NHL lockout 2012
Bragd-Birger:
Det finns fyra icke-EU-platser kvar i hela serien och tre av dem innehas av Timrå, Frölunda och Brynäs som redan är för lockoutspelare i elitserien.
Jämfört med förra lockouten har KHL kommit till samtidigt som antalet tjeckiska, slovakiska och finska klasspelare i NHL knappast ökat. Vi har en del svenska NHL-spelare i mellanskiktet som till synes är "up for grabs" men sedan är det nog inte jättelättvärvat och det kan kosta pengar.
Mora lyckades värva en hög med skickliga NHL-spelare av olika anledningar, Linköping, Djurgårdan Timrå och Färjestad lyckades också locka till sig någon enstaka utländsk stjärna. Ett antal av klubbarna fick dock hålla till godo med utfyllnadsspelare med tveksam karaktär som knappast kan betecknas som stjärnor. Att ta för givet att superstjärnorna från hela Europa står på kö för att få lira i HV 71 är därför antagligen lite överdrivet.
Vill man ha NHL-stjärnor och inte har någon svensk så innebär det nog att någon av de importer man redan har hamnar på läktaren, såvida inte hockeyligan utvidgar antalet tillåtna utlädnska spelare.
När det gäller publikintresset kan det även vara värt att komma ihåg att det inte bara är hemmalaget som drar publik. Jag misstänker att Rögle med Sidney Crosby i förstafemman drar mer än Rögle utan, men det är bara min gissning.
Wayne Gresky: Lyckades vi bara "locka till oss någon enstaka stjärna"?
Vi fick in Zäta, Kirpusoff, Petteri-Berg och Modin.
Skulle tro att vi var ett av de lag som fick bäst spelare den säsongen. Ett lag som definitivt hade chans på SM-guld, med tanke på att vi redan hade Niklas Nordgren, Teemu Aalto, Jonathan Hedström och Valeri Krykov.
Vi hade definitivt ett bättre lag än Djurgården på papperet i alla fall. Men de slog ändå ut oss direkt i kvarten.
Så att förstärka med NHL-spelare behöver verkligen inte betyda automatisk framgång.
Blir lättare att tippa matcher nu i Allsvenskan ;) Västerås, DIF och Mora blir enkla matcher haha :D
Majkii:
Nu väntar jag bara på att Salo skall kontakta Lecavalier och Crosby samt Chara ^^
Betyder det att lockouten blir långvarig eller vadå?
Nu anmälde jag det här inlägget. Sabla mobil.
Redigerad kommentar
egentligen varför är det så viktigt att han är kvar där borta, han bor ju i detroit dessutom inte precis där mankör mötena.
Han borde kunna vara här finns mail och telefon. Skulle det visa sig att dom verkligen har gjort framsteg och att en lösning är nära så finns det flygplan han kan sätta sig i och åka till mötet.
mikenomad:
Tappar mark? Inte då, enligt vissa här inne betyder ju NHL-spelare gratispoäng.
mikenomad:
Antagligen.
För oavsett hur bra de andra blir så blir ju vi också bättre, därför blir de poäng vi tar gratispoäng eller något sådant. Jag minns inte den ursprungliga motiveringen.