1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614896 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1064493

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Jag har förespråkat en flytt av hemmaarenan till Sundsvall ungefär sedan vi tog steget upp 2000. Då var det inte en käft som höll med. Snarare blev man fullständigt idiotförklarad. Den berömda vinden har uppenbarligen vänt...

Men! Det finns faktiskt andra aspekter än hockey. Ska Sundsvalls hamn verkligen ståta med den ena kolossen efter den andra samt öppna och blåsiga parkeringsytor därtill? Bildmontaget i Dagbladet-bilagan Nedsläpp fick mig att må lite illa. Vi snackar helt enkelt om ett fantastiskt läge i hamnen som borde användas till något helt annat. Gemytliga hamnkvarter innehållandes bostäder, caféer och butiker m m. Sundsvalls hamn är jävligt ful som den redan är och en gigantisk arena skulle förstöra den ännu mer. Det handlar om estetik. Finns det verkligen inga alternativ än just inre hamnen? Längs Universitetsallén? Det före detta slakteriområdet intill Nacksta Industriområde? Andra förslag...?

Jag vill sannerligen Timrå IK:s bästa, men det vill jag även Sundsvalls inre hamn. Och den ser redan nu förjävlig ut. En gigantisk koloss till arena gör knappast saken bättre...

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer