Inlägg: 1069147
Svarskommentarer
Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Bragd-Birger: Inte för att denna kategori drar in några stora pengar till en hockeyarena men - vad det gäller de vinsippande damerna i Ö-vik så lär dom knappast hitta någon annan form av förströelse där (nu när Star Wars dragit vidare!). Såvida dom inte är frälsta än. Och blir dom det får dom räkna med indragningar vad det gäller vinet.
SKAIK fräschade upp sin knarkarkvart för en ansenlig summa pengar, har så här långt 5078/match.
FBK snittar drygt 1000 pers/match mer än Timrå. Knappast en intäktsskillnad som jämnar ut den kostnadsskillnad de båda lagen har för sina respektive arenor.
Modo ligger dock fortfarande skyhögt över det snitt man haft förr i världen då Öviks erkänt hockeyfanatiska befolkning hängde i Kempis. Men, men. Är hockeygudarna goda och Modo gör en riktig skitsäsong får vi se. När draget kring nybygget minskat, minnet av det förra guldet glider allt längre in i hjärnbarken och de vitvinssippande damerna upptäcker någon annan form av förströelse, så...lär det stå klart hur stor kärna hockeylovers Övik består av, numer.
Jag blir mer och mer övertygad/motvals. Is i magen. Fokusera stenhårt på Timrå och Eon Arena. Där finns en grym kärnpublik. Förbättra arenan, öka bekvämlighet och tillgänglighet och se tiden an.