Timrå IK som förening har en 75-årig historia där föreningen Timrå IK föddes 1966. Tyvärr så har inte klubben lyckats med att förvalta historien kring klubbmärket till att göra det till ett klassiskt klubbmärke som tex DIF och AIK har gjort.
Man har fallit för myten, att med ett engelskt namn så säljer man mer souvernier.
- Men helt seriöst, alla som har sett en örn i kommunen dom senaste 20 åren räcker upp en hand. .................
- Och alla som har sett en tall i kommunen gör lika dant.
I ett sigill från 1600-talet beskriver man området som nu kallas Timrå i ett märke "logga" som består av sju stycken tallar.
Av en händelse så fanns det sju stycken av dessa ståtliga träd framför Timrå isstadion fram till dess att Sydkraft köpte namnet. Tärnhuvud ansåg väl då att dom sju stycken tallarna skymde sikten för "hans" varumärke och sågade ner några stycken av dom.
Det värsta i denna historia är att klubben helt verkar sakna känsla för hur man vårdar ett varumärke. Klubbmärket är inte ens representerat på matchdräkten och när man fyllde 75 år. Så firade man detta genom att ta fram en glaspuck med örndjävulen på och inte klubbmärket.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Timrå IK föddes 1966. Tyvärr så har inte klubben lyckats med
att förvalta historien kring klubbmärket till att göra det till ett
klassiskt klubbmärke som tex DIF och AIK har gjort.
Man har fallit för myten, att med ett engelskt namn så säljer man mer souvernier.
- Men helt seriöst, alla som har sett en örn i kommunen dom senaste 20 åren räcker upp en hand. .................
- Och alla som har sett en tall i kommunen gör lika dant.
I ett sigill från 1600-talet beskriver man området som nu kallas Timrå i ett märke "logga" som består av sju stycken tallar.
Av en händelse så fanns det sju stycken av dessa ståtliga träd framför Timrå isstadion fram till dess att Sydkraft köpte namnet. Tärnhuvud ansåg väl då att dom sju stycken tallarna skymde sikten för "hans" varumärke och sågade ner några stycken av dom.
Det värsta i denna historia är att klubben helt verkar sakna känsla för hur man vårdar ett varumärke. Klubbmärket är inte ens representerat på matchdräkten och när man fyllde 75 år. Så firade man detta genom att ta fram en glaspuck med örndjävulen på och inte klubbmärket.
Huvva ligen.