"– Det är första gången jag fått möjligheten att vinna ett SM-guld som tränare. De lag jag hade i Timrå kunde aldrig mäta sig med det lag jag haft i HV, säger Kenta.
Och är noga med att inte nedvärdera det Timrå han tränade i fem år, från 2002 till 2007.
– Timrå har jobbat upp sig efterhand. Vi blev tolva första året och laget blev bara bättre och bättre. Men när jag kom till HV kände jag att det här laget kunde gå hela vägen."
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.
Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer
Och är noga med att inte nedvärdera det Timrå han tränade i fem år, från 2002 till 2007.
– Timrå har jobbat upp sig efterhand. Vi blev tolva första året och laget blev bara bättre och bättre. Men när jag kom till HV kände jag att det här laget kunde gå hela vägen."