Inlägg: 1087266
Svarskommentarer
Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Bragd-Birger: Landslagsmässig chochning plus att "Backe" för en gångs skull hade lite hjälp.
Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Ja detta är helt underbart.Speciellt när man bor o jobbar härnere i
nubbenboysland.
nubbenboysland.
Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Bragd-Birger: det kanske är min inbillning men HS verkar ju ha brakat ihop ett par ggr i samband med timråförluster här på slutet. :P
Nu var visserligen Frölunda ungefär så bra att Hockeysnacks server skulle braka ihop om det var ombytta tröjor, men precis som det ibland är när Timrå suger: dom fick hjälp att vara dåliga.
Njöt verkligen av avvägningen mellan noggrant försvarsspel och positiv offensiv. Nu blev det visserligen inte så mycket av den senare varan - första hälften av inledningsperioden undantagen - men när man väl gick på framåt vaskade man fram betydligt vassare lägen än sillstryparna.
Vill ge en eloge till hela laget. Men, om man ska framhålla någon: Backlund. Detta var nog första matchen för i år som hans stabilitet och lugn kändes ända hem i tv-soffan. Oerhört förtroendeingivande. Pondus. Och med tanke på den säsong han haft så här långt går det inte att säga annat än: Respect! Jävlarimej.
Hockey är en underbar sport!