1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614700 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1075680

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Självklart är det utvisning. På Christian Sjögrens dagar hade det där regelbrottet kunnat gett ett par matchers avstängning till och med.

Men det intressantaste i hela situationen var inte tacklingen eller att HV's spelare blev liggande (hade varit konstigt om han klarat av tacklingen) - utan det är alla repriser som hetsar publiken, kanske med vilje och i hopp om att påverka domarna.

Förklaringen till utvisningen kan ju (och SKA ha varit) vara att en av linjenissarna berättade för den stora nissen om händelsen. Men jag är rätt osäker på den biten.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.