bli bättre det tror jag inte.
Tänk om dom skulle ligga i Es då skulle dom ligga före oss det tror jag inte,vi har bättre stomme i vårt lag, bättre spelare än dom totalt ett bättre lag .
Rykten om underkännande av spelarnas fackförening började sent denna vecka. Tillsammans med så kom farhågorna att om NHLPA går i den riktningen, det skulle det betyda slutet på 2012-13 säsong. Vice kommissionär Bill Daly sade ungefär samma sak på fredagen. Men egentligen, vad annat ska han ska säga? Spelarna använder underkännande - eller bara hotet om det - som en förhandlingstaktik, och NHL kommer naturligtvis göra samma sak med hot om att avbryta hela säsongen.
Så det blir kul i ett kval fullt med NHL lirare!
<<<<<allsvenskan nästa!
www.hockeysverige.se/article/13719159/jag-betalar-forsakringen-sjalv
www.hockeysverige.se/article/13718993/nhl-talangen-klar-for-ssk
Redigerad kommentar
Olle:
Uteslutas? Från ES? Då kommer en saftig bestraffning från konkkurensverket.
Då infinner sig frågor.
Hur går det i Elitserien då? Vilka är vinnare och förlorare?
Och lägg nu inte energi på att ifrågasätta det jag skrivet. För det är helt onödigt. Fokusera på sakfrågan i stället.
Hur kommer detta att påverka svensk hockey?
NHL är en Kalle Anka-turnering som har börjat gräva sin egen grav. KHL har ju fan mer trovärdighet.
Redigerad kommentar
Agera Nubben....innan det är försent!
Källa: NHL ställer in Winter Classic | NHL | Internationellt | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Jag undrar hur Helber resonerar nu när 1:e målisen Engstrand är skadad... LO spelare går ju bort...eller blir det ändrade spelregler nu när LHC blir drabbat på en så viktig post?
Mäster T: Här får Zätas lagkompis Damien Brunner ordentligt med spö, detta av motståndarlagets målvakt, Ronnie Rüeger. I regel gör ju målvakterna upp sinsemellan då det vankas fight, men här har vi då ett undantag.
Obama ger sig in i LO frågan.
" -Varje gång sådant här händer vill jag påminna ägarna och spelarna: Ni tjänar pengar för att ni har en massa fans som verkligen jobbar hårt. De köper biljetter och ser på tv. Det borde ni tänka på. Ordna upp det här, sade Obama i The Tonight show med Jay Leno."
Presidentens order: Lös NHL-konflikten | NHL | Internationellt | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Nu ska jag hålla mig rätt tråd. Synd att det råder anarki härinne.
Kanske LO:n kan ta slut ändå. Hoppas.
Hästen hockey går som tåget med jonte e i truppen.. Fast det gjorde dom innan med iofs...
Finska ligan har ett bra uppsving med i år. Publiksiffrorna ökar bra väl där tyckte jag mig se på twitter... Måste vara pärssinens förtjänst?
Det som är helt klart är att lockouten ställer till det klart negativt för oss fattiglappar. Vf o modo mår riktigt gott av den.
Jag vill att vi skaffar skills från nhl med. Som jag sagt innan så tycker jag inte att vi ska jobba på crosby nivån utan snarare 3kedje folk som producerat godkänt i nhl. Lite lägre prislappar lite kortare kontrakt o oftast den sortens killar som skulle passa in i montens tänk.
Hos oss skulle en sådan kille vara given i 1a lina o pp kanske även bp om det vill sig väl... Vi har en transatlant plats över o den borde kunna fyllas av en sådan kille...
Men det är juh det här med ekonomin...
Att ligan skulle straffa oss är nog inte särskillt troligt. Som sagt tidigare här så är det till sist allas egna intressen som bestämmer något...
Nåt som vi skulle ha gjort oxå...ijentligen
Ingen som tackar oss. Alla ser om sina egna hus.
pmN-: Inte så hög lön? Stax under 2 miljoner i månaden...
Säg att han skulle acceptera enn kontrakt på 500.000 i månaden + försäkringskostnad...
Det tror du Timrå har råd med?