Inlägg: 1072190
Svarskommentarer
Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Nu börjar det hända grejer. Känns på många sätt bra att EU sa nej (inte minst för Timrå IK:s bästa) även om det var ganska väntat. Snart kommer ännu fler börja inse att en flytt är det bästa alternativet. För att räkna överdrivet, kanske alla förutom Ewa Lindstrandz orkester.
Tänk lite bredare. Om man skall uppnå en omsättning på ca 140 miljoner som de övriga klubbarna i toppen av elitserien så klarar inte den nuvarande arenan att inbringa de intäkter som krävs.
Jag är för en arena i stan fast jag får längre att åka till matcherna.