General_Moisio: Nej, MODO flyttade inte utanför kommunen. Men, de allra flesta som åker och ser på Timrå, i Timrå, kommer från Sundsvall. De som vill göra en helkväll, där hockey ingår, vill göra det i Sundsvall.
Det är nog jäkligt få som skulle sluta åka på Timrås hemmamatcher bara av den anledningen att man flyttar hemmaarenan utanför kommunen.
Och jag förstår inte hur sådana supportrar tänker. Det som är bäst för klubben i stort måste ju vara det vettigaste alternativet. De som då, i ren tjurighet, stannar hemma och gnäller över att hemmaarenan flyttat in till Sundsvall kan inte älska sin klubb speciellt mycket.
Ja, det låter hårt men jag är beredd att stå för det jag just skrev.
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer
General_Moisio: Nej, MODO flyttade inte utanför kommunen. Men, de allra flesta som åker och ser på Timrå, i Timrå, kommer från Sundsvall. De som vill göra en helkväll, där hockey ingår, vill göra det i Sundsvall.
Det är nog jäkligt få som skulle sluta åka på Timrås hemmamatcher bara av den anledningen att man flyttar hemmaarenan utanför kommunen.
Och jag förstår inte hur sådana supportrar tänker. Det som är bäst för klubben i stort måste ju vara det vettigaste alternativet. De som då, i ren tjurighet, stannar hemma och gnäller över att hemmaarenan flyttat in till Sundsvall kan inte älska sin klubb speciellt mycket.
Ja, det låter hårt men jag är beredd att stå för det jag just skrev.