Inlägg: 1109361
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
andyo:
Jaji, vi kanske inte ligger så långt ifrån varandra trots allt. Vi är ju alla supportrar på ett eller annat sätt. Men vissa av oss tvingas stå ut med lite mer lidande än andra, så är det bara. Jag kommer aldrig köpa att en andraplats i La Liga (när man redan har ca 17 titlar i prisskåpet) är lika tung att bära som en degradering ur allsvenskan. Ett missat slutspel för TIK kan man också ta bara man hänger kvar.
Sedan tycker jag att vi lägger ner det där jävla spark-snacket en gång för alla. Orkar fan inte läsa ännu en rad om den skiten. Vi har blivit blåsta på 2-4 poäng gentemot det där skitlaget från Ängelholm och det vet alla. Men det kommer inte att ske några förändringar oavsett vad vi skriver i detta forum. Det enda som gäller är att vi går in och ger allt i kampen för de 51(!) poäng som faktiskt finns kvar att kämpa om...
Jaji, vi kanske inte ligger så långt ifrån varandra trots allt. Vi är ju alla supportrar på ett eller annat sätt. Men vissa av oss tvingas stå ut med lite mer lidande än andra, så är det bara. Jag kommer aldrig köpa att en andraplats i La Liga (när man redan har ca 17 titlar i prisskåpet) är lika tung att bära som en degradering ur allsvenskan. Ett missat slutspel för TIK kan man också ta bara man hänger kvar.
Sedan tycker jag att vi lägger ner det där jävla spark-snacket en gång för alla. Orkar fan inte läsa ännu en rad om den skiten. Vi har blivit blåsta på 2-4 poäng gentemot det där skitlaget från Ängelholm och det vet alla. Men det kommer inte att ske några förändringar oavsett vad vi skriver i detta forum. Det enda som gäller är att vi går in och ger allt i kampen för de 51(!) poäng som faktiskt finns kvar att kämpa om...
Men jag förklarar för dig då. Klart som fan jag har likadan bild som Ian, dig och de flesta andra om vad det handlar om att supporta ett lag. Jag har lidit fruktansvärt när det gått dåligt för Timrå de senaste 9 åren då jag följt laget. Men samtidigt har jag kanske fått 100 gånger mer glädje när det gått bra, även om den glöms bort lite väl lätt ibland. Hade det varit mer lidelse än glädje så hade det inte varit någon idé att fortsätta. Och det är lite det jag tror mig tyckas se i GIF Sundsvall.
Jag har svårt att förklara mig mer än det jag skrivit nu och i de andra inläggen till Ian. Jag hade verkligen inte trott att jag skulle få ett sånt mothugg av någon för att jag sa att man måste njuta av ångest för att följa giffarna.
Ang GIF så har man ju fortfarande chansen, tack vare pengarna som fortfarande pumpas in rätt bra. Men dessa pengar rinner ju ut i sanden år ut och år in. Så länge pengarna finns så lär GIF förmodligen alltid gå upp i Allsvenskan igen, men för att stanna kvar, utvecklas och avancera krävs mer. Och det finns ingenting som talar för att det kommer hända nått på den punkten, enligt mig. Därav min åsikt.