1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614896 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1064383

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Olle: I och för sig vore ju en arena i Sundsvall mer av en hemmaarena för merparten av spelarna. Det är väl typ finnarna, Lander och Pääjärvi som bor i Timrå. Resten bor ju i Sundsvall.

Finns ekonomin att dels betala av Eon och en ny arena i Sundsvall? Kan tänka mig att driftskostnaden är ganska stor på en arena. Och att stå med två stycken kan ju vara lite crazy. Timrå Kommun lär ju knappast vara jättelyckliga att betala av en arena som representationslaget inte nyttjar annat än till träningar samt J20-spel.

Jag är dock för en flytt av arenan. Finns liksom inget alternativ. Tänk vad lätt det blir för alla hockeyreportrar. "Sundsvallslaget Timrå".

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer