General_Moisio: När MODO flyttade från Kempis hade man 4000 i snitt. Maxkapacitet var 5100. Första säsongen i Swedbank Arena hade man nästan 7000 i snitt. En ökning med knappt 3000 åskådare.
Klart som fan att en flytt in till Sundsvall kommer locka fler marginalåskådare. Den gruppen är förvånasvärt stor och jag tror nog att Timrå skulle närma sig 7000 åskådare om arenan fanns i Sundsvall.
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer
General_Moisio: När MODO flyttade från Kempis hade man 4000 i snitt. Maxkapacitet var 5100. Första säsongen i Swedbank Arena hade man nästan 7000 i snitt. En ökning med knappt 3000 åskådare.
Klart som fan att en flytt in till Sundsvall kommer locka fler marginalåskådare. Den gruppen är förvånasvärt stor och jag tror nog att Timrå skulle närma sig 7000 åskådare om arenan fanns i Sundsvall.